• سه‌شنبه / ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ / ۰۹:۵۷
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1400052618468
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

بیش از۱۶۰ هزار دز واکسن در مناطق دانشگاه علوم پزشکی زاهدان تزریق شده است

بیش از۱۶۰ هزار دز واکسن در مناطق دانشگاه علوم پزشکی زاهدان تزریق شده است

ایسنا/سیستان و بلوچستان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: بیش از۱۶۰ هزار دز واکسن کرونا تا کنون به منظور مقابله با شیوع این ویروس در مناطق زیر پوشش دانشگاه تزریق شده است.

به گزارش ایسنا دکتر سید مهدی طباطبایی در نشست وبینار واکسیناسیون اظهارکرد: افراد واجد شرایط واکسن بهتر است قبل از آغاز فصل سرما و پیک جدید کرونا واکسن خود را دریافت کنند.

وی ادامه داد: با توجه به سیاست‌های جهانی جهت سفر به کشورهای مختلف نیاز به کارت واکسن است.

وی با بیان اینکه در صورت تاخیر واکسیناسیون در جمعیت عمومی، احتمال ایجاد جهش ویروس و تهاجمی‌تر شدن آن بالاتر خواهد رفت افزود: در صورت ابتلا به کرونا پس از گذشت چهار تا ۶ هفته از بهبودی علایم می‌توان واکسن را دریافت کرد.

معاون دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان خاطرنشان کرد: افزایش فاصله بین تزریق دز اول و دز دوم تاثیر واکسن را کم نخواهد کرد. 

وی تصریح  کرد: با توجه به کمبود واکسن برکت در مراکز واکسیناسیون کرونا به محض تامین واکسن برکت اطلاع‌رسانی لازم صورت خواهد گرفت.

طباطبایی اظهار کرد: افزون‌بر۱۶۰ هزار دز واکسن کرونا تا کنون به منظور مقابله با شیوع این ویروس در مناطق زیر پوشش دانشگاه تزریق شده است.

وی بیان کرد: هم استانی‌های عزیزمان که دوز اول واکسن برکت را تزریق کرده‌اند و هم‌اینک نوبت تزریق دز دوم واکسن آنها فرارسیده نگران تاخیر بوجود آمده نباشد با پیگیری‌های انجام شده بزودی محموله‌های جدید واکسن وارد سیستان و بلوچستان خواهد شد.

وی با بیان اینکه در بررسی‌های پژوهشگران فاصله بین ۲ دز اول و دوم واکسن در صورت افزایش نگران‌کننده نیست افزود: در واکسن برکت فاصله بین تزریق ۲ دز ۴ هفته است و می‌شود تا پنج یا ۶ هفته هم لحاظ شود و در واقع این اتفاق ممکن است باعث شود میزان آنتی بادی‌های تولید شده بیشتر و سطح ایمنی بدن افزایش یابد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha