• یکشنبه / ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ / ۰۰:۲۹
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 1400052316638
  • خبرنگار : 71468

آوار مشکلات بر سر دوچرخه سواری ایران/ از ناکامی های ممتد تا انتخابات پر دردسر

آوار مشکلات بر سر دوچرخه سواری ایران/ از ناکامی های ممتد تا انتخابات پر دردسر

فدراسیون دوچرخه سواری سخت ترین روزهای خود را پشت سر می گذارد و با مشکلات و معضلات زیادی روبرو است.

به گزارش ایسنا، دوچرخه سواری یکی از رشته های ناکام در بازی های المپیک توکیو بود که البته این ناکامی از قبل قابل پیش بینی بود.

از المپیک ریو تا توکیو هیچ تدارک و برنامه ریزی انجام نشد تا نشان از این داشته باشد که فدراسیون به فکر نتیجه گرفتن در المپیک و پاره کردن زنجیره ی ناکامی  از المپیک لندن تا توکیو بوده است.

البته در بررسی شکست دوچرخه سواری در المپیک  مشخص نیست انگشت انتقاد را باید به سمت چه کسی نشانه گرفت و  چه کسی را مسئول دانست چون فدراسیون که تغییر رییس داشته است و رییس قبلی آن فعلا در وزارت ورزش سمت دیگری بر عهده گرفته است، رییس جدید هم فقط دو ماه مانده به المپیک بر صندلی ریاست نشست.

به هر حال المپیک تمام شده و یک سال دیگر بازی های آسیایی در پیش است و اگر از الان فکری برای این رویداد نشود دوباره یک ناکامی دیگر در پرونده دوچرخه سواری ثبت خواهد شد.

در حال حاضر نه تکلیف تیم ملی کوهستان مشخص است و نه پیست. تیم ملی جاده هم  وضعیت نامشخصی دارد. آخرین باری که رکابزنان ایران در رقابت های بین المللی پیست شرکت کرده اند را به سختی می توان به خاطر آورد و  این در شرایطی است که دوچرخه سواری یکی از رشته های پر مدال محسوب می شود و در حالی که می تواند به مدال آوری کاروان ایران کمک کند اما در حال حاضر در قهقرا به سر می برد.

نکته مهم دیگر این است که رکابزنان ما نیاز به مسابقه تدارکاتی دارند و با در خانه ماندن و تنها تمرین کردن قطعا نتیجه ای در بازی های آسیایی نمی گیرند بنابراین این انتظار است که فدراسیون برنامه ریزی قوی در این مورد داشته باشد.

البته جدا از عدم نتیجه گیری، فدراسیون روزهای سختی را پیش رو دارد؛ نه مکان مناسبی دارد و نه هنوز انتخاباتش تایید شده است.

تایید نشدن انتخابات در حال حاضر بزرگترین معضل این رشته محسوب می شود چرا که هر لحظه این نگرانی وجود دارد که اتحادیه جهانی چه تصمیمی در مورد فدراسیون ایران می گیرد.

این روزها سخت ترین روزی های دوچرخه سواری ایران محسوب می شود و باید دید وزارت ورزش جدید و کمیته ملی المپیک چه برنامه ای برای بیرون آوردن این فدراسیون از معضلاتی که گریبان گیرش شده اند، خواهند داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
avatar
۱۴۰۰-۰۵-۲۴ ۱۱:۳۱

کا در کل کشور یک پیست چوبی استاندارد با تاکید بر استاندارد که مورد تایید فدراسیون جهانی قرار بگیرد نداریم. چند پیست نیمه کاره از 40 سال قبل تا حالا، یک پیست از رده خارج مخروبه (آزادی) و چند پیست تکمیل شده و افتتاح شده (همراه با انواغ غلط های اجرایی و فنی و استفاده غلط و رو به تخریب و غیر استاندارد) داریم. در تمام این سالها جز شعار و دروغ از وزیران و مدیران ورزش صدایی نیومد. هزینه صدها مدال چقدر بود که همه را در فوتبال تاراج کردید؟