• شنبه / ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۷:۲۳
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1400052316515
  • خبرنگار : 30054

راهنمای انتخاب گوشی شیائومی

راهنمای انتخاب گوشی شیائومی

شرکت شیائومی ( xiaomi )،که حالا در سطح بین المللی یکی از بزرگترین شرکت‌های الکترونیک در زمینه طراحی،توسعه و فروش گوشی‌های هوشمند، برنامه‌های تلفن همراه و لوازم مصرفی الکترونیک است،در سال ۲۰۱۰ تاسیس شد و اولین گوشی‌ هوشمند خود را در ماه اوت ۲۰۱۱  روانه بازار کرد . 

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام موبایل کمک، بنیانگذار و مدیر عامل شرکت لی جون ۴۱ ساله ، یکی از مدیران سابق گوگل بیست و سومین مرد ثروتمند چین بر طبق اعلام مجله فوربس است. شیائومی یک شرکت الکترونیک متعلق به بخش خصوصی است و مقر آن در پکن قرار دارد. 
بازار خرید گوشی شیائومی در کشورهایی مانند هند و چین طرفداران بسیاری دارد و می توان گفت هند بزرگ ترین بازار فروش این گوشی ها محسوب می شود.در این کشور حتی محصولات برند محبوب و پرطرفدار هم یارای رقابت با قیمت گوشی شیائومی را ندارند.این برند در حال حاضر به یکی از پر فروش های بازار تبدیل شده بطوریکه در هر مرحله از عرضه، فروش گوشی شیائومی عملا با رکوردهای تازه ای مواجه می شود. 
اولین گوشی این شرکت که وارد بازار شد، می وان (Mi One) نام گرفت که مانند همه محصولات این شرکت با توجه به قیمت گوشی های شیائومی،امکانات بسیار خوبی را در اختیار کاربران این محصول قرار می داد. گوشی بعدی این شرکت در سال ۲۰۱۲ رونمایی شد که به آن می ۲ (Mi ۲) می گفتند. این گوشی نیز امکانات فوق العاده ای را به خریداران عرضه می کرد.
در سپتامبر ۲۰۱۳ گوشی Mi ۳ به بازار عرضه شد. این گوشی با ویژگی هایی مانند دوربین ۱۳ مگاپیکسلی، فوکوس لمسی، تشخیص صورت و لبخند، فیلم برداری با وضوح ۱۰۸۰P با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه، تصویربرداری HDR و ...توانست جایگاه بسیار خوبی در میان طرفداران گوشی های شیائومی پیدا کند.مدل Mi ۴ و Mi ۵ نیز به ترتیب در دسامبر ۲۰۱۴ و آوریل ۲۰۱۶ روانه بازار شدند.
این شرکت در سال ۲۰۱۷ از گوشی Mi ۶ رونمایی کرد که این گوشی یکی از پرچمداران محصولات شیائومی به شمار می رود. این گوشی با صفحه نمایش ۵.۱۵ اینچی، حسگر اثر انگشتی جلوی گوشی و باتری لیتیوم پلیمری با ظرفیت ۳۳۵۰ میلی آمپر ساعت تبدیل به اولین گوشی هوشمندی شد که با وجود پردازنده اسنپدراگون ۸۳۵، با قیمت گوشی زیر ۵۰۰ دلار وارد بازار می شد.
اما از بهترین و محبوب ترین محصول شیائومی در بازار گوشی Mi Mix ۲S  این شرکت بود که در سال ۲۰۱۸ به بازار عرضه شد و یکی از پرطرفدارترین گوشی های شیائومی به شمار می رفت. 
پس از آن گوشی های مدل ردمی روانه بازار شدند که به جرات می توان گفت به صرفه ترین گوشی های موجود در بازار هستند و توجهات زیادی را به خود جلب کرده اند. عمده ترین علت برتری آنها سخت افزار استفاده شده درآنهاست که اولین بار در ردمی ۵ پرو استفاده شد.از ردمی نوت ۷ نیز به عنوان پرفروش ترین گوشی سال ۲۰۱۹  یاد می شود.
در سال ۲۰۲۰،مدل‌هایی نظیر سری می ۱۰ به عنوان پرچمداران این برند و همینطور سری Redmi Note ۹ موفق شدند فروش خوبی برای این شرکت به همراه بیاورند، به علاوه مدل‌های سری پوکو مثل Poco X۳ توجه گیمرهای زیادی را به خود جلب کردند.
شیائومی هم مانند هر برندی دیگری،خط تولیدهای متفاوتی و متناسب با افراد و نیازهای جامعه تولید می‌کند در ادامه به معرفی ۴ خط تولید فعال و محبوب گوشی شیائومی می‌پردازیم.

خط تولید Mi: تولیدکننده گوشی‌های بالارده و پرچمدار
خط تولید Redmi: مسئول تولید گوشی‌های میانرده
خط تولید BlackShark: تولید کننده گوشی‌های قدرتمند گیمینگ
خط تولید Poco: مسئول تولید گوشی‌های میانرده و مناسب گیم

مشخصات گوشی شیائومی :

چیپست های مورد استفاده در گوشی های شیائومی اکثرا ساخت شرکت کوالکام آمریکا بوده که قدرتمندترین و بهترین چیپست های موبایل را در دنیا تولید می کند و پیشرو تکنولوژی چیپست موبایل محسوب می شود و در معدود مدل هایی از شیائومی از چیپست های شرکت مدیاتک تایوان استفاده شده، همین امر باعث بهبود مشخصات گوشی شیائومی شده است.استفاده از چیپست کوالکام موسوم به سری اسنپدراگون قائدتا باید باعث افزایش قیمت گوشی شیائومی شده باشد اما در عمل شاهدیم که قیمت گوشی های شیائومی مناسب تر از سایر رقبای بازار است که علت این امر می تواند تیراژ تولید بالای گوشی های شیائومی باشد.گوشی های گیمینگ با گرافیک قدرتمند و پردازنده های قابل اعتماد از دیگر محصولات جذاب این شرکت بزرگ محسوب می شوند. 
رابط کاربری miui شیائومی شاید یکی از بهترین ها در میان رقباست، که امکانات و ابزارهای بسیار زیاد و قابل شخصی سازی در اختیار کاربر قرار می دهد،از فضای دوم گوشی گرفته تا قابلیت dual app که به شما اجازه نصب دو برنامه از هر اپلیکیشن را می دهد نظیر۲واتساپ یا ۲فیسبوک و... تا حرکات چند انگشتی و قابلیت حذف کلیدهای هوم و منو از نمایشگر و انجام کلیه عملیات مورد نظر کاربر تنها با حرکات تعریف شده بر روی نمایشگر. رابط کاربری این گوشی موسوم به miui کاربر خود را راضی و خشنود می کند و با اپدیت های مداوم قطعا یکی از بهترین هاست. 
این شرکت در بین مردم به «اپل شرق» شهرت یافته است.(این موضوع هم به فلسفه طراحی محصولات این شرکت برمی‌گردد و هم اینکه موضوع رابط کاربری MIUI تا حدی یادآور رابط کاربری iOS است.)
مجموعه شرایط فوق خرید گوشی شیائومی را به تصمیمی درست و بدون نگرانی تبدیل کرده است.به سختی می‌توان در ایران نمایندگی برای گوشی شیائومی پیدا کنید،اما عامل‌های فروش مطمئن وهمین‌طور فروشگاه‌های بزرگ زیادی مشغول به فروش محصولات شیائومی تحت گارانتی‌های معتبربا قیمت مناسب هستند.
نگاه آینده نگرانه مدیران،این شرکت را در مسیر موفقیت قرار داده است.

انتهای رپرتاژ آگهی