• دوشنبه / ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۰:۲۶
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1400052517754
  • منبع : نمایندگی اردبیل

معاون استاندار اردبیل خبر داد

ممنوعیت اجتماعات تاسوعا و عاشورا در اردبیل/ وضعیت حاد کرونای دلتا در اردبیل

ممنوعیت اجتماعات تاسوعا و عاشورا در اردبیل/ وضعیت حاد کرونای دلتا در اردبیل

ایسنا/اردبیل معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل گفت: اجتماعات تاسوعا و عاشورای حسینی امسال به دلیل شرایط حاد کرونایی در اردبیل برگزار نخواهد شد.

بهروز ندایی ۲۵ مرداد ماه در جلسه ستاد مقابله با کرونا در اردبیل اظهار کرد: هرگونه تجمعات برای برگزاری آیین‌های عزاداری به ویژه در آستانه تاسوعا و عاشورای حسینی ممنوع بوده و حتی تعزیه‌خوانی و شبیه‌خوانی در این ایام انجام نخواهد شد.

وی به آمار بستری‌ها و تلفات نگران‌کننده کرونا در شرایط کنونی اشاره کرد و گفت:‌ بیش از ۸۰۰ نفر بیمار کرونایی در بیمارستان‌ها بستری هستند به طوری که علاوه بر بیمارستان‌های اردبیل، سعی شده از ظرفیت سالن‌های ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی و چندین مدرسه برای پذیرش بیماران، بستری کردن آنها و همچنین تزریق سرپایی داروهای ضد کرونایی استفاده شود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل با بیان اینکه ۱۷ نفر بر اثر ابتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته فوت کردند، افزود: شرایط دلتا کرونا در این استان حاد و بحرانی است و از امروز با ممنوعیت ترددها اعم از ورود و خروج خودروهای بومی و غیر بومی سعی بر این است تا با تعطیلی سراسری که از فردا اعمال خواهد شد، با همکاری مردم ظرف یک هفته آینده به کنترل این ویروس خطرناک و چموش اقدام کنیم.

ندایی تصریح کرد: در حال حاضر در بیمارستان‌ها، مراکز اورژانس و مراکز ۱۶ ساعته روزانه بیش از چهار هزار نفر پذیرش شده و با تزریق داروهای مورد نیاز بخشی از بیماران در منازل قرنطینه هستند.

وی تنها راه کنترل این ویروس خطرناک را رعایت پروتکل‌های بهداشتی و زدن ماسک اعلام کرد و ادامه داد: نباید هیچ همشهری در بیرون آمدن از منزل ماسک خود را فراموش کرده و یا از استفاده آن امتناع کند.

سخنگوی ستاد کرونای استان اردبیل با بیان اینکه راه‌اندازی هرگونه دستجات عزاداری و تجمعات در مناطق مختلف استان ممنوع است، خاطر نشان کرد: هیچ محله‌ای حق برپایی ایستگاه‌های صلواتی به غیر از توزیع اقلام بهداشتی را ندارد و ضروری است با در نظر گرفتن شرایط بحرانی پیک پنجم کرونایی به سمتی حرکت کنیم تا از التهاب به وجود آمده کاسته شود.

ندایی اضافه کرد: با استقرار پلیس در شش نقطه ورودی و خروجی استان ممنوعیت ترددها از امروز اعمال می‌شود و چنانچه رانندگان توجهی به این ممنوعیت نداشته باشند، نه تنها جریمه برای آنها اعمال می‌شود بلکه از ورودی شهرها نیز بازگردانده خواهند شد.

وی به تعطیلات یک هفته‌ای در سراسر کشور اشاره کرد و ادامه داد: از فردا کلیه ادارات، دستگاه‌های دولتی، سازمان‌ها، نهادها و اصناف به غیر از صنوف ضروری تعطیل خواهند شد و از مردم نیز انتظار می‌رود از بیرون آمدن و تجمع در مکان‌های مختلف خودداری کنند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل تصریح کرد: اجتماعات روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی تعطیل خواهد بود و به هیچ وجه تجمعاتی در این ایام برگزار نخواهد شد تا کنترل بیماری کرونا را در روزهای آینده شاهد باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha