• چهارشنبه / ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۳:۰۰
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1400052014558
  • خبرنگار : 71620

عنابستانی: به علت خستگی سرباز توهین کننده را هول دادم

عنابستانی: به علت خستگی سرباز توهین کننده را هول دادم

در حالی که خبرهایی در مورد حکم بدوی نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی در ماجرای درگیری با سرباز راهور مطرح می‌شود؛ این نماینده با بیان این ادعا که سرباز راهور «توهین کننده» را صرفا هول داده است، گفت: سوگند خوردم از قانون اطاعت کنم و پای‌ این سوگند هستم.

به گزارش ایسنا، علی اصغر عنابستانی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود گفت: مردمی که هشت سال بی‌دولتی و بی‌عملی دوران روحانی را تحمل کردند این چند ماه آواربرداری را نیز تحمل خواهند کرد. آن مرد که ادعا می‌کرد به همه وعده‌های خود عمل کرده است، در حالی رفت که کرونا بیداد می‌کند؛ تحریم‌ها باقی است و همه شاخص‌های اقتصادی - اجتماعی در بدترین حالت ممکن قرار دارند. ۳ میلیون و ۶۷۵ هزار نفر بیکار هستند.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی درباره سید ابراهیم رئیسی گفت: ایشان مردی هستند که امروز امید همه ایرانیان است. حضور شما قطعا انقلابی در گفتمان حاکم ایجاد می‌کند. اگر می‌خواهید مردم تغییر را احساس کنند، نیاز به چند انقلاب دارید. پیش از هر چیز، انقلاب اداری. دیوان سالاری حاکم بر کشور حکمرانی مطلوب را غیر ممکن کرده است. ساختار نظام اداری فربه، خسته، پیچیده، غیرشفاف و فسادزاست. باید با انقلابی شجاعانه همه اینها را به هم بریزد. اگر می‌خواهید موفق باشید، از این انقلاب غفلت نکنید.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت تغییر ساختار تولید و توزیع گفت: در حذف فوری و انقلابی مجوزهای کسب و کار تردید نکنید. در قطع دست مافیای تولید در صنایع فولاد، پتروشیمی، سیمان و خودرو و در قطع دست دلالان در شبکه توزیع کشور تردید نکنید. در حذف کامل مالیات بر تولید و اخذ مالیات از سرمایه‌های راکد و واسطه‌ای تردید نکنید. در زیر و رو کردن کامل گمرک و نظامات گمرکی به نفع صادرات و تولید تردید نکنید. در حمایت کامل و هزینه کرد پول نفت در صنعت کشاورزی و دامداری و تولید مایحتاج اساسی مردم تردید نکنید.

عنابستانی همچنین به ضرورت تغییر ساختارهای پولی و مالی کشور تأکید کرد و گفت: بانکداری ما فقط پوسته اسلامی دارد. در اینکه محتوای اسلامی به آن تزریق کنید، تردید نکنید. نظام بانکداری که نتواند تولید و کشاورزی را به حرکت درآورد، باید به دیوار کوبیده شود. فکری به حال حقوق‌های بورس کنید که‌ پدر حقیقی‌ها را درآورده‌اند.

وی خطاب به نمایندگان در مجلس شورای اسلامی گفت: خوب می‌دانیم که اصلاح مجلس یعنی اصلاح کشور. متعهد شده بودیم که مجلس را اصلاح کنیم. بیش از ۱۴ ماه از کارمان گذشت. کلاه خودمان را قاضی کنیم. فرآیندهای غلط قانون‌گذاری همچنان حاکم است. شفافیت همچنان معطل است. نظارت تفاوت چندانی نکرده است. همه ما گرفتار تودرتوی پیچیده ساختار غلط مجلس شده‌ایم.

وی از افزایش اجاره بها انتقاد کرد و گفت: اگر نظارت مجلس درست بود، آیا امروز در فصل جابه‌جایی مستأجرین این همه جهش صورت می‌گرفت؟ چه اتفاقی از زمستان ۹۹ تا بهار ۱۴۰۰ افتاده که میزان اجاره بها بیش از ۳۵ درصد افزایش پیدا کرده است؟ وزیر اعلام می‌کند حداکثر افزایش اجاره‌بها ۲۵ درصد و در عمل ذره‌ای اجرا نمی‌شود. ساختار نظارت مجلس چه می‌کند؟

عنابستانی ادامه داد: میلیون‌ها تن نهاده دامی در گمرک در حال فساد شدن است و مجلس این صحنه غریب را تماشا می‌کند. ده‌ها پروژه و طرح بزرگ در روزهای آخر دولت تکمیل نشده به صورت نمایشی افتتاح می‌شود و ما هدررفت میلیاردی بین المال را می‌بینیم و به خاطر ساختار غلط هیچ کاری نمی‌توانیم بکنیم.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در مورد فضای مجازی و طرح صیانت از حقوق کاربران گفت: سوال اساسی این است که وقتی فرهنگ و تمدن بزرگ ایرانی ابتکار عمل را در دست ندارد؛ صاحب هیچ سیستم عاملی نیست؛ هیچ سخت افزار قابل اعتنایی ندارد و هیچ امکانی برای دفاع از صاحبان کسب و کار و کارآفرینان ندارد، چگونه می‌تواند از کابران خود دفاع کند؟ ما در طرح صیانت می‌خواهیم، به جوانان اجازه پیشرفت بدهیم.

عنابستانی در پایان نطقش خطاب به رئیس قوه قضائیه گفت: شما میراث دار تحول در قوه‌ای هستید که مردم به تازگی به عدالت برخاسته از آن دل بسته‌اند، نباید چنین شود که کسانی که هشت سال فرصت سوزی و ترک فعل کردند کنار بروند و به کسی پاسخ ندهند.

