• یکشنبه / ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ / ۰۵:۱۵
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1400052315979
  • خبرنگار : 71560

نماینده تهران:

ستاد کرونا با جدیت برای قطع زنجیره انتقال کرونا گام بردارد/ مردم باید همراهی کنند

ستاد کرونا با جدیت برای قطع زنجیره انتقال کرونا گام بردارد/ مردم باید همراهی کنند

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: ستاد ملی کرونا باید هر دستورالعملی را که برای کنترل وضعیت کرونایی موجود نیاز است به صورت همه جانبه ارزیابی کرده و سپس با قدرت آن را اجرایی کند.

اقبال شاکری در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به وضعیت بحرانی کرونا در سطح کشور، بیان کرد: ستاد ملی مبارزه با کرونا باید از یکپارچگی و انسجام برای رعایت دستورالعمل های مصوب برخوردار باشد و با سایر دستگاه ها نیز به صورت هماهنگ و مرتبط در ارتباط باشد.

وی در ادامه اظهار کرد: مقام معظم رهبری نیز در صحبت های اخیر خود بر این موضوع تاکید داشتند که باید تصمیمی درست اتخاذ شده و با قاطعیت اجرا شود. این مطالبه امروز ما از ستاد کرونا بوده و به قول معروف نباید به صورت "شل کن" و "سفت کن" حرکت کرد. اگر دستورالعملی برای کنترل این وضعیت نیاز است باید همه جوانب آن مورد ارزیابی قرار گیرد و سپس با قدرت اجرا شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: از سوی دیگر باید اطلاع رسانی دقیق به مردم صورت گیرد. اینکه ما به مردم فقط توصیه کنیم یک کاری را انجام دهید و یک کاری را انجام ندهید فایده ای ندارد. ما باید به مردم بگوییم اگر اتفاق افتاد باید چه کاری انجام دهند. به فرض مثال یک فرد به ناچار در بین گروهی حاضر شد باید به او یاد دهیم چگونه از خود در برابر این بیماری محافظت کند.

وی در ادامه تاکید کرد: همچنین واقعا اگر جاهایی دستورالعمل ها را رعایت نمی کنند باید با اعمال نظارت جدی با آن ها برخورد شده و حتی تعطیل شوند. از همه مهم تر برنامه واکسیناسیون بوده که باید به طور منظم انجام شده و با حداکثر سرعت پیش رود. همان طوری که رهبری فرمودند چه از طریق واردات و چه از طریق تولید داخل باید واکسن موردنیاز مردم تامین شود.

شاکری افزود: حتما در نشست هایی که مسئولان با مردم دارند باید نسبت به شایعاتی که در جامعه مطرح است پاسخگو باشند. به عنوان مثال اینکه گفته می شود عده زیادی می توانند واکسن وارد کنند، اما دولت اجازه نمی دهد و بعد دولت می گوید قیمت واکسن بالا است؛ باید این مسائل برای اذهان عمومی جامعه روشن گردد. حتما باید در خصوص این موضوعات که با جان مردم سروکار دارد شفاف سازی صورت گیرد تا اطمینان خاطر برای مردم ایجاد شود.

این عضو کمیسیون عمران مجلس در ادامه با اشاره به نقش مردم برای کنترل این بیماری تاکید کرد: مردم نیز قطعا باید وظایف خود را برای کنترل شیوع این بیماری به طور دقیق اجرا کنند. دستوراتی نظیر ماسک زدن، رعایت فاصله اجتماعی و حضور نیافتن در اجتماعات و اماکن بسته کار پیچیده ای نبوده و هریک از ما باید با دقت آن را رعایت کنیم. در برخی کشورها افرادی که در اماکن عمومی ماسک نمی زنند جریمه می شوند.

شاکری در پایان گفت: اینکه حضرت آقا گفتند نیروهای مسلح به کمک بیایند، می توان از این ظرفیت استفاده کرد تا بتوانم زنجیره شیوع این بیماری را قطع کنیم. ستاد ملی کرونا باید برای قطع زنجیره انتقال این بیماری هر اقدامی که لازم است را با جدیت دنبال کند و صادقانه با مردم در میان بگذارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha