• سه‌شنبه / ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ / ۰۸:۱۱
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1400052618395
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

رئیس اداره تبلیغات اسلامی نجف آباد:

۹۰ درصد هیات‌های مذهبی، شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند

۹۰ درصد هیات‌های مذهبی، شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند

ایسنا/اصفهان رئیس اداره تبلیغات اسلامی نجف آباد گفت: بیش از ۹۰ درصد از هیات‌های مذهبی نجف آباد شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند.

حجت الاسلام یزدانبخش قاسمی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: هیات‌های مذهبی باید به گونه‌ای عمل کنند که بهانه به دست مغرضان ندهند. نباید درِ مساجد و حسینیه ها به روی مردم بسته باشد، بلکه باید با رعایت همه جانبه شیوه نامه های بهداشتی، مردم بتوانند از این محیط‌های معنوی استفاده کنند.

وی با اشاره با دستورالعمل اخیر ستاد ملی مقابله با کرونا درباره نحوه عزاداری در ایام محرم خاطرنشان کرد: برگزاری مراسم عزاداری در اماکن سر پوشیده ممنوع است. همچنین اقدام به دسته روی نیز تخلف محسوب می‌شود. در بخش توزیع نذورات نیز پهن کردن سفره در فضاهای سرپوشیده مسجدها، هیات ها و تکیه ها ممنوع است و مواد غذایی به صورت خشک و در قالب کمک های مومنانه باید توزیع شود.

قاسمی با تاکید بر تجمع نکردن مردم در مراسم عزاداری گفت: تعدادی از هیات های بزرگ و ریشه دار نجف آباد برای حفظ سلامتی مردم داوطلبانه از برگزاری مراسم انصراف داده اند. مردم نیز باید توجه داشته باشند که حضور در تجمعات می تواند سلامتی خود و نزدیکانشان را به خطر بیندازد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی نجف آباد از برخورد با هیات‌های متخلف خبرداد و خاطرنشان کرد: در صورتی که مردم تخلفی را گزارش کنند در مرحل اول به هیات متخلف تذکر شفاهی داده می شود. در مرحله بعد، نامه کتبی و در مراحل بعدی ابطال ۶ ماهه مجوز هیات و ارجاع به مراجع قضایی را در دستور کار قرار می دهیم.

وی با بیان اینکه ۹۰ درصد هیات‌های مذهبی، شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند، گفت: برخی موکب‌ها نیز کارهای سلامت محور انجام می‌دهند. همچنین برخی هیات‌ها نیز با وجود تمام سختی‌ها برنامه های خود را در فضای باز اجرا می کنند.

قاسمی با اشاره به قرار گرفتن در آستانه تاسوعا و عاشورای حسینی تاکید کرد: با توجه به ممنوعیت دسته روی، بهتر است مردم به منظور حفظ سلامتی خود از حضور در تجمعات بپرهیزند. در شرایط کنونی حفظ فاصله گذاری اجتماعی و رعایت حداکثری شیوه نامه های بهداشتی ضروری است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha