• سه‌شنبه / ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۷:۰۹
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 1400052618884
  • خبرنگار : 71567

گسترش خدمات سلامت روان به دستیاران با راه‌اندازی مرکز مشاوره در بیمارستان امام خمینی

گسترش خدمات سلامت روان به دستیاران با راه‌اندازی مرکز مشاوره در بیمارستان امام خمینی

معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی تهران از راه اندازی و شروع به کار شعبه مرکز مشاوره و راهنمایی دانشجویان به خصوص دستیاران، در کلینیک تخصصی و فوق تخصصی دکتر یلدا خبر داد.

به گزارش ایسنا، دکتر پورغریب ضمن تشکر از کادر بهداشت و درمان اظهار کرد: دستیاران تخصصی در تمامی بیمارستان ها مجدانه در حال فداکاری و مقابله با بیماری هستند و می توان گفت یکی از ارکان مهم مقابله کادر درمان با کرونا هستند. نقش و تاثیر دستیاران در بیمارستان ها بر هیچکس پوشیده نیست و رسیدگی به امور مربوط به آنها جزو اولویت های معاونت دانشجویی فرهنگی است.

دکتر پورغریب افزود: پس از مذاکرات و پیگیری های انجام شده، شعبه مرکز مشاوره و راهنمایی دانشجویان در کلینیک تخصصی و فوق تخصصی دکتر یلدا با هدف ارائه خدمات ویژه به دستیاران افتتاح شد.

وی توضیح داد: این شعبه مرکز مشاوره در کلینیک یلدا در راستای ایجاد زیرساخت‌ برای سرویس‌دهی بیش از پیش به دانشجویان دانشگاه به خصوص دستیاران شروع به فعالیت کرده است و سعی شده تسهیلاتی برای ارائه خدمات سلامت روان به دستیاران فراهم شود.

معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی تهران در ادامه تصریح کرد: افزایش فشار ناشی از پاندمی کرونا منجر به بروز اختلالات روانشناختی و صدمات روحی در کادر درمان شده است. در این راستا بلافاصله پس از شیوع کرونا ویروس مرکز مشاوره و راهنمایی معاونت، در درمانگاه کوی دانشگاه و ساختمان مرکزی معاونت علاوه بر خدمات حضوری، آماده ارائه خدمات مجازی و از راه دور به دانشجویان و همکاران شدند. در ادامه نیاز به وجود یک مرکز در بیمارستان امام خمینی(ره) احساس شد و پس از مذاکرات بعمل آمده موفق شدیم یک شعبه اختصاصی در کلینیک یلدا برای دستیاران راه اندازی کنیم.

دکتر پورغریب ضمن تشکر از روند پیشرفت واکسیناسیون دانشجویان گفت: صیانت از سلامت روحی و جسمی دانشجویان برعهده ما است و سعی شده با انتخاب اهداف مناسب و انجام اقدامات موثر در مسیر بهبود امکانات دانشجویی قدم برداشته شود.

معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی تهران ابراز امیدواری کرد، با اجرای تدابیر موثر و استفاده از ظرفیت های موجود، هرچه زودتر از بحران ناشی از پاندمی کرونا خارج شویم و آرامش به جامعه و کادر درمان باز گردد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکترپورغریب در پایان از حمایت های دکتر صادق نیت رئیس مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) و دکتر رئیس کرمی معاون امور دانشگاهی مجتمع در راه اندازی این مرکز در کلینیک تخصصی و فوق تخصصی یلدا قدردانی کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha