• یکشنبه / ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ / ۰۹:۵۷
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1400052416860
  • خبرنگار : 50091

آژیر خطر کرونا در خواف

آژیر خطر کرونا در خواف

ایسنا/خراسان رضوی سرپرست شبکه بهداشت و درمان خواف در جریان بازدید از صنوف و بازار شهر خواف اظهار کرد: با روندی که بیماری در خواف پیش می‌رود، پیشی‌بینی می‌کنم با کاهش تخت مواجه شویم.

فرشته خوش نیت در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: باوجود هشدارهای جدی که در ستاد مبارزه با کرونای شهرستان داشتیم اصلا رعایت پروتکل‌های بهداشتی آن طور که مدنظر ما هست، نبوده و ساده انگاری کرونا در بین مردم محرز است. در شرایطی که همین الان در بیمارستان ۲۶ تا ۳۰ نفر بیمار کرونایی بستری هستند، این مسئله سبب شد تا بازدید مشترکی را از اصناف داشته باشیم تا بتوانیم این هشدار جدی را به برخی اصناف گوشزد کنیم.

وی بیان کرد: ساده انگاری مردم و اصناف خطرناک است چون آمار مرگ و میرها و بسترها و مثبت‌های پی سی آر در خواف به جد رو به افزایش است، هیچ محدودیت و رعایت پروتکل بهداشتی ندیدیم.

خوش نیت اعلام کرد: در حال حاضر ۲۶ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان ۲۲ بهمن بستری داریم که ۲۴ نفر در بخش عادی و دو بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و بخش دوم مراقبت‌های ویژه با دریافت یک ونتیلاتور از مصوبات سفر استاندار به خواف، با ۷ تخت و ونتیلاتور دایر شد در مجموع در دو بخش مراقبت‌های ویژه، ۱۱ تخت و ونتیلاتور تدارک دیده شده است.

وی در خصوص تامین دارو گفت: خوشبختانه دارو به میزان کافی داریم اما با روندی که بیماری پیش می‌رود، پیشی‌بینی می‌کنم با کاهش تخت مواجه شویم.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان خواف بیان کرد: از ۲۰ مرداد ماه جاری نیز بخش بستری موقت برای تزریق داروی رمدسیویر با تعرفه دولتی راه اندازی شد تا از نگرانی افراد تحت درمان سرپایی و خانواده‌هایشان از آلودگی بیشتربه ویروس بکاهیم.

خوش نیت افزود: با توجه به استقرار پایگاه تجمیعی واکسیناسیون که حاصل کار تیمی با سایر ارگان‌ها است آمار واکسیناسیون روزانه در خواف از ۱۴۰۰ نفر گذشت که اختلاف رشد مشهودی با شهرستان‌های همجوار دارد اما استقبال مردم کافی نیست و باید خاطرنشان کنم آنتی بادی بدن افرادی که واکسینه می‌شوند نسبت به افرادی که به کرونا مبتلا می‌شوند و بهبود می‌یابند ۳ برابر بیشتر می‌شود.

خوش نیت گفت: ۱۸ هزار و ۷۰۰ دز واکسن وارد شهرستان شد و برپایه شاخص‌ها از نظر واکسیناسیون در سطح استان جزء برترین‌ها هستیم.

وی پیرامون وضعیت فوتی‌های کرونایی هم گفت: آمار فوتی‌های کرونایی رو به رشد است به طوری که در طی سه ماه اردیبهشت تا مرداد ماه جاری فقط یک بیمار مثبت پی سی آر کرونایی فوت کرد اما این آمار از ۷ مرداد ماه جاری تا کنون که حدود ۱۷ روز است به ۷ تا ۸ نفر رسید.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان خواف عنوان کرد: کادر درمان واقعا خسته هستند آن‌ها را درک کنیم و با افزایش رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به کمک آن‌ها برویم و خستگی مدافعان سلامت را کم کنیم.

خوش نیت به اجرای محدودیت‌های تردد در جاده‌ها و تجمعات در تالارها، اماکن سرپوشیده و رعایت فاصله اشاره کرد و از مردم خواست تا پروتکل‌های بهداشتی را مراعات کنند و با زدن حداقل ماسک از سرعت انتشار کووید19 در زنجیره و انتقال ویروس بکاهند و توجه داشته باشند که در شرایط فعلی و کمبود امکانات بهداشتی خواف، پیشگیری خیلی بهتر از درمان است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha