• یکشنبه / ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۷:۵۴
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400052417443
  • خبرنگار : 71145

در سایه ورود طالبان به اطراف کابل

بلینکن: به هدف‌مان در افغانستان رسیدیم

بلینکن: به هدف‌مان در افغانستان رسیدیم

وزیر خارجه آمریکا اظهار کرد: آمریکا توانست هدف اصلی خود از حضور نظامی‌اش در افغانستان را محقق کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در واکنش به ورود جنگجویان طالبان به کابل گفت: هدف ما از حضورمان در افغانستان رفع خطر تروریسم بود که این هدف را محقق کردیم.

وزیر خارجه آمریکا ادامه داد: دیگر به نفع آمریکایی‌ها نیست که در افغانستان بمانند. وضعیت کابل اکنون از وضعیت سایگون پایتخت ویتنام فرق دارد.

بلینکن احتمال داد، طالبان تقریبا در مدت کوتاهی حتی اگر آمریکا نیروهایش را از این کشور خارج نمی‌کرد، بر کل افغانستان مستولی می‌شد.

او اضافه کرد: حقیقت امر این است که نیروهای افغان نتوانستند از کشورشان دفاع کنند.

رئیس دستگاه دیپلماسی آمریکا تاکید کرد، کادر سفارت این کشور به فرودگاه کابل منتقل شدند و واشنگتن تدابیر لازم برای تضمین امنیت دیپلمات‌هایش را لحاظ می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۰۵-۲۴ ۱۸:۰۰

؟

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۲۴ ۱۸:۵۸

حروم زاده های تروریست تروریست رو در افغانستان از بین بردید یا کل افغانستان دست تروریست ها افتاده.شما بزدلای حرومی با ایجاد گروه های تروریستی سعی دارید به مقاصد پلیدتون دست پیدا کنید.

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۲۴ ۱۹:۱۱

خاک بر سرتون با این اهدافتون جز شر و جنگ و نابودی چیزی نداشته و افغانستان را دو دستی تقدیم طالبان کردید

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۲۴ ۲۰:۱۲

بله درسته به هدف رسیدی ،هدفت این بود که دولت افغانستان رو ضعیف کنی و میلیون ها نفر از مردم رو بمباران کنی و زیرساخت ها رو نابود کنی و یک گروه تروریستی رو به کشور افغانستان مسلط کنی و مرزهای ایران رو برای سالها تا امن کنی ،حالا بشین و کاری که در ذات آمریکا هست و اون هم ویرانی کشورها هست رو مشاهده کن

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۲۴ ۲۰:۳۳

حرامزاده ها به کدوم حدفتان بدبختی ملت افغانستان هدف شمابود هرامزادها امریکابرای هیچ کسی دوست نیست ونمیشه

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۲۴ ۲۰:۳۸

این عاقبت اعتماد به امریکاست

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۲۴ ۲۱:۱۰

آمریکا در افغانستان شکست خورد و در کل منطقه آبروی خودش را برد و دست آورد بیست ساله مردم افغانستان را قربانی معامله خود با طالبان کرد و کشور را عمدی به طالبان واگذار کرد مشخص نیست که طالبان همان های که شیعیان را سر می‌برید همان است یا تغییر کرده است! سوال اینجاست که اعضای طالبان استعداد و سواد ندارد که بخواهد یک مملکت ۴۰میلیونی را اداره کنند؟ و به استثنای همسایه ها کشورهای مهم اروپایی و آمریکا دیگر کمک به دولت آنها نمی کند و فردا به بهانه حقوق بشر تحریم وضع می کند و دولت ضعیف خواهد داشت یا یک گروه دیگری موجودیت پیدا می کنند !

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۲۴ ۲۱:۲۸

هدفتون بد بخت کردن این کشور بود , تو روز روشن دیدیم پشت حکومت خالی کردید اونی که می خواستید گذاشتید رئیس جمهور بشه . برید بمیرید شما هم جز نوک دماغتون هیچی نمی‌بیند ، این دموکرات ها خیلی بی شرفن .

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۲۴ ۲۲:۰۶

والا راست گفته. آدم کردن همچین موجودات دگم و خشک مذهبی کار بزرگیه.

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۲۴ ۲۲:۰۸

نوشته جانتان به حدفت رسیدی مبارکه باد

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۲۴ ۲۲:۱۸

فقط کشتار مردم که نقش به سزای داشتید هر کس به شما اعتماد کند فاتح اش خوانده است فقط کارتان هرج و مرج است نه چیز دیگر حالا نوبت امارات عربستان و بحرین و دیگر کشورهای است که با شما طرح دوستی ریختید این نتیجه اعتماد کشورهای است که به شما اعتماد کردند

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۲۴ ۲۳:۳۵

دقیقا چون هدفتون نابودی کشورهاست .

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۲۴ ۲۳:۳۷

عجب دنیای پرازنیرنگی . امریکا یعنی سارقین. مارقین .قاسطین. مرگ برتو ومتحدانت امید امام زمان بباید و شما در قهقرای جهنمید. تاسف برملت افعانستان که عرضه ندارند ازکشورشان دفاع کنند

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۲۵ ۰۰:۳۵

آمریکای بی شرف تاریخ ایران رو برای افغانستان تکرار کرد

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۲۵ ۰۸:۱۲

نوع حکومت را درافعانستان مردم افعانستان تعیین کند نه طالبان . طالبان یک گروهک متوحش،است مردم افعانستان باید مبارزه خود را تانابودی طالبان ادامه دهند

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۲۵ ۰۹:۲۹

آمریکا همه کشورها را فدای ملت و منافع ملتشون می کنند برعکس ایران

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۲۵ ۱۰:۳۲

کسانی که از طالبان حمایت کردند در جنایات آنها شریکند وفردا موی دماغ خودشان ومردمشان خواهند شد واز کرده خود پشیمان خواهند شد که سودی به حالشان نخواهد داشت (بر جنازه دشمن نظاره وشادی مکن که عاقبت تورا نیز همین باشد)

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۲۵ ۱۱:۱۰

خداوند کشور خودتان را افقانستان کند ای بی ناموسها

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۲۵ ۱۳:۲۱

همینطور که کارتر در سال ۵۷ در مورد ایران کرد

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۲۵ ۱۵:۳۲

امریکا ترسوست واقعا مرگ بر امریکا یخورده برن از روسیه یاد بگیرن و با چنگال بشار اسدو نگه داشت وافعا مرگ بر آمریکا ترسوهای بزدل تف به روی نجستتتون خاک توسرتون از یه مشت ادمای شپشو شکست خوردید