• دوشنبه / ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۵:۳۷
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 1400052518126
  • منبع : دانشگاه آزاد اسلامی

ابلاغ آیین نامه حمایت از فعالیت های فناورانه دانشجویان دانشگاه آزاد

ابلاغ آیین نامه حمایت از فعالیت های فناورانه دانشجویان دانشگاه آزاد
عکس تزیینی است

دکتر محمدمهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در بخشنامه ای به رؤسای استان ها، واحدها و مراکز آموزشی و تحقیقاتی، رؤسای سرای نوآوری، مراکز رشد، پارک علم و فناوری و باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی، آیین نامه حمایت از فعالیت های فناورانه و نوآورانه دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه آزاد را ابلاغ کرد.

به گزارش ایسنا، آیین نامه حمایت از فعالیت های فناورانه دانشجویان در معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد تهیه شده و پیش از این دکتر وحید ضرغامی، قائم مقام این معاونت از ارائه آن به هیات رئیسه برای بررسی و تصویب خبر داده بود.

این آیین نامه در راستای تحقق سیاست های کلی علم و فناوری ابلاغی مقام معظم رهبری، کمک به تحقق راهبرد ۷ فصل هفتم سند اسلامی شدن دانشگاه ها، نقش آفرینی در رفع موانع و مشکلات تولید دانش بنیان و کمک به تجاری سازی و حمایت از فعالیت های فناورانه و نوآورانه دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ شده است.

از جمله اهداف آیین نامه حمایت از فعالیت های فناورانه و نوآورانه دانشجویان، افزایش تاثیر اجتماعی دانشگاه آزاد در حل مسائل کشور، تقویت و افزایش انگیزه دانشجویان و دانش آموختگان برای مشارکت در طرح های فناورانه کشور و جامعه بر اساس سیاست های دانشگاه آزاد، ارج نهادن به کارآفرینی و تکریم فعالیت های فناورانه دانشجویان، فراهم کردن زمینه افزایش اشتغال، کمک به تقویت اقتصاد مقاومتی و دانش بنیان، تحقق اهداف افزایش و تنوع بخشی در منابع و درآمدهای غیرشهریه ای و... عنوان شده است.

دانشجو یا دانش آموخته عضو هیات مدیره واحد یا شرکت فناور، دارای محصول فناورانه و دانش بنیان حاصل از اجرای پایان نامه تحصیلات تکمیلی، دارای ثبت اختراع در مراجع ذی صلاح، فعال در زمینه های فناورانه در امور ترویج فناوری، حضور در فن بازارها، نمایشگاه ها و رویدادهای استارت آپی ، سخنرانی در زمینه کارآفرینی، نوآوری و تجاری سازی، تهیه محتواهای فناورانه و ... می تواند مشمول دریافت حمایت های مرتبط در آیین نامه شود.

دانشجویان و دانش آموختگانی که صلاحیت آنها در زمینه فعالیت های فناورانه منطبق با آیین نامه محرز شود، از امتیازاتی چون دریافت امتیاز معادل با نگارش مقاله، ورود به مقطع بالاتر بدون آزمون، استفاده از محیط آزمایشگاهی و کارگاهی دانشگاه آزاد با تخفیف، دریافت فضای استقرار شرکت، اعطای تسهیلات و کمک های مالی، تسهیل در دریافت مجوزها، دریافت مشاوره برای تجاری سازی محصول و ... برخوردار خواهند شد.

به نقل از دانشگاه آزاد، براساس مفاد ارائه شده در آیین نامه، دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه آزاد اسلامی از حمایت ها و کمک های بی نظیری در حوزه فناوری و نوآوری برخوردار خواهند شد. دانشگاه آزاد پیش از این نیز آیین نامه هایی در حمایت از فعالیت های فناورانه اعضای هیات علمی و تسهیل فعالیت های فناورانه در زیرساخت دانشگاه تهیه و ابلاغ کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha