• سه‌شنبه / ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۲:۵۳
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 1400052618667
  • خبرنگار : 71469

برگزاری دومین دوره «لیگ تندرستی» هم‌زمان با اوج‌گیری کرونا

برگزاری دومین دوره «لیگ تندرستی» هم‌زمان با اوج‌گیری کرونا

هم‌زمان با اوج گیری مجدد شیوع ویروس کرونا و محدودیت و تعطیلی‌هایی که در حوزه ورزش ایجاد می‌کند و نتیجه آن چیزی جز کاهش فعالیت بدنی و افزایش کم تحرکی در بین مردم نیست، برگزاری دومین دوره لیگ تندرستی در دستور کار فدراسیون ورزش‌های همگانی قرار گرفته است.

به گزارش ایسنا، افشین ملایی، رییس فدراسیون ورزش‌های همگانی در نشستی آنلاین با حضور مسوولان بخش‌های مختلف این فدراسیون، راهکارهای اجرای برنامه‌های تاثیرگذار در دوران اوج گیری کرونا را بررسی و بر برگزاری لیگ تندرستی با شرایط و ویژگی‌های جدید تاکید کرد.

وی بیان کرد: فدراسیون ورزش‌های همگانی از ابتدای شیوع ویروس کرونا تلاش کرده با اجرای طرح‌ها و برنامه‌های متنوع، شرایط را برای ورزش کردن مردم در خانه فراهم و با اوج‌گیری دوباره این ویروس در پیک پنجم، قصد دارد لیگ تندرستی را به طور سراسری در کشور اجرا کند.

رییس فدراسیون ورزش‌های همگانی با اشاره به این که مسوولان بخش‌های مختلف فدراسیون ورزش‌های همگانی طرح و ایده‌های خود برای برگزاری سراسری لیگ تندرستی ارائه خواهند کرد، گفت: با مشارکت تمامی دستگاه‌ها و ارگان‌ها، سعی داریم دومین دوره این لیگ به بهترین شکل ممکن برای جبران کم تحرکی مردم اجرا شود.  

فدراسیون ورزش‌های همگانی اواخر سال گذشته نخستین لیگ تندرستی را با مشارکت ۳۲ استان برگزار کرد که با استقبال خانواده‌ها و علاقمندان به ورزش مواجه شد. در این لیگ برنامه‌های تمرینی ویژه دوران کرونا در منزل در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و آن‌ها با اجرای این تمرینات ویدیوی ضبط شده مربوطه را برای فدراسیون ارسال می‌کنند که پس از بررسی‌های کارشناسی و ارزیابی میزان مشارکت مردم، شهرها، استان‌ها و هیات‌های برتر انتخاب می‌شوند و جوایزی دریافت می‌کنند.

اولین دوره لیگ تندرستی با مشارکت ۳۵ هزار نفر از ۵۰۰ شهرستان کشور برگزار شد و در طرح برگزاری این لیگ ۱۵۰ دقیقه فعالیت بدنی مطابق با دستورالعمل‌های سازمان بهداشت جهانی در هفته مدنظر قرار گرفت که شامل شش برنامه تمرینی ۲۵ دقیقه‌ای در طول شش روز هفته بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha