• چهارشنبه / ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۴:۰۱
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400052014640
  • خبرنگار : 71415

کشته شدن چند جوان معترض میانماری حین فرار به دلیل پرش از یک ساختمان

کشته شدن چند جوان معترض میانماری حین فرار به دلیل پرش از یک ساختمان

بر اساس گزارشها در شهر یانگون میانمار بعد از آنکه یک گروه از معترضان ظاهرا به قصد فرار از یک حمله نیروهای امنیتی از یک ساختمان در این شهر پریدند، دست کم سه تن از آنها جان خود را از دست داده و چند تن دیگر نیز به صورت جدی مجروح شدند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، از زمانی که ارتش میانمار در ماه فوریه اقدام به سرنگون کردن دولت منتخب متعلق به آنگ سان سوچی کرد، این کشور شاهد بحران و اعتراضات تقریبا روزانه و همچنین درگیری بین ارتش و چند گروه شبه نظامی جدید بوده است.

بر اساس گزارش پرتال خبری موسوم به Myanmar Now  و به نقل از ساکنان محلی، حادثه روز سه شنبه در منطقه بوتاهتائونگ شهر یانگون رخ داد.

در این گزارش تصویر اجساد بی حرکت سه نفر روی زمین یک کوچه نشان داده شده است و در آن تصریح شده که دو جوان مجروح دیگر نیز بعدا به آمبولانس منتقل شدند.

رسانه موسوم به " Radio Free Asia" (RFA) که از سوی آمریکا تامین مالی می‌شود، در گزارشی پست شده در صفحه فیسبوکش بیان داشت که همه پنج فرد دخیل در این حادثه شامل چهار مرد و یک زن بعدا جانشان را از دست دادند.

تین زاو، پدر یکی از این جوانان درگذشته، در مصاحبهای با RFA گفت که پسر ۲۷ ساله او در ماه فوریه از سوی نیروهای امنیتی دستگیر شده بود اما با کمک او آزاد شد.

او گفت که پسرش قبل از وقوع کودتای اخیر هرگز علاقه‌ای به سیاست نداشت اما از زمان کودتای ارتش تلاش کرد تا در مقابل خونتا مقاومت کند.

تین زاو اظهار کرد، هرگز هیچ سازمان بزرگی پشت او نبوده است و به پسرش افتخار می‌کند.

سوئه میات تو، همسر یک زن ۲۹ ساله که گمان برده می‌شود جزو کشته‌ها باشد، به رویترز گفت که هنوز جسد او را دریافت نکرده است.

او از طریق تلفن گفت: من واقعا از این که همسرم مُرد غمگین هستم. او یک فرزند دختر داشت.

رویترز قادر به تایید مستقل آنچه که اتفاق افتاده نبوده و یک سخنگوی ارتش نیز به تماسها برای کسب اظهار نظر پاسخ نداد.

اما گزارشهای مربوط به این حادثه باعث شوکه شدن بسیاری در این کشوری که عادت به سرتیترهای روزانه درباره مرگها و خشونت کرده، شده است.

تصاویر ساخته شده درباره حادثه روز سه شنبه در رسانه‌های اجتماعی انتشار یافته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha