• شنبه / ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۲:۵۰
  • دسته‌بندی: ادبیات و کتاب
  • کد خبر: 1400052316214
  • خبرنگار : 71157

جواد مجابی و کبری سعیدی در «وزن دنیا»

جواد مجابی و کبری سعیدی در «وزن دنیا»

مجله «وزن دنیا» با پرونده‌هایی درباره جواد مجابی و کبری سعیدی منتشر شد.

به گزارش ایسنا، شماره‌ شانزدهم‌ ماهنامه‌ «وزن دنیا» با تیتر «ملاح رؤیاها» مروری بر جهان شعری جواد مجابی و همچنین پرونده‌ای در مورد شعر و زندگی کبری سعیدی (شهرزاد) منتشر شد.

در این شماره‌ وزن دنیا می‌توانیم از شاعران استان‌های خوزستان، تهران، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، لرستان و یزد شعر بخوانیم. 

علاوه بر شعر این استان‌ها، دو بخش «آن‌سوی مرزها» و «کارنامه»، بخش اول بازتاب‌دهنده‌ شعرِ شاعران ایرانی خارج از کشور و بخش دوم، منعکس‌کننده شعر شاعران کارگاه آرش نصرت اللهی است.

در بخش «تعریف و تبصره» این شماره‌ پرونده‌ای درباره‌ جواد مجابی و کارنامه‌ شعری‌اش منتشر شده است.

از نویسندگان این پرونده می‌توان به حافظ موسوی، داوود سعیدی، آنوشا نیک‌سرشت، رضا رحمتی‌راد و پروین فراهانی اشاره کرد.

همچنین در این بخش سیدفرزام حسینی گفت‌وگویی داشته با جواد مجابی درباره‌ جهان شعری‌اش و حضور مستمر و قریب شصت‌ساله‌اش در شعر و حوزه‌های دیگر هنر.

بخش «حرف‌های همسایه» این شماره‌ با تیتر «گمشده در هزار و یک‌شب» پرونده‌ای‌ است درباره‌ی کبری سعیدی (شهرزاد) با سیری در شعر و زندگی او. 
و نوشته‌هایی از راد قنبری، سیدحمید شریف‌نیا، بهزاد خواجات، بنفشه حجازی، روجا چمنکار، گلاله هنری و شهاب نادری‌مقدم.

همچنین در این بخش «وزن دنیا» گفت‌وگویی داشته با کبری سعیدی درباره‌ زندگی و سال‌ها فعالیتش در حیطه‌های مختلف از جمله تئاتر، سینما، ادبیات و به خصوص شعر.

سرمقاله‌ نیز به قلم پوریا سوری و با عنوان «مظاهرات سلمیه» درآمدی است به بخش ویژه این شماره با شعرهایی از شاعران استان خوزستان با محوریت آب، توسعه و زندگی در این استان.

در بخش «صندوق پستی» نیز می‌خوانیم: نگاهی گذرا به کارنامه‌ شعری مایکل مارچ شاعر امریکایی ساکن جمهوری چک به قلم ابوالقاسم اسماعیل‌پور مطلق و یادداشتی از سیلویا سلمانپور درباره‌ سال‌های آخر زندگی اسماعیل شاهرودی.

شماره‌ شانزدهم «وزن دنیا» در ١٨٨ صفحه و به قیمت ۶٠ هزار تومان از امروز در کتاب‌فروشی‌ها و کیوسک‌های مطبوعاتی معتبر در دسترس مخاطبان شعر است و علاقه‌مندان می‌توانند برای آگاهی از مراکز خرید مجله به آدرس اینستاگرام و تلگرام مجله با عنوان @vaznedonya مراجعه و یا از سایت مجله www.vaznedonya.ir کسب آگاهی کنند. 
 
پوریا سوری صاحب‌امتیاز و مدیرمسئول و علی مسعودی‌نیا سردبیر وزن‌ دنیاست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۰۵-۲۳ ۱۵:۴۴

چرا مجابی؟مجابی که بیشتر نویسنده است تا شاعر؟چرا به شاعرانی که تمام وجودشان شعر است مانند شمس لنگرودی عباس صفاری و حتی از قدیمیها...مثل هوشنگ بادیه نشین و غیره نمی پردازید؟ما شاعران گمنام زیادی داریم که ارحجتر از امثال مجابی هستند، مجابی که در میان اهل شعر به عنوان شاعر شناخته شده نیست.

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۳۰ ۱۲:۱۹

وزن دنیا سه سال قبل و در شماره اولش پرونده ای مفصل درباره هوشنگ بادیه نشین منتشر کرده است، ضمن اینکه جواد مجابی بیش از 20 مجموعه شعر منتشر شده دارد که یکی از دلایل عدم آشنایی با سیر شاعری او همین مرزبندیها و ترجیح دادن سایر وجوه هنری او بر کار شاعری اش است که طبعا پرداختن به او دلیلی بر نپرداختن به سایر شاعران نسل های بعد از او مانند شمس و صفاری و... نیست