• جمعه / ۲۲ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۲:۱۸
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1400052215584
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

استاندار:

پایگاه امداد هوایی در منطقه‌ی ارسباران آذربایجان شرقی ایجاد می‌شود

پایگاه امداد هوایی در منطقه‌ی ارسباران آذربایجان شرقی ایجاد می‌شود

ایسنا/آذربایجان شرقی استاندار آذربایجان ‌شرقی گفت: پایگاه امداد هوایی ارسباران برای حفاظت از میراث ملی و جهت ثبت جهانی جنگل‌های منطقه ایجاد می‌شود.

 محمدرضا پورمحمدی در جلسه‌ی ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان که با حضور نائب رئیس مجلس شورای اسلامی و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در شهرستان کلیبر برگزار شد، با اشاره به کافی نبودن امدادرسانی در جنگل‌های ارسباران اظهار کرد: امدادرسانی را باید به موقع انجام داد که در این راستا ضرورت ایجاد پایگاه هوایی در جنگل‌های ارسباران بیشتر احساس می‌شود.

وی با بیان اینکه برای بازسازی مناطق سیل‌زده مصوبات مناسبی داشتیم و در آینده نیز برای رونق اقتصادی منطقه تلاش خواهیم کرد، گفت: بازگشایی پایانه گمرکی در وزارت کشور تصویب شده که برای رونق اقتصادی منطقه بسیار موثر خواهد بود.

پورمحمدی با تاکید به ایجاد توسعه در همه‌ی ابعاد و در تمامی نقاط استان ادامه داد: قابلیت دامپروری و کشاورزی خوبی نیز در منطقه وجود دارد که باید توجه بیشتری شود تا اشتغال و اقتصاد منطقه بیش از پیش توسعه یابد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با اشاره به ضرورت اتمام سد پیغام‌چای برای جلوگیری از وقوع سیل خاطرنشان کرد: ۳۳ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز این سد به صورت صددرصد در سال جاری تخصیص می‌یابد.

علی نیکزاد ادامه داد: در سیل اخیر در صورت عملکرد درست کانال‌ها، آب به طور قطع از بالا دست به پایین دست منتقل شده و موجب خسارت احشام، ادوات کشاورزی و واحدهای مسکونی در سیل کلیبر نمی‌شد.

وی افزود: پس از بازدید از روستاهای آسیب دیده از سیل، کمک های بلاعوض در اختیار سیل زدگان قرار می‌گیرد که سازمان مدیریت بحران در ترمیم و بازسازی زیرساخت ها کمک خواهد کرد.

وی گفت: بنیاد مسکن نیز در بازسازی واحدهای مسکونی و اجرای طرح های هادی کمک خواهد کرد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور نیز متذکر شد: بر اساس ماده ۱۱ قانون حوادث غیرمترقبه، سطح حادثه، محلی است و از نخستین ساعات وقوع سیل در کلیبر، همکاران ما در اداره کل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی حضور فعال و همه جانبه‌ای در محل حادثه داشتند.

اسماعیل نجار افزود: ما در سطح کشور به دلیل تغییر اقلیم، شاهد نمونه‌ی بسیاری از این سیل ها بودیم که مردم عزیزمان حتی دچار خسارت جانی نیز شدند.

وی اضافه کرد: همکاران ما خسارات ناشی از سیل کلیبر را برآورد و به ما منکعس کردند و بنا داریم با کمک بنیاد مسکن، واحدهای مسکونی مستقر در بستر رودخانه ها را به خارج از آن منتقل کنیم.

به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، وی ادامه داد: برای این کار تسهیلات و  کمک های بلاعوض بانکی به روستاییان سیل زده عزیز به میزان ۱۶۵ میلیون تومان به ازای هر واحد اعطا خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha