• شنبه / ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ / ۰۹:۴۸
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400052315972
  • خبرنگار : 71415

رهبر اقلیت مجلس نمایندگان آمریکا: بایدن تضمین کند افغانستان پناهگاه تروریستها نمی‌شود

رهبر اقلیت مجلس نمایندگان آمریکا: بایدن تضمین کند افغانستان پناهگاه تروریستها نمی‌شود

کوین مک کارتی، رهبر اقلیت جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا گفت جو بایدن، رئیس جمهور این کشور باید خروج امن آمریکایی‌ها از افغانستان را تضمین کرده و به ارائه یک برنامه در خصوص چگونگی پیشگیری از تبدیل شدن این کشور به پناهگاهی برای تروریستها بپردازد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، کوین مک کارتی در بیانیه‌ای گفت: جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا باید فورا همه تلاشها را متمرکز بر تضمین وجود برنامه‌ای برای خارج ساختن امن همه نظامیان و غیرنظامیان آمریکایی باقی مانده در افغانستان کند. او همچنین به مردم آمریکا این پاسخ را بدهکار است که توضیح دهد برای تضمین اینکه منطقه تبدیل به یک زمینه پرورش افراطگرایی خشونت طلب‌تر با قابلیت رقم زدن حملات تروریستی جهانی در ابعاد بزرگ نشود، چه برنامه‌ای دارد.

این بیانیه در حالی مطرح شده که همچنان حملات طالبان در افغانستان ادامه داشته و این جنبش چندین مرکز ولایت را در این کشور تصرف کرده و تهدید به منزوی سازی شهر کابل پایتخت افغانستان کرده است.

دولت جو بایدن روز پنجشنبه تصمیم به استقرار 3000 سرباز در کابل با هدف کمک به وزارت خارجه در خارج سازی پرسنل آمریکایی و افغانهای متقاضی روادید مهاجرتی ویژه گرفت.

مک کارتی گفت: اجرای یک خروج مسئولانه همچنان که ما نیروهای باقی مانده را از این کشور خارج می‌کنیم باید مسئولیت دولت می‌بود. اما دولت بایدن در عرض چند ماه یک فرآیند خروج سرهم بندی شده را که حالا به طرزی قابل پیش بینی کل یک کشور را تحویل تروریستها داده به پیش برده است.

وزارت دفاع آمریکا اعلام کرده برنامه تکمیل فرآیند خروج از افغانستان را تا پایان ماه اوت دارد اما قابلیتهای ضد تروریسم را "تا آینده نزدیک" همچنان حفظ خواهند کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha