• چهارشنبه / ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۳:۰۸
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1400052014572
  • منبع : نمایندگی قزوین

/جهاد دانشگاهی، نماد عبور از موانع با باور توان ایرانی/

فرهنگ جهادی در جهاد دانشگاهی جریان دارد

فرهنگ جهادی در جهاد دانشگاهی جریان دارد

ایسنا/قزوین عضو شورای اسلامی شهر قزوین گفت: فرهنگ و مدیریت جهادی برخاسته از یک جریان بالنده و ارزشمند در سطح جامعه است؛ جهاد دانشگاهی بودجه قابل‌توجهی در اختیار ندارد و اغلب فعالیت‌های خود را از طریق کسب درآمد به‌واسطه خدمات و محصولات ارائه‌ شده انجام می‌دهد تا بتواند خدمات بیشتری به مردم بدهد که این یک نمونه از فرهنگ جهادی است.

مهدی مهدیخانی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: جهاد دانشگاهی در اغلب فعالیت‌های پژوهشی وارد شده که اغلب چشمگیر بوده است در بخش درمانی کارهای قابل‌تحسینی انجام داده و این فعالیت‌ها ضمن ارزشمندی، گره‌گشای بخش مهمی از مشکلات مردم بوده است برای مثال درمان زوجین نابارور که به همت جهاد دانشگاهی اتفاق افتاده یکی از نشانه‌های منحصربه‌فرد جهاد دانشگاهی است.

وی ادامه داد: جهاد دانشگاهی در حوزه فعالیت‌های آموزشی مراکز فراوانی در سطح کشور تأسیس کرده است و در این حوزه خدمات قابل‌توجهی ارائه می‌دهد؛ این نهاد انقلابی در حوزه مراکز پژوهشی همچنان جزو مراکز پژوهشی فعال در کشور محسوب می‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین با اشاره به اینکه در استان فعالیت‌های متنوعی را شاهد هستیم، خاطرنشان کرد: اقدامات جهاد دانشگاهی در حوزه آموزشی، پژوهشی و درمانی قابل‌تحسین است و باوجود بودجه بسیار اندک در این نهاد کارهای بسیار ارزشمندی را انجام دادند؛ در حوزه درمانی نیز تا این لحظه خدمات ارزشمندی را ملاحظه کردیم.

وی بیان کرد: فرهنگ و مدیریت جهادی برخاسته از یک جریان بالنده و ارزشمند در سطح جامعه است؛ آنانی که در جهاد دانشگاهی مشغول به فعالیت هستند به‌خوبی فعالیت‌های جهادی و منحصربه‌فرد را انجام می‌دهند، جهاد دانشگاهی بودجه قابل‌توجهی در اختیار ندارد و اغلب فعالیت‌های خود را از طریق کسب درآمد به‌واسطه خدمات و محصولات ارائه‌شده انجام می‌دهد تا بتواند خدمات بیشتری به مردم ارائه دهد که این یک نمونه از فرهنگ جهادی است.

مهدیخانی اشاره کرد: باوجود کم بودن اعتبار، اقدامات منحصربه‌فردی توسط جهاد دانشگاهی انجام می‌شود که این یک مقوله از مدیریت است، مدیریتی که شما بتوانید با کمترین امکانات بیشترین بهره‌وری را داشته باشید؛ البته مدیریت صحیح منحصر به یک دوره مدیریت خاص در استان قزوین نبوده است، در زمان‌های مختلف افراد مختلفی که مسئولیت این نهاد را بر عهده داشتند با همین سبک و روحیه زندگی کردند و واقعیت این است که تک‌تک جهادگران جهاد دانشگاهی قابل‌ تجلیل و احترام هستند.

وی گفت: جهاد دانشگاهی با در نظر گرفتن افق‌های بلند فرهنگی و علمی توانسته در حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان با موضوعات فرهنگی گام‌های مؤثری بردارد؛ برای مثال بانک خون بندناف یکی از کارهای ارزشمند جهاد دانشگاهی است که بارها مورد تجلیل رهبر معظم انقلاب قرارگرفته است.

تأسیس ایسنا در راستای آگاهی بخشی به جامعه

عضو شورای اسلامی شهر قزوین تصریح کرد: جهاد دانشگاهی با تأسیس خبرگزاری ایسنا توانسته نقش خود را در آگاهی بخشی به جامعه پررنگ نشان دهد و این اولین گام بوده است؛ در این بازه زمانی افرادی در ایسنا مشغول به کار هستند که به‌درستی جامعه را می‌شناسند و با اصول کار خبرنگاری آشنا هستند و توانستند به‌درستی نقش خود را در آگاهی بخشی به جامعه ایفا کنند.

وی گفت: مرکز افکارسنجی جهاد دانشگاهی یکی از معتبرترین مراکز است که با دقت بالا و رعایت اصول علمی انجام می‌شود و این امر نقش پررنگ جهاد را در حوزه‌های مختلف نشان می‌دهد.

مهدیخانی اظهار کرد: پروژه ملی «Eight» یکی از ابتکارات جهاد دانشگاهی است و این مجموعه کتب در حال تدریس هستند؛ جهاد دانشگاهی همواره در تلاش بو تا کتب زبان انگلیسی را متناسب با فرهنگ ایرانی- اسلامی منتشر کند.

وی مطرح کرد: در حوزه فرهنگ عمومی اقداماتی که جهاد در سطح استان انجام داده و اخبار مختلفی که در این حوزه منتشر می‌کند ستودنی است؛ در حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در سطح کشور اقدامات درمانی خوبی انجام شده است، همچنین حمایت جهاد دانشگاهی از شرکت‌های دارویی و کشاورزی نمونه دیگری از اقدامات ستودنی جهاد است.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین تشریح کرد: جهاد دانشگاهی در زمان افتتاح به‌درستی دفاتر مختلفی را در دانشگاه‌های مهم و مادر در سطح کشور راه‌اندازی کرد و یکی از سیاست‌های درست جهاد دانشگاهی بوده است؛ در استان نیز این دفاتر در دانشگاه‌های بزرگ استان دایر شده و نقش‌آفرینی می‌کند؛ در این دفاتر ارتباط مؤثری با بدنه دانشگاهیان اعم از اساتید و دانشجویان دارند؛ برگزاری دوره‌های آموزشی و دوره‌های تخصصی که جهاد برگزار می‌کند به ارتباط بین دانشگاهیان و جهاد دانشگاهی کمک کرده است.

مهدیخانی در پایان گفت: جهاد دانشگاهی به دلیل رسالتی که بر دوش خود احساس کرده ارتباط خود را با صنعت حفظ کرده است و در حوزه فناوری و علوم نوین در استان مشغول به فعالیت هستند، وقتی مجموعه‌ای با دانشگاه و صنعت ارتباط داشته باشد در گام بعدی باید بتواند دانشگاهیان را با صنعت ارتباط دهد و این موضوعی است که در دستور کار مسئولان جهاد دانشگاهی در قزوین قرارگرفته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha