• شنبه / ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۱:۲۷
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1400052316087
  • خبرنگار : 50211

مدیر بیمارستان سینا:

امیدواریم کرونا شکست‌مان ندهد

امیدواریم کرونا شکست‌مان ندهد

ایسنا/مرکزی مدیر بیمارستان سینا اراک با اشاره به شرایط سختی که کشور و استان در خصوص مواجهه با کرونا تحمل می کنند و با بیان اینکه امیدواریم کرونا شکست‌مان ندهد، گفت: کادر درمان به شدت تحت فشار هستند، اما متاسفانه میزان رعایتی که باید برای کنترل این بیماری انجام شود را در جامعه شاهد نیستیم.

مجید افشاری در بازدید از خبرگزاری ایسنا به مناسبت روز خبرنگار با بیان اینکه امیدواریم روزی برسد که محتوای همه خبرها سلامتی، امنیت و پیشرفت باشد، گفت: متاسفانه شیوع کرونا و مسائل اقتصادی و ... باعث شده است، که هر روزه با خبرهای ناگواری مواجه باشیم که باعث شده است که لذت ورق زدن روزنامه را کم کم به فراموشی بسپاریم.

مدیر بیمارستان سینا تصریح کرد: علیرغم اینکه کادر درمان تحت فشار حداکثری است، هنوز هم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم، سهل‌انگاری می‌شود که همین امر موجب بروز بحران‌ها و اتفاقات ناگواری در سطح استان و کشور شده است. امیدواریم واکسیناسیون با سرعت بیشتری صورت بگیرد چراکه بسیار در بهبود شرایط موثر است، متاسفانه در حال حاضر کادر درمانی واکسینه شده هم گاهی دوباره مبتلا می شوند، ولی تزریق واکسن کمک می کند که بدحال نشوند و بهبود آنها سریعتر انجام می شود، پس بهتر است که هرچه سریعتر واکسیناسیون ادامه پیدا کند و شاید بهتر بود که زودتر از اینها انجام می شد.

افشاری افزود: در دوران شیوع کرونا، اقتصاد درمان دچار آسیب شده و میزان مراجعات برای جراحی‌هایی نظیر زیبایی، جراحی های الکتیو کاهش یافته و توریست درمانی داخلی و خارجی نیز کم شده یا و در مقطعی کنسل شده است. از طرفی شیوع بیماری باعث صرف هزینه‌های بالا جهت رعایت پروتکل‌های بهداشتی شده است، برای مثال در گذشته تامین لباس برای همکاران سالی یکبار صورت می‌گرفت، اما درحال حاضر در برخی بخش‌ها روزانه سه دست لباس برای کادر درمان تهیه و مبالغ هنگفتی نیز صرف ضدعفونی مراکز و تهیه ماسک می‌شود که در تعرفه های مراکز درمان بویژه در مراکز خصوصی دیده نشده و بار هزینه ای ایجاد می کند.

وی ادامه داد: خیرین همواره در کنار مراکز درمانی و آموزشی بوده اند، اما این حمایت ها تنها برای مراکز دولتی صورت می‌گیرد و دیدگاه عمومی این است که مراکز خصوصی نیازمند حمایت نیستند، در نتیجه عموما مشمول این کمک‌ها نمی‌شوند. بهتر بود که تعرفه یا کمکی در این موارد برای بخش خصوصی در نظر گرفته می شد که این اتفاق نیفتاد. مراکز خصوصی از مطب های کوچک تا بیمارستان های بزرگ با ۹۰ درصد اشغال تخت، گرفتار هزینه های بسیاری هستند که بالانس ریالی را دچار نوسان منفی کرده است.

مدیر بیمارستان سینا در خصوص چالش‌های بخش درمانی خصوصی افزود: مراکز درمانی خصوصی همیشه بنگاه‌های اقتصادی سوددهی نیستند، خوشبختانه در استان ما حمایت‌هایی توسط استاندار صورت گرفته است، اما مشکلاتی برای مثال در پرداخت‌های بلندمدت شرکت‌های بیمه و خرید تجهیزات و امکانات وجود دارد. این در حالی است که مراکز دولتی  با ارز دولتی و با روابط و دستورالعمل های داخلی می‌توانند تجهیزات خود را کامل کنند، اما در مراکز خصوصی خرید تجهیزات با مشکل مواجه است و صدور مجوزهای آنها نیز با تاخیر همراه است.

وی بیان کرد: با همت ۸۲ درصد از سهامداران با وجود مسائل ارزی در سال های ۸۹ و ۹۰ که کشور در اوج مشکلات ارزی و کاهش ارزش پول و ... قرار داشت، برای ساخت بیمارستان سینا سرمایه گذاری کردند و طی ۴ سال به اهداف و چشم اندازهای خود رسیدیم. بیمارستان سینا ۸۰ تا ۹۰ درصد اشغال تخت را داراست و از سایر استان ها و حتی کشورهای اطراف نیز بیمار می پذیرد. همچنین بیمارستان سینا دارای تجهیزات و پتانسیل‌های پزشکی بالایی است و در غرب کشور بیمارستانی نمونه محسوب می‌شود. آخرین اقدام در این بیمارستان خرید دستگاه پزشکی هسته‌ای بوده است که در ماه آینده نصب شده و شروع به کار می‌کند.

ومدیر بیمارستان سینا کمبود پرستار را یکی از مشکلات بزرگ این مجموعه درمانی عنوان کرد و افزود: اگر دانشگاه علوم پزشکی در این خصوص مساعدت های لازم را به عمل آورد و پرستاران بتوانند در دو مرکز درمانی فعالیت کنند، می توان این مشکل را رفع کرد.

افشاری افزود: درصدد احداث فاز دوم بیمارستان هستیم که اگر موانع مالی برطرف شود، شروع به کار خواهیم کرد. لازم به ذکر است در بیمارستان سینا، هیچ بیماری به دلیل کمبود بضاعت مالی از گرفتن خدمات محروم نشده و نخواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha