• شنبه / ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۳:۵۹
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 1400052316312
  • خبرنگار : 71021

سازه جدید «تل زینبیه» در کربلا + عکس

سازه جدید «تل زینبیه» در کربلا + عکس

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات کربلا گفت: ساخت‌وساز در «تل زینبیه» وارد مرحله جدیدی شده است.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی ستاد بازسازی عتبات عالیات، محمدرضا بنی‌اسدی‌راد گفت: براساس طرح جامع توسعه حرم حسینی که فاز نخست آن به‌نام صحن حضرت زینب (س) در حال اجراست، بنای کوچک و قدیمیِ مقام حضرت زینب (س) مشهور به «تل زینبیه» تخریب شد و سازه جدید با معماری خاص در حال ساخت است.

او افزود: براساس طرح جدید، زیربنای مقام حضرت زینب (س) از ۳۰۰ مترمربع به بیش از ۳هزارمترمربع در دو طبقه زیرسطحی و دو طبقه روی زمین گسترش می‌یابد که فضای زیارتی و رفاهی مناسبی را برای عبادت، اسکان و عزاداری زائران فراهم می‌کند.

رییس ستاد بازسازی عتبات کربلا با بیان این‌که براساس روایات، حضرت زینب (س) روز عاشورا در حوالی این مکان و بر بلندای تپه‌ای به صحنه جنگ نگاه کرده و در مصیبت شهادت سالار شهیدان مرثیه‌سرایی کرده است، اظهار کرد: براساس طرح جدید، شکل نمادینی از تپه (تل) نیز در کنار سازه جدید اجرا خواهد شد.

او در ادامه درباره آخرین وضعیت پیشرفت فاز نخست طرح توسعه حرم مطهر امام حسین (ع) که صحن و شبستان حضرت زینب (س) نام دارد، گفت: با حمایت خیران و کمک‌های مادی و معنوی دوستداران اهل بیت (ع)، عملیات سفت‌کاری و اجرای سازه بتنی فاز نخست این طرح بزرگ در بسیاری از بخش‌ها مانند مهمانسرا، سرویس‌های بهداشتی و موتورخانه به مراحل پایانی نزدیک شده است.

بنی‌اسدی‌راد با بیان این‌که طرح جامع توسعه حرم مطهر سیدالشهدا (ع) ٣٨ هکتار است، افزود: این طرح که پیرامون حرم مطهر امام حسین (ع) و حرم حضرت عباس (ع) و فضای بین‌الحرمین احداث می‌شود، دارای سه صحن اصلی شامل صحن امام حسین (ع)، صحن حضرت زینب (س) و صحن امام زمان (عج) است.

او با بیان این‌که فاز نخستِ طرح جامع در محدوده ۵ هکتاری به نام صحن حضرت زینب (س) در حال احداث است، گفت: این فاز در محدوده بین خیابان باب قبله، خیابان شهدا و خیابان جمهوری واقع شده که براساس شواهد تاریخی، همان مکان واقعه عاشوراست.

رییس ستاد بازسازی عتبات کربلا اظهار کرد: فضاهای زیارتی صحن حضرت زینب (س) شامل شبستان‌های روسطحی و زیرسطحی به همراه مجموعه‌های خدماتی است که حدود ۴۵ هزار متر مربع را شامل می‌شود. فضاهای غیرزیارتی با مساحتی حدود ۱۱۸ هزار مترمربع شامل ساختمان اداری، ساختمان مضیف، موزه و کتابخانه، موتورخانه مرکزی و تونل است. امکانات خدماتی و رفاهی مناسبی برای زائران مانند ۸۵۰ چشمه سرویس بهداشتی و ۱۲۰ چشمه دوش نیز در حال ساخت است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۰۵-۲۳ ۲۳:۲۶

این پولها را خرج فقرا کنید

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۲۴ ۰۹:۰۹

چرا نمیگی پول آرایش خانم هاتون رو بدین برا فقرا می‌دونی در سال چقدر هزینه آرایش خانمها میشه.

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۲۴ ۱۰:۲۸

هر وقت تو و امثال تو پول سفراتون و تولد و کافه و هزار کوفت و زهرمار دیگه رو خرج فقرا کردید چشم این پولا هم خرج فقرا میکنیم

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۲۴ ۱۱:۱۱

تو پول پارتی ها و ولینتاین و و..... رو خرج فقرا کن نمیخاد برا اینا نظر بدی

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۲۴ ۱۱:۱۶

تو برو خرج ولیتاین هزار بریز به پاش رو خرج فقرا کن اگر خیلی فقرا هستی عروسی های میلیاردی گفته میشه روز ولیتاین کادو های میلیونی رد بدل میشه هیچ کس چیزی نمیگه میگن پول خودشه یاد فقرا نیستن اما تا یکم برا نذری یا حرم امام ها خرج میشه یهو فقرا عزیز میشن

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۲۴ ۱۶:۲۳

من نمیدونم چرا ی سری پای مذهب میاد وسط یاد فقیرا و کرونا و.. میفتن ولی وقتی خودشون سفر میرن و جشن های پر خرج میگیرن و ... یاد این چیزا نمیفتن

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۲۴ ۰۰:۲۲

السلام علیک یااباعبدالله السلام علیک یاقمربنی هاشم یاامام حسین خودت اربعین ان شاالله کربلاباشم

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۲۴ ۱۶:۰۰

انشاءالله

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۲۴ ۰۰:۲۴

سلام آقای بی کفن یه کاری کن ان شاالله اربعین توحرمت باشم بحق جان مادرپهلوشکسته ت

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۲۴ ۰۹:۱۵

انشاالله اربعین

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۲۴ ۱۱:۳۵

هرچه دارم از تو دارم حسین جان بابی انت و امی ونفسی ومالی یا حسین

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۲۴ ۰۱:۲۹

سلام آقای مهربونم لطفاً تو قرعه کشی کربلا ببرم

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۲۴ ۰۲:۱۵

بااین کرونا وبهداشت پایین ونبودامکانات خدمات بدون شرط ومستضعفین در کشور والله خرج کربلا ناحقه یادمحرومین بخیر

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۲۴ ۱۷:۴۸

برادر هر چیزی جای خودش

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۲۴ ۲۲:۰۱

فکر کنم جوابتو از دوستان گرفتی زندگیم بفدای حسین

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۲۴ ۰۹:۰۱

آقا یا خانم نامحترم شمارو چه به فقرا ،جانم فدای حسین

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۲۴ ۱۰:۵۴

یا اباعبدالله تو رو به جان مادرت زهرا (س) . بطلب امسال اربعین بیاییم کربلا . به خدا قسم این دوسال اندازه ی 20 سال بهمون گذشته .

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۲۴ ۱۱:۰۳

سلام بر حسین اهل بیت حسین واصحاب حسین قربونتات برم شفاعت زهرا (ع) شامل حالتان

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۲۴ ۱۳:۰۶

اجرتون با امام حسینگ

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۲۴ ۱۶:۰۴

الهی آمین

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۲۴ ۱۴:۱۱

اسلام علیک یا ثارالله وبن ثاره 😭😭😭به حق خواهرت این کرونا رو از رو زمین بردارآقا😭😭🙏🙏🙏

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۲۴ ۱۵:۰۷

الهی امین

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۲۴ ۱۶:۲۵

سلام چرا هر موقع سخن از امام حسین میشه بعضیها یاد از فقرا میوفتند ومیگن که این پولها رو خرج فقرا کنید شما که میگید به فکر فقرا باشید مردم در طول سال به فکر هستند ولی بحث امام حسین جداس ما همه هستیمونا میدیم برا آقامون امام حسین

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۲۴ ۱۵:۴۵

این مکان تاریخی می توانست باز سازی خیمه گاه عاشورای حسینی باشد ومتجسم وجود امام حسین قابل حس ولمس بود این نیز به مانند تخریب خاندان هاشمی در مکه می باشد در صورتیکه جاهای دیگری را برای موضوع تعریف شده می ساختند وبار ترافیکی وامنیتی را لحاظ می کردند

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۲۴ ۱۵:۴۶

سلام برحسین .ع.واهلبیت حسین ..ع.. جانم فدای حسین..انشاالله اربعین قدم قدم تاکربلا..

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۲۵ ۰۲:۰۶

درسته که برای فقرا باید خرج کرد هرچه قدر هم بیشتر بهتر ولی برای باز سازی حرم ها ام باید تلاش کرد چون جوامع غربی ی عالمه خرج می کنن ساختمان ها و اماکن زیبا بسازن و مردم جهان جذب خودشون کنن و ما اون وقت برای زیبا تر شدن شهر های مذهبی ، اماکن مذهبی مون که هم مردم جهان بیان به این سمت و جذب بشن و آروم آروم با مسائل دین اسلام و عاشورا و...آشنا بشن نباید تلاش کنیم بله هرچیزی سر جای خود باید به فقرا بیشتر از این ها ام کمک کرد ولی برای باز سازی و گسترش سازی این چیز ها ام حتما باید کمک کرد