قانون، فصل الخطاب بوده و هست. فرقی نمی‌کند که بالاترین مقام اجرایی باشی از آن تمکین نکنید یا وزیر باشی و ترک فعلی کنی یا خردتر و ساده‌تر عنابستانی باشی که به علت خستگی سربازی که توهین کرده است را هول بدهی. سوگند خوردم از قانون اطاعت کنم و پای‌ این سوگند هستم، همچنان که در ۱۵ سالگی جانم را در طبق اخلاص گذاشتم.

به گزارش ایسنا، چند روز پیش خبرگزاری به نقل از یک منبع آگاه اطلاع داد که طبق حکم بدوی علی اصغر عنابستانی به خاطر ماجرای درگیری با سرباز راهور به سه ماه و یک روز حبس محکوم شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۰۵-۲۰ ۱۶:۰۰

خیلی ها بخاطر خستگی و عدم تسلط به خود مرتکب قتل شده اند و خیلی ها بخاطر خستگی با خودرو روی مردم رفته اند. بهانه غیر قابل محکمه پسندی است.

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۲۰ ۲۰:۳۹

باید اعدام بشه

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۲۰ ۱۶:۱۱

خوب از اول واقعیت رو بگو ، اگه از اول واقعیت رو می گفتی و اعلام میکردی که حق با سرباز راهور است و خسته بودی و اعصاب نداشتی و نتوانستی جلو غرور و تکبر خودت رو بگیری و به سرباز راهور سیلی زدی ، هیچ وقت کار به اینجا نمی کشید ، مگر نشنیدی از قدیم گفتند خورشید هیچ وقت پشت ابرها نمی مونه ، یعنی واقعیت هر زمان باشه خودش رو نشان میدهد ، و الان هم از اینکه اومدی واقعیت رو گفتی و از سرباز راهور و همه مردم عذرخواهی نمودی ، نشان از معرفت و بزرگواری شماست .

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۲۰ ۲۱:۰۰

اصلا فایدا ندارد دیگر عامو شما هم جانب داری نکن باید محکومیتش را تحمل کند

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۲۰ ۱۶:۳۹

عذر شما بدتر از گناه است و دلیل شما محکمه پسند نیست قانون مجازات اسلامی چنین ملاحظه ای برای مرتکب جرم قائل نشده است

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۲۰ ۲۰:۰۵

این همه صغری و کبری گفت که بخواد خودش را تبرئه کنه

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۲۰ ۱۷:۲۰

اره از خوردن زیاد آدم خسته میشه مخصوصا شماها که کوه کندین

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۲۰ ۱۷:۲۰

بنده خدا کار ساختمانی میکرده خسته بوده

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۲۰ ۱۷:۳۱

چرا این و از مجلس بیرون نمیکنن؟؟!!

avatar

درود جناب عنابستانی ،،،من تو خط ویژه تهران هر روز میبینم خودروهای ناجا و.....و پلاک شخصی که مامور هستند خارج از شیفت عبور میکنن کسی جلوشون را نمیگیره،،،هدف تخریب شما بود نگران نباشید توکل به خدا همه چی حل میشه و برایت میگیرید

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۲۰ ۱۸:۳۳

توبایدمجازات بشی اگر عدالتی هست،همین

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۲۰ ۱۸:۴۹

هرچه بگندد نمکش میزنند ، وای به روزی که بگندد نمک

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۲۰ ۱۹:۰۲

خستگی بخاطر تلاش شبانه روزی در مجلس بود. واقعا خدا قوت

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۲۰ ۱۹:۳۳

با زیر دستان اونم سرباز وطن مهربانتر باشیید قانون گذار محترم

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۲۰ ۱۹:۴۱

خسته نباشی

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۲۰ ۲۰:۱۲

چیکار کردی که خسته بودی از سرباز که خسته تر نبودی شکمتون فقط گنده شده

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۲۰ ۲۰:۱۹

بله داشتی از معدن میومدی خسته بودی اخه شما چیکار میکمید که مملکت هر روز بدتر میشه یه مدت برید مرخصی کار نکنید شاید بهتر شد

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۲۰ ۲۰:۲۶

اول خودتو اصلاح کن بعد به فکر بقیه چیزا باش

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۲۰ ۲۰:۳۵

به خاطر خستگی اگر بهت توهین بشه اشکالی نداره؟

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۲۰ ۲۰:۵۰

چقدر این بشر دروغ گفت سر این ماجرا

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۲۰ ۲۰:۵۳

بعضیها فکر میکنن همه مثل خودشون هر هستند خودتی آقای عنابستانی خودتی.

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۲۰ ۲۰:۵۸

شما که منتخب مردمی زشتی کارت ده برابر آدم عادیه

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۲۰ ۲۲:۲۳

بیچاره چهار سال مجلس رو با این سرباز گذروند

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۲۰ ۲۲:۳۱

مگه تو جکار بودی سرباز را سر ماموریت هوا بدی شما فرستاده بودن بری خیابون مردم را هول بدی

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۲۰ ۲۲:۳۹

پس خدا نکنه زیادخسته بشوید والا همه را هول می دهید !

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۲۱ ۰۰:۱۰

دایی جون قربونت اون اخرش بفرمایید در زدن سیلی به سربازا هم اصلا شک نکنید شک نداره والله

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۲۱ ۰۱:۲۵

!!خیلی اشتباه کردین

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۲۱ ۰۷:۴۲

به عنوان یه ایرانی خیلی خسته ام .مواظبم باشید.

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۲۱ ۱۲:۱۱

خخخخخخخ سه ماه حبس

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۲۳ ۰۷:۱۳

خستگی؟ پس شما سلامت روانی نداری، خانواده ات باید مراقب خوشون باشن