• شنبه / ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ / ۰۸:۵۱
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400052315902
  • خبرنگار : 71129

استقرار نیروهای ویژه کانادا در افغانستان/ قول اتاوا به پذیرش ۲۰ هزار افغان در معرض خطر

استقرار نیروهای ویژه کانادا در افغانستان/ قول اتاوا به پذیرش ۲۰ هزار افغان در معرض خطر

وزیر دفاع کانادا گزارش‌ها درباره استقرار نیروهای ویژه این کشور در افغانستان را برای تضمین امنیت کانادایی‌های باقی مانده در این کشور تایید کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، روزنامه گلوبال نیوز از قول منابع گزارش کرد که نیروهای عملیات ویژه نیروی مسلح کانادا برای کمک به تحلیه کارمندان سفارت این کشور در کابل در افغانستان مستقر شده‌اند.

"هارجیت ساجان"، وزیر دفاع کانادا بدون ذکر جزئیات گفت: نیروهای مسلح کشور در افغانستان مستقر شدهاند. پرسنل ارتش کانادا در افغانستان و برای تضمین امنیت و خروج امن کارمندان سفارت کانادا در کابل مستقر شده‌اند چون اوضاع امنیتی در افغانستان به شدت رو به وخامت است.

وی همچنین تاکید کرد که امنیت کارمندان سفارت از اولویت ویژه‌ای برخوردار است و کارمندان محلی مسئول اداره امور سفارت خواهند بود.

کانادا تنها کشوری نیست که اقدام به تخلیه سفارتش در کابل کرده است پیشتر آمریکا نیز نیروهایش را برای تخلیه پرسنل غیرنظامی از افغانستان مستقر کرده است. همچنین کشورهای دیگری چون سوئیس نیز اعلام کرده‌اند که تعداد کارمندان دیپلماتیک خود را در افغانستان کم می کنند.

در حالیکه اوتاوا تایید کرده که نیروهایش در افغانستان مستقر شده‌اند، مارک گارنو، وزیر امور خارجه کانادا از بیان این مساله که سفارت این کشور کابل عملیاتش را پیش از تخلیه کارمندان متوقف کرده، امتناع کرد.

در همین حال، مارکو مندیسینو وزیر مهاجرت کانادا نیز گفت، این کشور برنامه‌ای برای جابجایی و اسکان بیش از ۲۰ هزار افغان در معرض آسیب پذیر شامل زنان عالی رتبه، فعالان حقوق بشری و خبرنگاران را که در معرض تهدیدهای طالبان هستند، در نظر دارد.

وی در یک نشست خبری گفت، این اقدام علاوه بر ابتکار عمل اولیه برای استقبال از هزاران شهروند افغان است که برای دولت کانادا کار می‌کردند و شامل مترجم‌ها، کارمندان سفارتخانه‌ها و خانواده‌هایشان می‌شود.

وی ادامه داد: همزمان با افزایش پیشروی‌های طالبان، جان بسیاری از شهروندان افغان در معرض تهدید جدی قرار دارد. البته زمان این جابجایی مشخص نیست.‌ می‌دانیم اوضاع بسیار جدی است و هر لحظه بدتر هم می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۰۵-۲۳ ۱۳:۴۵

این رفتارهای طالبان و این حملاتشان نسبت به دولت قانونی مستقر در کشور فقط و فقط نامش شبیخون و کودتا علیه دولت و ملت افغانستان است و جامعه جهانی چشمانش را به این ظلم طالبان نسبت به مردم افغانستان بسته است نیرویی نامشروع که به زور میخواهند بر کشور و ملتی مسلط شوند.

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۲۳ ۲۱:۱۴

سلام‌من‌ یک نظامی میباشم و جان بنده در خطر میباشد چگونه میتوانم پناه جوی در کانادا در اخذ نمایم

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۲۳ ۲۲:۳۶

چگونه می توانیم فورم ثبت نام را برای پزریش بیست هزار افغان بدست بیاوریم؟

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۲۴ ۲۲:۱۴

جان ماه در منطقه هرات بخطر هست

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۲۵ ۰۲:۲۴

سلام من 7 سال کارمند موسسه داکار ( Dacarکمیته دانمارک برای کمک مردم افغانستان)بودم وازتاثیرمسایل امنیتی باخانواده فرارکردم چطورمیتوانم فورمه پذیرش مهاجرکانادارابدستآورم متشکرم

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۲۵ ۰۵:۴۳

سلام من یک مهاجر افغان ساکن ایران هستم چگونه میتوانیم برای پذیرش پناهندگی در کانادا اقدام کنیم

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۲۵ ۱۹:۴۰

چگونه می توانیم فکرم ثبت نام کنم از افغانستان بسیار خسته استم

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۲۵ ۱۹:۵۲

سلام. نام من فرید فولادی است ما یک خانواده سه نفری بودیم از یک خانه فقط خودم ماندم و فرار کردم ایران ایران هم محاجر نمیپزیرد اگر از اطاقم بیرون شوم پولیس دوباره دیپورت میکند جای برای رفتن ندارم آخه ماهم انسان هستیم حق زندگی داریم من چند بار تصمیم گرفتم که خود کشی کنم چون دیگه کسی از من نمانده در این دنیا باز خبر شدم که شما محاجر میپزیرید از شما میشه از خدا میشه من بدبخت را قبول کنید و در اولویت قراردهید خواهش میکنم لطفآ شاید شما فکر کنید که دروغ تست اما این یک حقیقت است لطفآ به خاطر خدا ج من بدخت‌را قبول کنید همیشه دعای تان خواهم کرد منظر جواب شمااستم.

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۲۶ ۱۲:۴۹

من یک مهاجر افغان هستم فورم ثبت نام زیارت دارم لطف بفرستین

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۲۶ ۱۷:۰۲

چطوری ثبت نام کنم

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۲۷ ۱۳:۱۴

سلام من زهره هستم 17ساله پدرم را در جنگ با طالب ها از دست دادم مادرم است همرای 5خواهر و دو بیادرم زندگی ما در افغانستان در خطر است و سر پرست هم ندارم پدرم کارمند دولت بود و نیاز به مهاجرت دارم کمک شما را خواهن هستم چطور متانم فورم مهاجرت کاندا را بدست بیاورم با تشکر از شما

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۲۸ ۰۳:۲۱

اگر خبر شدی مارا هم خبر کن

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۲۸ ۰۸:۴۷

کمک کنید طالبمه ره می کوشد

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۲۸ ۱۷:۰۴

بنده باشینده ولایت بامیان افغانستان میباشم طوریکه درجریان وضعیت کشور ماه قرار دارید شرایط فعلی بلایم به حد ذیق شده است که نمیدانم چطور بیان نمایم بنآ ازکشور محترم کانادا تقاضا مندم که طیریقه ورویش پذیریش حالت اضطرار درکشور کانادا را برایم رهنمای نمایید بااحترام عباس علی زاده

avatar

لطفن به ما کمک کنید

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۲۸ ۲۲:۱۳

ما در خطریم خواهان همکاری شما هستیم

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۲۸ ۲۳:۵۱

من تقریبا 3 سال در ارتیش امریکا در جوزجان کارکردم یک پاه هم را هم از دست دادم 6طفل دارم نمیدنم چی کارکنم 0093782988636 Watsap

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۲۹ ۱۵:۲۴

این رفتارهای طالبان و این حملاتشان نسبت به دولت قانونی مستقر در کشور فقط و فقط نامش شبیخون و کودتا علیه دولت و ملت افغانستان است و جامعه جهانی چشمانش را به این ظلم طالبان نسبت به مردم افغانستان بسته است نیرویی نامشروع که به زور میخواهند بر کشور و ملتی مسلط شوند.

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۳۰ ۰۲:۲۰

مهاجیرم درکشورهمسایه.ازکشورخودم.فراری.شودم

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۳۱ ۱۳:۳۸

من مهاجر افغان هستم نیاز به کمک دارم

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۳۱ ۱۳:۴۵

من قربان علی ۳ طفل دارم و در دولت افغانستان در ارتش بودم الان جان و مالم در خطر هست از شما کمک میخواهم

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۰۲ ۲۱:۰۲

در افغانستان سر باز بودم

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۰۵ ۲۰:۳۸

ثبت نام پناهندگی کانادا چطور انجام میشه ؟؟