• سه‌شنبه / ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ / ۲۰:۵۳
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1400051914069
  • خبرنگار : 71620

بررسی صدور احکام پرداخت مزایای ایثارگران در کمیسیون اجتماعی

بررسی صدور احکام پرداخت مزایای ایثارگران در کمیسیون اجتماعی

یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس از عدم اجرای قانون صدور احکام پرداخت مزایای شاغلان مناطق عملیاتی دفاع مقدس از سوی بعضی دستگاه‌ها خبر داد و گفت: کمیسیون اجتماعی این دستگاه‌ها را به سازمان بازرسی معرفی خواهد کرد.

خلیل بهروزی‌فر در گفت‌وگو با ایسنا در مورد جلسه امروز (سه‌شنبه) کمیسیون اجتماعی مجلس با استناد به بند «ج» ماده ۱۱۲ قانون برنامه پنج‌ساله ششم توسعه اظهار کرد: طبق این بند از قانون، سازمان امور اداری و استخدامی کشور مکلف است نسبت به صدور احکام پرداخت مزایای شاغلان مناطق عملیاتی دفاع مقدس برابر جدول‌ها و ضوابط ابلاغی سال ۱۳۷۶ سازمان امور اداری و استخدامی کشور از سال دوم اجرای قانون برنامه اقدام کند. متأسفانه بسیاری از دستگاه‌ها این قانون را اجرا نکرده‌اند. ما براساس نقش نظارتی مجلس این موضوع را بررسی کردیم.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس یازدهم افزود: ما علت عدم اجرای قانون را بررسی کردیم. به این نتیجه رسیدیم که بعضی از دستگاه‌ها برای ایثارگران قانون خود را دارند. در جلسه امروز تصویب شد که دستگاه‌ها موظف  به اجرای قانون هستند. ان‌شاءالله این دستگاه‌ها به سازمان بازرسی معرفی خواهند شد. امیدواریم با این دستگاه‌ها برخورد شود و نتیجه آن به اطلاع مردم برسد.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در مورد دومین موضوع مورد بررسی در کمیسیون اجتماعی گفت: موضوع دوم طرح تسری فوق‌العاده خاص کارمندان سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور به کارکنان اداری قوه قضاییه بود. بر این اساس، الحاقیه تسری کارکنان تعزیرات حکومتی و وزارت دادگستری مطرح شد که رأی نیاورد چرا که نمایندگان معتقد بودند این کارکنان به قوه مجریه وابسته‌اند و ارتباطی به قوه قضائیه ندارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۰۵-۲۰ ۱۸:۵۱

قرار بود برای برای بازنشسته ها هم اعمال شود

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۲۱ ۱۰:۰۶

شکایت از سازمان بازرس و دیوان عدالت را باید به کجا ببریم؟

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۲۱ ۲۰:۳۷

باسلام .بازنشسته ها فراموش نشوند