• چهارشنبه / ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ / ۰۹:۱۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400052014261
  • خبرنگار : 71402

درگیری خشونت‌بار پلیس تایلند و معترضان در بانکوک

درگیری خشونت‌بار پلیس تایلند و معترضان در بانکوک

همزمان با تجمع صدها تن از حامیان اطلاحات دموکراتیک و معترض به مدیریت کرونایی دولت تایلند، پلیس ضد شورش در بانکوک با گلوله پلاستیکی و گاز اشک‌آور به سرکوب تجمع‌کنندگان پرداخت.

به گزارش ایسنا، به نقل از فرانس۲۴، معترضان تایلندی ممنوعیت تجمع را در شرایطی شکستند که کشورشان برای عبور از بدترین شیوع کرونا تا به امروز در بحران به سر میبرد و موارد ابتلای روزانه به حدود ۲۰ هزار تن رسیده است.

روند کُند واکسیناسیون در تایلند و بحران اقتصادی ناشی از محدودیتها و تعطیلی کسب و کارها فشارها به دولت پرایوت چان-اوچا، نخست وزیر این کشور را افزایش داده است.

صدها تن از معترضان روز سه‌شنبه با موتور و خودروهایشان به خیابان‌های بانکوک آمدند و در هنگام عصر درگیری‌ها آغاز شد. یک کیوسک پلیس راهنمایی و رانندگی به آتش کشیده شد و برخی از معترضان مواد آتش زا به سمت پلیس پرتاب کردند که پاسخ خود را با ماشین آب پاش، گلوله پلاستیکی و گاز اشک آور گرفتند.

معترضان لوگوی شرکت کینگ پاور را بر سر حمایتش از دولت خراب کردند. یک معترض دانشجو گفت: دولت خودکامه پرایوت چان-اوچا همچنان به دنبال تخصیص و توزیع مزایای طبقه حاکم است و میگذارد مردم بیمار شوند و بمیرند.

پیش از اعتراضات، پلیس به معترضان هشدار داد که با نقض محدودیتهای کرونایی سلامت جامعه را به خطر نیندازند. دادگاه مدنی تایلند روز سه شنبه از پلیس خواسته بود در زمان کنترل جمعیت "نهایت احتیاط" را به خرج بدهد اما با درخواست وکلای حقوق بشری مبنی بر ممنوعیت استفاده از گلوله پلاستیکی مخالفت کرد.

یک جنبش دموکراسی‌طلب با رهبری جوانان، سال گذشته در تایلند با جذب ده‌ها هزار تن و با درخواست استعفای نخست وزیر این کشور که سابقا رئیس ارتش بود و بعد از کودتای ۲۰۱۴ به قدرت رسید، به راه افتاد. این جنبش با درخواست برای اصلاحات در سلطنت تایلند تابوشکنی کرد و ده ها معترض با جرایمی نظیر توهین به سلطنت با مجازات‌های ۱۵ سال حبس روبرو شدند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha