• چهارشنبه / ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۰:۵۸
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1400052014385
  • خبرنگار : 30054

بررسی گوشی Redmi Note ۸ Pro

بررسی گوشی Redmi Note ۸ Pro

گوشی ردمی نوت ۸ پرو یکی از جذاب ترین و قدرتمند ترین گوشی های میانرده شیائومی محسوب می شود.و مخاطبان زیادی را برای خرید این گوشی به خود اختصاص داده است.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام موبایل کمک، ما در این مقاله به نقد و بررسی گوشی شیائومی ردمی نوت ۸ پرو می پردازیم.
ردمی نوت ۸ پرو در سه مدل مختلف، بر اساس تفاوت در میزان حافظه داخلی به بازار عرضه شده است.
۱)۶  گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی
۲) ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی
۳) ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی 
گوشی شیائومی ردمی نوت ۸ پرو از شبکه های ارتباطی ۲G-۳G-۴g-۵G پشتیبانی می کند، همچنین از ufs۲.۱  پشتیبانی می‌کند و مجهز به خشاب کارت حافظه جانبی است و می تواند ذخیره سازی تا ۲۵۶ گیگابایت را افزایش دهد.

این گوشی در بخش عقبی خود مجهز به دوربین چهارگانه با سنسور اصلی ۶۴ مگاپیکسل و گستردگی دیافراگمF/۱.۹ ،سنسور اولترا واید ۸ مگاپیکسل با گستردگی F/۲.۲ و سنسور ۲ مگاپیکسلی سنجش عمق در کنار ۲ مگاپیکسل ماکرو می باشد، همچنین سنسور سلفی ۲۰ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم F/۲.۰ می باشد که از ویژگی HDR  هم پشتیبانی می کند.سنسورهای عقبی دارای قابلیت هایی مانند: حالت شبانه، لایو فوکوس، HDR  و پانوراما است.
به دلیل فاصله نزدیک سنسورها با لنزها امکان دارد هنگام لمس سنسور انگشتان روی لنزها کشیده شود و ایجاد لک کند. سنسور اثر انگشت نیز در قسمت عقب، درست در زیر ماژول دوربین ها قرار دارد.
از نظر طراحی گوشی شیائومی نوت ۸ پرو بی هیچ تردیدی گوشی لیزی است، بدنه گوشی تماما از شیشه است و با لایه محافظ گوریاگلس ۵ در برابر خط و خش و ضربه محافظت می کند، همچنین دارای فریم پلاستیکی است.
اندازه شیائومی ردمی نوت ۸ پرو ۳/۱۶۱×۴/۷۶×۸/۸ میلی متر و وزنی برابر با ۲۰۰ گرم دارد که به  نظر می رسد،گوشی جمع و جوری نباشد و جزء گوشی های سنگین وزن به حساب آید.
شیائومی رومی نوت ۸ پرو به سراغ همکاری با مدیاتک رفته است.
این گوشی از تراشه جدید HeliO G۹۰T استفاده می کند،که یک soc بر پایه گیمینگ بوده و رقیب جدی اسپندراگون ‌۷۳۰G به شمار می آید.
در زمینه‌ی مصرف انرژی این تراشه عملکرد بهتری از تراشه های ۱۴ نانومتری دارد،و هزینه نهایی ساخت آن هم کمتر از تراشه های۱۰ و ۷ نانومتری است.
پردازنده مرکزی این تراشه از ۸ هسته پردازشی تشکیل شده است که ۲ هسته قدرتمند و ۶ هسته کم مصرف به پردازش می پردازند.این تراشه با استفاده از فناوری Hyper Engine اجرای نرم و روان بازی را در اختیار کاربران می‌گذارد.و همچنین با اتصال همزمان به ۲ روتر وای فای،اتصال سریع تر و پایدارتر به اینترنت را خواهد داشت.

نکته مهم از نظر سخت افزاری عملکرد بسیار خوب در زمینه کنترل حرارت می باشد،که با استفاده از سیستم خنک کننده محفظه بخاربا روکش مسی که روی پردازنده قرار دارد باعث می‌شود وقتی پردازنده شروع به گرم شدن می کند مایع درون محفظه شروع به بخار شدن می کند و به قسمت سرد لوله مسی منتقل می شود،و این بخار در قسمت سرد لوله،مجددا به مایع  تبدیل شده و به تکرار این روند از گرم شدن بی رویه این تراشه جلوگیری می شود.
ردمی نوت ۸ پرو از رابطMIUI ۱۰  بر پایه اندروید ۹ استفاده می کند که عملکرد نرم و روانی دارد.این رابط کاربری امکان شخصی سازی دارد و نرم افزار ۶۰ هرتزی سریع و روان است و با سخت افزار این گوشی متناسب است.در این گوشی آپشن های جدیدی از جمله تنظیم سرعت گوشی متناسب با بازی و...وجود دارد.
کاربران زیادی با نصب آپدیت ۱۲ MlUl در ردمی نوت ۸ با مشکل مواجه نشده اند،ولی اگر برای دستگاه شما چنین آپدیتی ارائه شد از نصب آن خودداری نموده و منتظر نسخه اصلاح شده و بدون مشکل آن باشید.مشکلاتی که با نصب آپدیت امکان دارد برای گوشی شما به وجود آید،شامل:

  • گیر کردن در چرخه بوت(بالا آمدن) دستگاه
  • کرش(بسته شدن)گاه و بیگاه برنامه ها به صورت ناگهانی
  • بالا رفتن مصرف باطری 
  • ری استارت شدن خودبه خود و ناگهانی 
  • از کار افتادن یا مختل شدن عملکرد سنسور اثر انگشت 
  • دیر شارژ شدن
  • داغ کردن 

کند شدن اجرای برنامه ها و...
از نظر باطری، شیائومی ردمی نوت ۸ پرو مجهز به باطری ۴۵۰۰میلی آمپر ساعتی بوده و از نوع پلیمر لیتیم است،که از فناوری شارژ سریع ۱۸ وات نیز پشتیبانی می کند.این باطری در مقایسه با باطری های یونی دارای طول عمر و چگالی کمتری است.باطری گوشی به راحتی قابل تعویض نیست و اینکار توسط افراد متخصص در این زمینه انجام می شود.

شیائومی ردمی نوت ۸ پرو در مواردی داری ضعف است.

  • عدم نمایش رنگ سیاه به غلظت‌ و کیفیت نمایشگرهای lED، که باعث می شود گوشی در حالت تاریکی تاثیری روی بهبودی باطری احساس نشود.

کیفیت  پایین دو لنز دوربین ماکرو و سنجش عمق در این گوشی باعث نارضایتی کاربران است.(هر چند تصویر برداری با دوربین اصلی رضایت بخش است) تصویر برداری در شرایط نوری مساعد از کیفیت خوبی برخوردار است ،ولی در نور کم و شرایط نامساعد نوری رضایت بخش نیست‌.

  • نمایش تبلیغات در رابط کاربری MIUl یکی از نکات آزار دهنده برای کاربران است،البته راه هایی برای کاهش آن وجود دارد،ولی اینکه رسما از تبلیغات رها شوید راهی وجود ندارد.
  •  ردمی نوت ۸ پرو از پردازنده مدیاتکHelio G۹۰.T استفاده می کند.این پردازنده می تواند به اندازه اسنپدراگون ۸۴۵ قدرتمند باشد.با توجه به بررسی ها،این پردازنده در اجرای بازی ها بسیار سریع و خوب عمل می کند،دقایقی به عملکرد خوب خود ادامه داده،اما با گذشت زمان بیشتر از نظر عملکرد افت و هم داغ می کند.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha