• دوشنبه / ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۹:۱۳
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400052518271
  • خبرنگار : 71588

سفیر آمریکا در بیروت: از تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه لبنان استقبال می‌کنیم

سفیر آمریکا در بیروت: از تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه لبنان استقبال می‌کنیم

سفیر آمریکا در بیروت از تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا برای تقویت و ارتقای سطح پاسخگوی در جهت تحقق اصلاحات در لبنان استقبال کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه خبری روسیا الیوم، سفیر آمریکا در بیروت پس از دیدار با میشل عون، رئیس جمهوری لبنان در کاخ «بعبدا» خاطرنشان کرد: ما از کسانی که همچنان مانع تشکیل دولت و اصلاحات می‌شوند می‌خواهیم که منافع حزبی را کنار بگذارند. ما از تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا برای تقویت و ارتقای سطح پاسخگویی و اصلاحات در لبنان استقبال کردیم. واشنگتن به هماهنگی با شرکای خود در خصوص اتخاذ تدابیر مناسب ادامه خواهد داد.

وی در ادامه افزود: ایالات متحده و جامعه جهانی با یکدیگر در ارائه حمایت مستقیم از شهروندان لبنانی مشارکت می‌کنند و به این کار خود ادامه خواهیم داد. در حالی که اینجا ایستاده‌ایم همکارانی داریم که در حال فعالیت روی کمک‌های اعلام شده توسط جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا برای کمک به خدمات اساسی شکست خورده هستند. این مسؤولیت دولت است اما ما می‌دانیم که ملت لبنان نمی‌توانند منتظر بمانند.

سفیر آمریکا در بیروت همچنین تصریح کرد، لبنان نیاز دارد تا رهبران خود اقدامات نجات دهنده فوری را اتخاذ کنند و امکان ندارد این مسأله بدون دولت دارای اختیارات که بر اصلاحات تمرکز داشته باشد و نیازهای ملت لبنان را فراهم کند و به خاطر بهبود شرایط اقتصادی کار و فعالیت جدی را آغاز کند، محقق شود.

وی همچنین اظهار کرد: صبح امروز (دوشنبه) با نجیب میقاتی، نخست وزیر مکلف دیدار کردم و با یکدیگر به بررسی تلاش‌های لبنان برای تشکیل دولت در اسرع وقت پرداختیم و من به تازگی ملاقات با میشل عون، رئیس جمهوری این کشور را به پایان رساندم و ما در مورد همان موضوع با یکدیگر گفت‌وگو کردیم.

سفیر آمریکا در بیروت گفت، ملت لبنان از اوضاع نابسامان اقتصادی و خدمات اساسی رنج می‌برد و به لبه پرتگاه رسیده است و هر روزی که بدون وجود دولت پایبند و توانمند برای اجرای اصلاحات فوری سپری می‌شود، روزی است که اوضاع وخیم‌تر شده و بیشتر به سمت یک فاجعه انسانی پیش می‌رود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha