• شنبه / ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۲:۴۵
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1400052316199
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

در ۱۲ منطقه خراسان جنوبی؛

نهمین سوگواره احلی من العسل به صورت مجازی برگزار می‌شود

نهمین سوگواره احلی من العسل به صورت مجازی برگزار می‌شود

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: نهمین سوگواره احلی من العسل همزمان با ششم ماه محرم به صورت مجازی در ۱۲ شهرستان و منطقه استان و با جمعیت محدود در بیرجند برگزار می‌شود.

محمدعلی واقعی، امروز شنبه ۲۳ مرداد به رسانه‌ها اعلام کرد: آیین نمادین سوگواره احلی من العسل ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه فردا - یکشنبه - با اجرای کاروان رهپویان حضرت قاسم (ع) در آستان امامزادگان باقریه بیرجند برگزار می‌شود و در این آیین ۴۰ دانش‌آموز نوجوان با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در فضای باقریه بیرجند حضور خواهند داشت.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به توصیه‌های مقام معظم رهبری خطاب به جوانان و نوجوانان در بیانیه گام دوم انقلاب مبنی بر لزوم برجسته کردن ارزش‌های معنوی از قبیل اخلاص، ایثار، گذشت و شجاعت ادامه داد: سوگواره احلی من العسل متناسب با شرایط کرونایی و بهره‌مندی از بستر شبکه شاد به‌عنوان یکی از بهترین نمونه‌های استفاده از فضاهای مجازی برگزار خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی بر نهادینه شدن فرهنگ عاشورایی در نسل نو تاکید کرد و گفت: در سال‌های اخیر مراسم سوگواره احلی من العسل به نام حضرت قاسم ابن الحسن (ع) برگزار می‌شود لذا این سوگواره در راستای نهادینه کردن فرهنگ عاشورایی نه‌تنها جای خود را در جامعه باز کرده، بلکه در گفتمان جهانی نیز بازتاب فراوانی داشته است.

وی بیان کرد: برگزاری این سوگواره فارغ از چارچوب‌های سازمانی، کاری هدفمند و اثرگذار با یک‌ شور آغاز می‌شود و به یک شعور در جامعه هدف پایان می‌یابد.

واقعی یادآور شد: نهمین دوره سوگواره احلی من العسل در قالب‌های سه‌گانه مراسم نمادین و محدود حضوری در مراکز استان، کاروان رهپویان حضرت قاسم (ع) و اجرای گروه‌های سرود سیار در محله‌ها، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، پویش مجازی و جمع‌آوری آثار از اول محرم تا روز اربعین حسینی در بخش‌های مختلف ادبی، معرفتی و هنری در شبکه شاد برگزار می‌شود.

انتهای پیام


  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha