• یکشنبه / ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۲:۴۱
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 1400052417107
  • خبرنگار : 30057

استقرار ۳۴ شرکت دانش بنیان در منطقه آزاد انزلی

استقرار ۳۴ شرکت دانش بنیان در منطقه آزاد انزلی

رییس هیات مدیره انجمن سرمایه گذاران و کارآفرینان منطقه آزاد انزلی گفت: به منظور توسعه بازار محصولات دانش بنیان ایرانی، در منطقه آستاراخان روسیه اقدام به راه اندازی منطقه‌ای برای عرضه این محصولات کردیم.

به گزارش ایسنا اصغر امانی امروز در نشست تجاری ایران-اوراسیا از سلسله نشست‌های یکشنبه‌های صادراتی صندوق نوآوری و شکوفایی که به صورت آنلاین برگزار شد، اتحادیه اقتصادی اوراسیا را شامل کشورهای "روسیه"، "قزاقستان"، "بلاروس"، "قرقیزستان" و "ارمنستان" دانست که بیش از ۲.۷ تریلیون دلار تولید ناخالص داخلی داشته و تجارت خارجی آن با کشورهای خارج از اتحادیه حدود ۹۰۰ میلیارد دلار بالغ می‌شود.

وی منطقه اوراسیا را یکی از ۷ منطقه مهم و استراتژیک جهان از دیدگاه مجمع جهانی اقتصاد توصیف کرد و ادامه داد: منطقه آزاد انزلی واقع در استان گیلان به لحاظ جغرافیایی دارای موقعیت استراتژیکی بوده و از دیر باز به عنوان کانون برقراری مناسبات ژئوپلیتیک قفقاز و اروپا بوده است به نحوی که بندر انزلی به عنوان دروازه اروپا لقب گرفته است.

امانی از استقرار ۳۴ شرکت دانش بنیان در این منطقه خبر داد و یادآور شد: برخی از این شرکت‌ها یا با همکاری شرکت‌های خارجی و یا با سرمایه گذاری داخلی فعال شدند و محصولاتی را عرضه کرده‌اند.

رییس هیات مدیره انجمن سرمایه گذاران و کارآفرینان منطقه آزاد انزلی، اضافه کرد: به منظور حمایت از این شرکت‌ها و تقویت کریدور صادراتی این منطقه، تفاهم نامه‌ای با صندوق پژوهش و فناوری گیلان به امضا رساندیم.

امانی همچنین با اشاره به استقرار دبیرخانه اتحادیه اقتصادی اوراسیا در گمرک بندر انزلی، اظهار کرد: ۸۵ درصد ظرفیت صادراتی بازار اوراسیا به کشور روسیه تعلق دارد و اگر بتوانیم در بازار روسیه موفق وارد شویم، حفظ بازار سایر کشورهای منطقه آسان‌تر خواهد بود.

وی با اشاره به تنظیم توافق نامه‌های همکاری با منطقه ویژه اقتصادی لوتوس در آستاراخان روسیه و منطقه ویژه اقتصادی بندر اوکتائو در قزاقستان، خاطر نشان کرد: بندر آستاراخان روسیه مهمترین دروازه ورودی به روسیه از شمال دریای کاسپین و قلب منطقه قفقاز و اوراسیا و مناطق مسلمان نشین روسیه است، بر این اساس "سرای تجاری ایرانیان" در این منطقه در زیر بنای هزار متر مربع و فضای نمایشگاهی حدود ۷۰۰ متر مربع راه اندازی شده است.

وی با بیان اینکه سرای تجاری ایرانیان دارای اعتبار بین المللی در کشور روسیه به ویژه منطقه قفقاز و به عنوان نمادی از توانمندی‌های اقتصادی ایران است، یادآور شد: امکان استقرار نمایندگان شرکت‌های صادرکننده‎ای که تمایل به حضور فیزیکی در آستاراخان را دارند، در دفاتر اداری این منطقه فراهم شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha