• چهارشنبه / ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۴:۰۳
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400052014642
  • خبرنگار : 71402

رئیس ارتش افغانستان برکنار شد

رئیس ارتش افغانستان برکنار شد

به دنبال چندین شکست نظامیان افغان مقابل طالبان، ژنرال والی محمد احمدزی امروز چهارشنبه از سمت ریاست ارتش افغانستان برکنار شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، برکناری رئیس ارتش افغانستان در شرایطی انجام میشود که طالبان دو شهر دیگر را به تصرف خود درآورده که یکی از آنها تنها ۲۰۰ کیلومتر با کابل فاصله دارد و همچنین ده ها هزار تن در ولایتهای شمالی آواره داخلی شده‌اند.

اما به رغم این درگیری‌ها و اینکه مرکز هشت ولایت تاکنون به دست شبه نظامیان سقوط کرده است، جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا قصد ندارد ضرب‌الاجل خروج نظامیان آمریکایی تا ۳۱ اوت را تغییر دهد و به جای آن از رهبران افغان خواست متحد شوند و برای خودشان بجنگند.

از طرف دیگر، اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان به منظور هدایت نیروهای کشورش عازم مزار شریف شده است. شبه نظامیان طالبان در کمتر از یک هفته بیش از یک چهارم مراکز ولایتی این کشور را به کنترل خود درآورده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۰۵-۲۰ ۱۶:۳۸

اشرف جان الان که ریش و قیچی دست خودته بینم چیکار میکنی؟!؟!

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۲۰ ۱۶:۴۷

باسلام با 20 سال گذشته با مجهز اسلحه های پیشرفته آمریکا و اروپا نتوانستید یک ارتش قوی درست کنید اگر راست می گوید با طالبان خائن دست نداشتی لعنت بر روی طالبان

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۲۰ ۱۷:۱۱

فکر کنم شکیب هست گریم کرده

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۲۰ ۱۷:۲۰

عجب دولت بی لیاقتی هست این همه امکانات نظامی نمی تواند جلوی طالبان مقاومت کنه !

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۲۰ ۱۷:۳۸

آمریکا محرک اصلی تحرکات طالبان است . هدفش نشان دادن مثلاً اهمیت وجود نیروهای آمریکایی ، جهت جلوگیری از جنگ است . بیست سال طالبان را از بین نبردند تا در چنین روزهایی از وجود آنها به نفع خود استفاده کنند.

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۲۰ ۱۹:۲۵

آقا فاطمیون کجاست ؟

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۲۰ ۲۱:۵۴

الان که مملکت رو به گند کشید بر کنار میکنید

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۲۱ ۰۰:۱۵

سلام متاسفانه وزیردارایی افغانستان فرارکردوجای تاسف داردمسولین بایددرکنارمردم باشندنه فرارکنندوبایدقدرشناس کشورمان ایران باشیم واحسنت وخداقوت به ارتش وسپاه ومسولین امنیتی واطلاعات گفت وافتخارکروبه ایران وایرانی