• سه‌شنبه / ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۹:۵۴
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1400051914044
  • خبرنگار : 50182

هیات‌های کرمانشاه اینگونه "عزاداری" کنند

هیات‌های کرمانشاه اینگونه "عزاداری" کنند

ایسنا/کرمانشاه مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه به تشریح پروتکل های بهداشتی ویژه هیات های عزاداری در استان پرداخت.

حجت الاسلام یوسف احمدی در جلسه امروز (19 مرداد) ستاد مدیریت و مقابله با کرونا استان با اشاره به استمرار کرونا در محرم امسال گفت: متاسفانه محرم امسال باز شاهد استمرار شیوع کرونا هستیم و با توجه به شیوع سویه جدید نیاز است پروتکل های بهداشتی با دقت و حساسیت بیشتری از سوی هیات های عزاداری رعایت شود.

وی افزود: بر اساس پروتکل های ابلاغی عزاداری ها فقط باید در محیط های باز و مراکز با سقف ارتفاع شش متر به بالا انجام شود، بر این اساس هیات ها باید از برگزاری مراسم در فضای بسته مساجد، حسینیه ها و تکایا خودداری کنند.

احمدی گفت: همچنین بر اساس پروتکل های ابلاغی برگزاری مراسم عزاداری در محیط های باز، فارغ از رنگ بندی شهرستان باید با یک سوم ظرفیت مکان و در اماکن مسقف با ارتفاع شش متر با یک چهارم ظرفیت مکان برگزار شود.

این مسئول افزود: زمان برگزاری مراسمات عزاداری هم حداکثر دو ساعت تعیین شده است.

احمدی دسته روی هیات های محلی را ممنوع دانست و افزود: جابجایی استان به استان و شهر به شهر هم بر اساس پروتکل های ابلاغی ممنوع است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه بر استفاده شخصی از سنج، طبل و زنجیر تاکید کرد و افزود: در صورت استفاده مشترک باید گندزدایی این وسایل صورت گیرد.

احمدی بر استفاده مستمر از ماسک در طول عزدارای هم تاکید کرد و افزود: ضمن استفاده ازماسک فاصله های اجتماعی هم باید رعایت شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: در محرم امسال برگزاری مراسمات خاص مانند شیرخوارگان حسینی هم ممنوع است.

احمدی افزود: بر اساس پروتکل ها حضور هیات ها در حرم های مطهر هم ممنوع است.

این مسئول اشاره ای هم به نذورات ماه محرم داشت و افزود: بر اساس پروتکل ها هرگونه پذیرایی و توزیع نذورات گرم در جریان عزاداری ها ممنوع است.

احمدی تاکید کرد: نذورات صرفا باید بصورت خام و خشک توزیع شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: هیات هایی که نذوراتی خاص دارند که امکان تغییر آن نیست، باید تحت نظارت کارشناسان بهداشت نذورات خود را طبخ کرده و در مکان دیگر توزیع کنند که تجمع در هیات شکل نگیرد.

وی برپایی ایستگاه صلواتی را در محرم امسال ممنوع دانست و افزود: به جای ایستگاه صلواتی، موکب های سلامت در استان برپا می شود.

احمدی خاطرنشان کرد: میزان رعایت پروتکل ها در هیات های عزاداری در محرم سال گذشته تحسین مسئولان بهداشت را به همراه داشت و امیدواریم امسال بتوانیم این میزان را ارتقا دهیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۰۵-۱۹ ۲۳:۴۵

خدا رحم به ایام پس از تاسوعا و عاشورا کند اگر شیوه نامه های بهداشتی کرونا کاملا و دقیق و جدی در این مراسم ها رعایت نشود قطعا موج سهمگین و هولناک ششم کرونا دور از انتظار نخواهد بود