• یکشنبه / ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۲:۴۱
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1400052417106
  • خبرنگار : 71381

خلاصه مهمترین اخبار مجلس در روز ۲۴ مرداد

خلاصه مهمترین اخبار مجلس در روز ۲۴ مرداد

بررسی وضعیت بودجه سال جاری در ۱۳۹ روز گذشته در جلسه غیرعلنی/ مخالفت نمایندگان با تفکیک وزارت راه و شهرسازی و... از جمله مهمترین اخبار امروز (یکشنبه) بیست و چهارم مرداد ماه ۱۴۰۰ مجلس است که می‌توانید مشروح آن را در لینک‌های زیر بخوانید.

به گزارش ایسنا، جلسه علنی  مجلس به ریاست عبدالرضا مصری برگزار شد و بررسی گزارش کمیسیون عمران در خصوص طرح انتزاع بخش ساختمان و شهرسازی از وزارت راه و شهرسازی و تشکیل وزارت حمل و نقل و وزارت ساختمان، شهرسازی و آمایش سرزمین در دستورکار نمایندگان قرار گرفت.

اقبال شاکری نماینده مردم تهران در مجلس هم از بررسی وضعیت بودجه سال جاری در ۱۳۹ روز گذشته در جلسه غیرعلنی صبح امروز مجلس خبر داد و گفت: بر اساس گزارش ارائه شده در طی ۱۳۹ روز گذشته، ۳۰۵ هزار میلیاردتومان هزینه ثبت شده که ۵۵ هزار میلیارد تومان آن بدهی و معوقات بوده است.

در ادامه جلسه علنی، نمایندگان گزارش کمیسیون عمران در خصوص طرح انتزاع بخش ساختمان و شهرسازی از وزارت راه و شهرسازی و تشکیل وزارت حمل و نقل و وزارت ساختمان، شهرسازی و آمایش سرزمین را بررسی کرده و در نهایت با کلیات این طرح مخالفت کردند.

اظهارات مخالفان و موافقان طرح تفکیک وزارت راه و شهرسازی

مخالفان طرح تفکیک وزارت راه و شهرسازی آن را دارای بار مالی دانسته و معتقد بودند که این تفکیک مشکلی را حل نخواهد کرد، اما موافقان این طرح تاکید داشتند که با وجود گستردگی و پیچیدگی این وزارتخانه در حوزه راه و شهرسازی و مسکن باید این تفکیک صورت گیرد.

در جریان بررسی این طرح محمدحسن آصفری عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها تاکید کرد: با وجود مشکلات متعدد موجود در حوزه راه و شهرسازی و شبکه ریلی و خطوط هوایی دولت چگونه می خواهد با وزارتخانه راه و شهرسازی مشکل مسکن را حل کند؟

در حاشیه جلسه علنی امروز هم نشست خبری با موضوع کرونا برگزار شد که در بخشی از این نشست غلامرضا شریعتی عضو مجمع نمایندگان استان مازندران گفت که مسافرت و حضور مردم در استان مازندران به معنای خرید ریسک مرگ است چون شرایط در این استان بسیار بحرانی است.

سید کاظم دلخوش اباتری نماینده صومعه سرا هم با انتقاد از اعلام رسمی تعطیلی ها پیش از مسدودسازی جاده ها گفت: این موضوع باعث می شود که مسافرین پیش از مسدود شدن جاده ها نسبت به سفر کردن به استان های شمالی اقدام کنند و اینگونه تصمیم گیری ها تاثیری در کاهش شیوع بیماری ندارد. جاده‌های منتهی به شمال کشور باید پیش از اعلام رسمی تعطیلی مسدود می‌شد.

در همین رابطه رحمت الله نوروزی عضو مجمع نمایندگان استان گلستان با بیان اینکه وضعیت استانهای شمالی از نظر کرونا سیاه است، گفت که از مردم می خواهیم که پروتکلها را رعایت کنند و در خانه بماند.

وی افزود: بیمارستانها جایی برای بستری ندارند و با کمبود دارو و سرم مواجهیم‌. ستاد کرونا اعلام کرده از ظهر امروز جلوی خروج مردم از شهر را می گیرد اما از چند روز گذشته شاهد ورود مسافران به شهرهای شمالی هستیم.

اخطارها و تذکرات نمایندگان مجلس

نماینده خمینی شهر: چرا قطعی برق در تهران کمتر از سایر استان‌هاست؟

دلخوش: مردم خود را به شمال رساندند/فوتی‌ها روبه افزایش است

نیک بین: طرح شفافیت آرا در دستور کار مجلس قرار گیرد

***

در جلسه علنی امروز همچنین، یک عضو هیئت رئیسه مجلس از اعلام وصول طرح تشکیل استان خوزستان جنوبی خبر داد.

در پایان هم عبدالرضا مصری نایب رئیس مجلس گفت که بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم دستور کار جلسه بعدی مجلس شنبه سی‌ام مرداد ۱۴۰۰ خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۰۵-۲۴ ۱۴:۳۸

مجلس معافیت دوبرادری را تصویب کند

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۲۴ ۲۳:۵۵

رتبه بندی فرهنگیان رسیدگی و قانونمند گردد.