• چهارشنبه / ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۰:۴۸
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1400052014362
  • خبرنگار : 50210

شرایط خمین خوب نیست/اشغال تمام تخت‌های کرونایی و بستری 4 کودک

شرایط خمین خوب نیست/اشغال تمام تخت‌های کرونایی و بستری 4 کودک

ایسنا/مرکزی رییس دانشکده علوم پزشکی خمین گفت: تمامی ۷۰ تخت بستری مختص بیماران کرونایی در شهرستان پر است.

دکتر مجتبی دیده‌دار در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه خمین همچنان در وضعیت قرمز بسر می برد و تمامی تخت‌های بیمارستان اشغال است، اظهار کرد: ۴۰ نفر در شهرستان به صورت سرپایی تحت درمان هستند و متاسفانه شرایط خوبی را شاهد نیستیم.

وی تعداد کودکان بستری در بیمارستان شهرستان را ۴ نفر برشمرد و گفت: رنج سنی این کودکان بین ۷ تا ۱۵ سال است که البته حال عمومی خوبی دارند، اما به هرحال بستری شده و تحت درمان قرار دارند. خوشبختانه تاکنون موردی از ابتلای نوزاد در خمین گزارش نشده، ولی با توجه به اهمیت موضوع، وضعیت نوزادان و مادران باردار کاملا رصد می‌شود.

دیده‌دار تصریح کرد: بیمارستان خمین ۷۰ تخت بستری را برای بیماران کرونایی در نظر گرفته است که تماما اشغال هستند و با توجه به وضعیت موجود، یک بخش اضطراری و اضافی نیز در نظر گرفته شده است که اگر نیاز به بستری بیشتر شد، از این بخش که فعلا به بیماران تصادفی اختصاص دارد، استفاده می‌شود.

وی در خصوص وضعیت دارویی و سرم در شهرستان اظهار کرد: خوشبختانه با دپوی بسیار مناسبی که انجام شد، درخصوص سرم و تامین داروی کرونایی مانند رمدیسیور هیچ کمبود و مشکلی وجود ندارد و حتی در تامین داروی بیماران خاص نیز چالشی وجود ندارد.

رییس دانشکده علوم پزشکی خمین با تاکید بر رعایت پروتکل ها از سوی مردم با توجه به قدرت سرایت ویروس در واریانت دلتا، گفت: تا چند روز پیش مراسم های جشن و عروسی با وجود شرایط قرمز شهرستان، برگزار می شد و عادی انگاری مردم نیز بسیار بالا رفته به طوری که تا پیش از این، میزان رعایت پروتکل ها و زدن ماسک تا ۹۰ درصد گزارش شده، اما این روزها به کمتر از ۶۰ درصد رسیده و همین سهل انگاری و عادی انگاری شدت پیک پنجم را بسیار افزایش داد.

دیده‌دار اضافه کرد: نگران ماه محرم نیز هستیم، درست است که پروتکل های بهداشتی برگزاری مراسم‌های عزاداری ابلاغ شده است، اما اگر مردم همچنان درگیر عادی‌انگاری باشند و مراسم هیئات مذهبی نیز بدون توجه به پروتکل‌های بهداشتی برگزار شود به سرعت و بلافاصله وارد پیک ششم خواهیم شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha