• پنجشنبه / ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۴:۰۶
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 1400052115236
  • خبرنگار : 71342

کاش کمی از «سهیلا» یاد می‌گرفتیم!

کاش کمی از «سهیلا» یاد می‌گرفتیم!

سهیلا خودش هم کرونا داشت، به استراحت نیاز داشت ولی مگر فرصتی بود برای استراحت؟ ولی مگر مجالی بود برای دارو و درمان خودش... سهیلا هیچ به خودش فکر نمی‌کرد؛ همه دغدغه او «علی» بود.

به گزارش ایسنا، سهیلا جوادی، همسر جوان علی سلیمانی یکی از بی‌شمار هموطنان ماست که با وجود رنج بیماری خود، به فکر دارو و درمان عزیزش بود. او نماینده بخش بزرگی از مردم کشورمان است که این روزها به صورت خانوادگی با کرونا و سویه دلتای آن مبارزه می‌کنند و در این کارزار سخت، آن‌که کمی حال و روز بهتری دارد، باید دیگر اعضای خانواده را تیمارداری کند. آن هم در شرایطی که دوستان و آشنایان نمی‌توانند کمک چندانی کنند و خانواده بیمار باید به تنهایی امور خود را رتق و فتق کند.

در این مدت کم ندیده‌ایم و نشنیده‌ایم از حال و روز زنانی که با وجود بیماری خود، بدن نیمه‌جان همسران‌شان را از این بیمارستان به آن بیمارستان کشانده‌اند، گاه برای پیدا کردن تختی خالی التماس کرده‌اند و گاهی فریاد و داد و قال به راه انداخته‌اند و کادر درمانی که خود زیر فشار بار این بیماری کمر خم کرده، کوشیده‌اند تا این همراه دردمند را دریابند.

سهیلا جوادی یکی از بی‌شمار هموطنان ماست و اگر روایت او را نقل می‌کنیم به جهت موقعیت مشترکی است که با دیگر مردمان‌مان دارد و البته این روایت دردناک برای آنان که بخواهند چیزی از انسانیت بیاموزند، نکات قابل تاملی خواهد داشت.

روز سه‌شنبه ۱۹ مردادماه سهیلا جوادی کمی آسوده‌خاطر بود؛ دارویی جدید بر بدن همسرش تاثیری مثبت گذاشته بود. او امید داشت تا شرایط همسرش به ثبات برسد و می‌گفت اگر همین دو سه روز را تاب بیاورد، دیگر سختی ماجرا را پشت‌سر گذاشته است.

در گپ و گفت دوستانه‌ای که با او داشتیم، در صحبت‌هایی که رسانه‌ای نمی‌شود، شاید بشود گفت در درددل‌های زنانه‌ای که با هم داشتیم، از حال و روز خودش پرسیدیم که با وجود ابتلا به بیماری، کمترین فرصتی برای دارو و درمان خودش نداشت، اما این چیزها برای او مهم نبود. می‌گفت فقط علی خوب بشود و همه خوشحالی‌اش این بود که ریه دخترش سبا درگیر کرونا نشده است. علی سلیمانی که در این مدت مدام مشغول کار بوده، کرونا را به همسر و دخترش نیز منتقل کرده. او نیز همچون بسیاری از ما برای گذران زندگی ناچار به پذیرش کار بوده است.

سهیلا به سختی توانسته بود تختی در بیمارستان برای بستری کردن همسرش پیدا کند، به دشواری توانسته بود دارویی موثر برای او بیابد، اما هیچ شکایتی نداشت، فقط می‌گفت این دارو سخت پیدا شد ولی خوشبختانه تاثیر خوبی داشت. این سختی‌ها مهم نیست؛ مهم خوب شدن علی است.

پرسیدیم چند درصد ریه همسرش درگیر شده و او پاسخ داد: لطفا درباره درگیری ریه چیزی ننویسید، خواهرانش با خواندن این مطالب در خبرها نگران می‌شوند. درباره ریه علی چیزی به آن‌ها نگفته‌ام.

سهیلا جوادی که خود از فعالان تئاتر است، در سخت‌ترین لحظات، در نفس‌گیرترین دقایق که خدا می‌داند چگونه بر آدمی می‌گذرد، در قبال خانواده‌اش احساس مسئولیت داشت، او حواسش به همه بود. گرچه لرزش آرام صدایش، از دلشوره‌ای عمیق حکایت می‌کرد، اما او در همین حالت هم به اطرافیانش می‌اندیشید و می‌کوشید بر نگرانی آنان نیفزاید. می‌گفت بنویسید حال علی بهتر است ولی همچنان به دعا نیاز دارد.

باروش این بود که همسرش حتما بهبود پیدا می‌کند و خواستار دعای دوستان بود.

امروز اما وقتی سیدجواد هاشمی تلفن همراه سهیلا را جواب داد تا پیرو تماس ما خبر درگذشت علی سلیمانی را تایید کند، صدای گریه‌های سهیلا از آن طرف خط شنیده می‌شد. علی سلیمانی یکی از بی‌شمار قربانیان کروناست. آن‌چه بر او و خانواده‌اش گذشته، حکایت بسیاری از مردم ماست.

این روایت به قصد آزرده کردن مخاطبان نیست که این روزها شرایط بیش از تاب و توان‌مان بر ما سخت گرفته؛ تنها یک روایت ساده است به این امید که کسانی که دست‌شان می‌رسد، از بی‌شمار «سهیلا»های ما  کمی احساس مسئولیت بیاموزند.  

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۰۵-۲۱ ۱۸:۰۷

خدایش بیامرزد و به خانواده اش صبر عنایت فرماید

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۲۱ ۱۸:۵۱

خانم ال طيب مراقب روحيه خود باشيد به صورت سريالى از مرگ مى نويسيد

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۲۱ ۲۱:۵۳

این را به اونی بگید که گفت ورود واکسن فلان و بهمان ممنوع است

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۲۱ ۲۳:۴۶

خدا لعنت کنه دولتها را که این ویروس رو برای نابودی خلق ساختن

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۲۲ ۰۰:۰۰

روحش شاد

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۲۲ ۰۰:۴۲

خدا رحمتش کنه مرد خوب وبی حاشیه ای بود خدا به خانوادش صبر بده

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۲۲ ۰۱:۰۱

خدا رحمت کنه آقای سلیمانی وخدا صبربده به همسر خانواده وابستگان ایشان😴ماراهم درغم خودش یک بدانید.

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۲۲ ۰۱:۵۸

امیدوارم خدابه خانواده ش صبربده آرامش بده خیلی شرایط سختیه خیلی توروخداتامیتونیم رعایت کنیم به خدا سخت نیست رعایت کردن پروتکل ها... کمک کنیم تاخیلی زودازشراین بیماری نجات پیداکنیم به امیداون روز

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۲۲ ۰۲:۱۰

راست میگن به خدا منم یکی از این سهیلاهاهستم که شوهرم عمل باز قلب کردن والان به خاطر با خرید وزندگی خودم ودخترم دچارکروناشدیم وبه خاطر کرونا شوهرم فرستادم جای دیگه ایشون بیمارنشنوبار دکترودرمان خودم به دوش می کشم

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۲۲ ۰۳:۵۷

روحشان شاد وبا اهل بیت علیهم السلام محشور باد ان شاءالله

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۲۲ ۰۶:۱۷

علی بازیگر خوبی بود صدای متفاوتی داشت خد رحمتش کنه

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۲۲ ۰۶:۲۱

خدابیامرزه روحش شاد براش فاتحه بخونیم

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۲۲ ۰۸:۰۶

من که شخصاً خیلی ناراحت و شوکه شدم،بازیگر با اخلاق بدون حاشیه و محجوبی بود خدا رحمتش کنه و به خانواده داغدارش صبر و شکیبایی عنایت بفرماید.

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۲۲ ۰۸:۱۰

یا رب الحسین به یاد ارادتمند حضرت اباعبدالله الحسین و بازیگر متعهد مرحوم علی سلیمانی عزیز امروز زیارت عاشورا می خوانم. ان شاءالله

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۲۲ ۰۸:۴۰

روحش شاد خدایا صبر بده....🤲

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۲۲ ۰۹:۵۴

بازیگرنجیب وباحیاوخانواده دوست وپایبندب خانواده..حیف بودی اقای سلیمانی..خداب دادهمسرودخترت برسدبانبودالماس باارزشی مث شما

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۲۲ ۱۰:۰۵

تسلیت میگم ای کاش تو درمان از طب اسلامی و سنتی هم استفاده کنید.

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۲۲ ۱۰:۲۲

خداوند رحمتش کند

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۲۲ ۱۰:۴۵

روحش شاد خدا بهشون صبربده

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۲۲ ۱۰:۵۰

روحت شاد علی اقا

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۲۲ ۱۱:۱۹

او یک اوسطوره سینما وتلویزیون بود روحش شاد

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۲۲ ۱۱:۴۷

خداوند روحش را قرین رحمت نماید

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۲۲ ۱۱:۵۴

خداوند رحمتش کنه و به خانواده اش صبر عطا بفرماید.😔😔

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۲۲ ۱۲:۲۹

روحشون شاد.😢تسلیت به خانواده بزرگوارشون... و صبر زیاد از خداوند براشون میخوام..... خدا همه مون رو از این بلا نجات بده.... یا ارحم الراحمین

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۲۲ ۱۳:۰۸

مثل برادر واقعا از آنسوی دوربین راحت میشد فهمید که این مرد چقدر خوش قلب و معتقد است واقعا افسوس که چنین انسان مهربانی در خاک بیارامد تسلیت به خانواده داغدیده 😔😔😔

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۲۲ ۱۳:۴۱

تسلیت به همسر گرامی وفرزندش روحش شاد🖤

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۲۲ ۱۳:۴۵

همین داروهایی که تست میکنن داره جون ادمهارو میگیره

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۲۲ ۱۳:۵۳

خداوند رحمتشون کنه.....واجر الهی برای سهیلا خانوم از خداوند متعال خواستارم

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۲۲ ۱۴:۲۴

روحش شادونامش گرامی

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۲۲ ۱۴:۲۸

خداحمتشون کنه خیلی آدم دوست داشتنی بودن خدا خودش رحم کنه

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۲۲ ۱۴:۳۳

روحشوت شاد

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۲۲ ۱۴:۵۵

خدا رحمتش کنه چقدر دلمان کباب شد خدا به همه خانوادش صبر بده یادش گرامی توخانه ما همه به اسمه آقا شیکه میشناختیم با بازی خوبش تو وضعیت سفید😢روحش شاد

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۲۲ ۱۵:۰۱

درود بر سهیلاها

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۲۲ ۱۵:۰۷

روحش شاد

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۲۲ ۱۵:۱۷

سلام همشهریان عزیز من خودم پرستارم میبینم چقدر مردم براشون سخته ولی ماهرچی درتوان داریم گذاشتیم کف دستمون وبدون غرغر کردن وبا تمامشکلات مالیم وخانوادگیم داریم کارمیکنیم توروخدا مراقب خودتون باشید

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۲۲ ۱۵:۴۹

خدا رحمتش کند .. واقعا سخته .. مرد خانواده... ستون خانواده در بین نباشد.. خیلی دوستش داشتیم .. بازم خدا ب همسر و دخترش صبر بده .. الهی آمین..

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۲۲ ۱۷:۰۶

خدا رحمتش کنه

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۲۲ ۱۷:۱۶

خدا همه‌مون رو بیامرزه

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۲۲ ۱۷:۲۹

روحت شاد و یادت گرامی. خوشبحالت از این دنیای نکبتی وکثیف راحت شدی.وچ خانواده ی پرانرژی و سرحالی داشتی خدا صبر بده به خانوادش تا تحمل کنن داغ عزیزشون رو.

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۲۲ ۲۰:۵۴

حسینی بود'امشب آقا امام حسین جواب ارادت هاش رو میده کاش بفهمیم که دنیا یه روز برامون به آخر میرسه'وابدیت در پیش داریم 'ابدیتی که با لحظات زندگی در این دنیا ساختیم روحش شاد

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۲۲ ۲۰:۵۵

خدا رحمت کند خدا خانواده محترمتان صبر بده

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۲۲ ۲۲:۲۶

وای خدا همه ی آدم ها یک روز میمیرن

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۲۲ ۲۲:۲۶

کاش مسولان غیرت میکردند وخودشان که واکسن زدند به مردم مظلوم کشورشان هم میزدند که این جور مسایلی پیش نمیاد،روح علی خان شاد ویادش گرامی خداوند به خونواده محترمشان صبر عنایت کند،به امید روزی که هیچ عزیزی رو به خاطر سهل انگاری مسول ازدست ندیم

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۲۲ ۲۲:۵۸

لعنت به کرونا روحش شاد خدا صبر بده به خانوادش

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۲۳ ۰۲:۰۳

خدا رحمتش کنه و به بازمانده هاش صبر بده .ان شاا...هر چه زودتر کرونا ریشه کن بشه .الهی آمین