• پنجشنبه / ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۰:۴۸
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1400052115090
  • خبرنگار : 71234

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس

حدود 70 درصد وزرای پیشنهادی شایسته جایگاه وزارت هستند

حدود 70 درصد وزرای پیشنهادی شایسته جایگاه وزارت هستند

یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: حدود 70 درصد وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم شایسته جایگاه و مقام وزارت هستند که از جمله آن‌ها می‌توان به وزیر پیشنهادی بهداشت و درمان اشاره کرد.

محمدعلی محسنی بندپی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به معرفی وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم به مجلس شورای اسلامی گفت: در ابتدا باید صلاحیت وزرای پیشنهادی در کمیسیون‌های تخصصی مورد بررسی قرار گیرد تا بتوان با جزییات و عمق بیشتری به بررسی صلاحیت آن‌ها پرداخت. بعد از آن قطعا در زمان برگزاری جلسات رای اعتماد نظرات کمیسیون‌های تخصصی، اظهارنظرهای نمایندگان موافق و مخالف هر وزیر، دفاع وزرای پیشنهادی و علاوه بر آن دفاع رئیس جمهور می‌تواند کمک خوبی برای رسیدن به وزرات درستی از وزرای پیشنهادی و در نهایت رای به آنها شود، لذا در حال حاضر قضاوت زود است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با این وجود با نگاه کلی به لیست وزرای پیشنهادی می‌توان گفت که حدود 70 درصد وزرای پیشنهادی شایسته جایگاه و مقام وزارت هستند و 30 درصد دیگر وزن کافی را ندارند و شاید برایشان مقام وزارت زود است.

نماینده نوشهر در مجلس شورای اسلامی در عین حال اظهار کرد: با این وجود باز هم می‌گویم که کمی برای قضاوت زود است چون ممکن است افرادی که فکر می‌کنیم وزارت برای آن‌ها زود است و دانش کافی ندارند، اطلاعات بیشتری از آن‌ها منتشر شود که نظرها را برگرداند. در حال حاضر معرفی افراد در قالب یک بنر و اطلاعات کلی بوده اگر اطلاعات همه وزرا براساس داده‌های کلی ارائه شده باشد به نظر می‌رسد که 30 درصد از آن‌ها وزن کافی برای وزارت را ندارند و 70 درصد شایسته وزارت هستند.

محسنی بندپی در پایان اظهار کرد: از جمله افرادی که شایستگی تصدی پست وزارت را دارند، آقای عین‌اللهی وزیر پیشنهادی بهداشت و درمان است چون او علاوه بر داشتن وزن کافی، تجربه و دانش خوبی را هم دارد آقای عین‌اللهی از سطح و ستاد و دانشگاه شروع کرده و بعد با طی مراحل مختلف به معاونت وزیر رسیده؛ بنابراین فکر می‌کنم که می‌تواند نظر مثبت نمایندگان را جلب کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha