• شنبه / ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ / ۰۹:۳۳
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1400052315954
  • خبرنگار : 50165

آمارگیری از کارگاه‌های صنعتی ۱۰ نفر کارکن و بیشتر استان زنجان

آمارگیری از کارگاه‌های صنعتی ۱۰ نفر کارکن و بیشتر استان زنجان

ایسنا/زنجان معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان گفت: طرح آمارگیری از کارگاه‌های صنعتی دارای ۱۰ نفر نیرو و بیشتر در استان اجرا می‌شود.

ایرج امینی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به آمارگیری واحدهای صنعتی استان، اظهار کرد: طرح آمارگیری از کارگاه‌های صنعتی دارای ۱۰ نفر نیرو و بیشتر در سال‌جاری از ۲۶ تیر تا ۱۰ مهر و هم‌زمان با سراسر کشور به صورت مراجعه حضوری و با رعایت کامل و دقیق ‌پروتکل‌های بهداشتی اجرا می‌شود.

وی افزود: در سال ۱۳۹۸ مرکز آمار ایران، چهل و ششمین دوره آمارگیری از کارگاه‌های صنعتی دارای ۱۰ نفر نیرو و بیشتر را اجرا کرد، افزود: این آمارگیری به‌ منظور شناخت ساختار صنعتی کشور، فراهم آوردن زمینه اطلاعاتی مناسب برای برنامه‌ریزی‌های توسعه صنعتی، اتخاذ سیاست‌های اقتصادی صحیح و ارزیابی نتایج اجرای برنامه‌ها اجرا شد.

این مسئول ادامه داد: آمارگیری از کارگاه‌های صنعتی دارای ۱۰ نفر نیرو و بیشتر با مراجعه به ۲۴ هزار و ۳۰۴ کارگاه صنعتی در سراسر کشور اجرا شده و این طرح از سال ۱۳۵۱ به صورت سالانه به‌ جز سال‌های ۱۳۵۶ و ۱۳۵۷ در سراسر کشور اجرا شده است.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان تصریح کرد: مرکز آمار ایران در راستای مدرن‌سازی نظام آماری کشور و به‌ منظور کاهش بار پاسخ‌گویی و افزایش کیفیت طرح آمارگیری از کارگاه‌های صنعتی دارای ۱۰ نفر نیرو و بیشتر از سال ۱۳۹۵ تاکنون اطلاعات کارگاه‌های صنعتی ثبت‌ شده، نزد سازمان بورس و اوراق بهادار را بر مبنای صورت‌های مالی حسابرسی‌ شده آن‌ها گردآوری می‌کند. در سال ۱۳۹۷ تعداد این کارگاه‌ها برابر با ۵۰۶ کارگاه و سهم ارزش‌افزوده آن‌ها از کل ارزش‌افزوده کارگاه‌های یاد شده ۴۱.۵ درصد بوده است.

امینی یادآور شد: جمع‌آوری اطلاعات مورد نیاز تهیه حساب‌های اقتصادی، برنامه‌ریزی‌های توسعه صنعتی کشور، به‌هنگام‌سازی چارچوب کارگاه‌های صنعتی، ارزیابی نتایج حاصل از برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده و تصمیم‌گیری‌های جاری، انجام تحقیقات صنعتی و ارائه آمارهای مورد نیاز مؤسسات بین‌المللی، از جمله مهم‌ترین اهداف اجرای این طرح است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha