• چهارشنبه / ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۶:۱۲
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 1400052014809
  • خبرنگار : 71442

از سوی رایزنی فرهنگی ایران در بیروت انجام شد؛

تجلیل از خبرنگاران ایرانی مقیم لبنان

 تجلیل از خبرنگاران ایرانی مقیم لبنان

رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در لبنان به مناسبت روز خبرنگار، از خبرنگاران ایرانی مقیم لبنان، تجلیل و قدردانی کرد.

به گزارش ایسنا، نشستی با حضور «محمد جلال فیروزنیا»، سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان، «عباس خامه‌یار»، رایزن فرهنگی کشورمان در بیروت، و شماری از شخصیت‌ها و فعالان رسانه‌ای محور مقاومت برگزار شد. 
«ابراهیم فرحات»، مدیر شبکه المنار، «محمد عفیف»، مسئول روابط رسانه ای حزب الله، و همچنین خبرنگاران و رؤسای دفاتر شبکه‌های تلویزیونی ایران در لبنان (صدا و سیما، شبکة العالم و شبکه الکوثر، در این مراسم حضور داشتند.

در ابتدا، عباس خامه‌یار، رایزن فرهنگی کشورمان در لبنان، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عرصه خبر و رسانه، و تبریک این روز به تمامی خبرنگاران ایرانی، گفت: وظیفه‌ای که خبرنگاران برعهده دارند، وظیفه بسیار حائز اهمیت است چرا که خبرنگاران به صورت مستقیم در شکل‌دادن به رفتار جامعه تاثیر می‌گذارند.

خامه یار در ادامه با اشاره به سخت کوشی‌ها و جانفشانی‌های خبرنگاران اظهار داشت: دلایل زیادی وجود دارد که شغل خبرنگاری را به شغل سختی تبدیل کرده است. خبرنگاران در راه تهیه اخبار ممکن است متحمل رنج ها و مشقت‌های زیاد و در برخی مواقع جان و سلامتی خودشان را از دست بدهند.

رایزن فرهنگی کشورمان افزود: برکسی پوشیده نیست که خبرنگاران با مشکلات عدیده ای دست و پنجه نرم می کنند، اما آنان با وجود تمام سختی و خطرات، با سخت‌کوشی و دلسوزی و هوشمندی به کار خود ادامه می‌دهند، بنابراین تلاش‌ها و زحمات آنان شایسته قدردانی است.

وی تلاش‌ها و فداکاری‌های خبرنگاران را در سال‌های دفاع مقدس و نیز در جبهه مقاومت در جای جای کشورهای اسلامی، ستود و آنانرا مجاهدین راستین دانست که در اعتلای نام امت إسلامی نقش بزرگی ایفا می‌کنند.
وی خبرنگاران ایرانی در لبنان و دفتر صدا و سیما جمهوری اسلامی را به خاطر انعکاس دادن واقعیت‌های این کشور و تبیین ابعاد مقاومتی و فرهنگی و هنری مورد ستایش ویژه قرار داد.

خامه‌یار در پایان ضمن قدردانی از تلاش خبرنگاران رسانه های مکتوب، خبرگزاری ها و مدیران تمامی رسانه ها، گفت: روز خبرنگار فرصتی است برای یادآوری نقش ارزنده و محوری خبرنگاران و ستایش فداکاری‌های ارزشمند آنان، و همچنین فرصتی است برای گرامیداشت یاد و خاطره خبرنگاران فداکار، و شهدای عرصه رسانه که در راه آگاهی رسانی و انتقال حقیقت جان خود را از دست دادند. 

در ادامه، محمد عفیف، مسئول روابط رسانه‌ای حزب الله لبنان، در سخنانی ضمن تبریک روز خبرنگار به تمامی خبرنگاران و فعالان حوزه رسانه، از تلاش‌های بی‌وقفه خبرنگاران ایرانی شاغل در لبنان به خاطر انعکاس و بازتاب حقایق و واقعیت‌ها تشکر و قدرانی کرد. 

محمد عفیف در ادامه با بیان اینکه خبرنگاران ایرانی فعال در لبنان در تمام پیروزی‌های مردم این کشور شریکند،گفت: رسانه‌های ایران همواره در کنار مظلومان بوده و درد مستضعفان عالم را بازگو کرده و ندای مظلومیت ملت‌های ستم دیده را به گوش جهانیان رسانده‌اند.

عفیف در بخشی از سخنان خود بر لزوم توجه و اهمیت بخشیدن به گفتمان رسانه‌ای جمهوری اسلامی تاکید کرد و گفت: همانگونه که جمهوری اسلامی ایران در میدان سیاست در مواجهه دشمنان پیروز شد؛ رسانه‌های ایران نیز توانسته‌اند در تقابل با توطئه‌های صهیونیستی-امریکایی موفق عمل کنند.

در پایان مراسم، رایزن فرهنگی کشورمان، با اهدای لوح تقدیر به مدیران و خبرنگاران ایرانی، و همکارانشان از تلاش‌ها و زحمات ارزشمند آنان تشکر و قدردانی کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha