• سه‌شنبه / ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۰:۰۷
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1400052618487
  • خبرنگار : 71560

حضور ۶ وزیر پیشنهادی کابینه در کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها

حضور ۶ وزیر پیشنهادی کابینه در کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها

سخنگوی کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها از بررسی برنامه های ۶ وزیر پیشنهادی کابینه در جلسه دیروز بعد از ظهر این کمیسیون خبر داد.

روح الله نجابت در گفت وگو با ایسنا، در تشریح جلسه دیروز بعد از ظهر کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها، بیان کرد: در جلسه دیروز عصر کمیسیون، وزرای پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت، نفت، دادگستری، راه و شهرسازی، فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزیر ورزش و جوانان حضور یافتند. در ابتدا هرکدام از وزرای پیشنهادی برنامه خود را برای اعضای کمیسیون تبیین کرده و سپس نمایندگان نیز دغدغه ها و سوالات خود را مطرح کردند.

وی در ادامه اظهار کرد: در حضور وزیر پیشنهادی صمت در خصوص مواردی نظیر توجه به صنایع دانش محور، تأمین و ساماندهی مصالح ساختمانی به ویژه سیمان و فولاد و مدیریت بازار پرتلاطم این محصولات، بهره گیری از ظرفیت رایزنان بازرگانی سفارتخانه های جمهوری اسلامی در کشورهای هدف، توسعه متوازن و عادلانه در نقاط گوناگون کشور مبتنی بر مزیت های محلی و بومی، تقلیل اثار تحریم با حمایت از تولید داخلی، کاهش هزینه های زائد، درون زایی اقتصاد و کاهش تصدی گری دولت در اقتصاد، مردمی سازی اقتصاد، لغو امتیازات انحصاری و فسادزا و افزایش بهره وری تولیدکنندگان بحث و بررسی صورت گرفت. 

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: در حضور وزیر پیشنهادی نفت نیز به مواردی از قبیل تمرکز جدی بر جذب سرمایه گذاری خارجی در حوزه نفت و گاز، صادرات میعانات گازی، جلوگیری از خام فروشی محصولات نفتی، تمرکز بر میادین مشترک نفت و گاز، فعال سازی بخش خصوصی در زمینه اکتشاف و صادرات نفت تاکید شد.

وی در ادامه تاکید کرد: همچنین با وزیر پیشنهادی دادگستری نیز مواردی نظیر اصلاح و بهبود قوانین جهت ارتقای بهره وری و کارآمدی وزارت دادگستری، حمایت از تولید و تولیدکنندگان در پرونده های قضایی، بازتعریف شرح وظایف سازمان تعزیرات حکومتی در جهت افزایش کارآمد سازی، تقویت حقوق مالکیت معنوی، ارتقای تعامل میان دولت، مجلس و قوه قضاییه مورد ارزیابی و تاکید قرار گرفت.

وی افزود؛ همچنین در این جلسه وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی نیز حضور یافته و مواردی نظیر تأکید بر اتمام طرح مسکن ملی، تمرکز بر راه سازی، تکمیل پروژههای نیمه تمام آزادراهی و بزرگراهی و کاهش تصادفات جادهای کشور به وسیله بهسازی جاده ها، نوسازی ناوگان هوایی و استفاده از ظرفیت بنادر و کشتیرانی مورد تاکید قرار گرفت.

سخنگوی کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها در مجلس تصریح کرد: در ادامه نیز میزبان وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده و به مواردی نظیر توجه جدی به حوزه فرهنگ، سبک زندگی سالم ایرانی و اسلامی، مد و لباس ایرانی و اسلامی، رسیدگی به معیشت هنرمندان و ایجاد بازارچه های عرضه محصولات، ایجاد هم افزایی و یکپارچه سازی اقدامات بین دستگاههای متعدد متولی حوزه فرهنگ، حمایت از هنرمندان و اهالی فرهنگ که به واسطه بیماری کرونا دچار آسیب شده اند، فرهنگ سازی و پیگیری منویات مقام معظم رهبری در حوزه جمعیت و فرزندپروری، تکریم اصحاب فرهنگ و هنر، تقویت اقتصاد فرهنگ و هنر، گسترش فعالیتهای فرهنگی، هنری و رسانه ای در استان ها، صیانت از هویت و سبک زندگی اسلامی- ایرانی تاکید شد.

نجابت در پایان بیان کرد: همچنین در این جلسه وزیر پیشنهادی وزارت ورزش و جوانان نیز حاضر شده و در حضور ایشان نیز در خصوص تأکید بر فراگیری ورزش همگانی، مبارزه با وقوع فساد در حوزه ورزش، اهتمام جدی به حوزه جوانان و تشکیل معاونت جوانان و تقویت ورزش قهرمانی بحث و بررسی صورت گرفت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha