• چهارشنبه / ۲۷ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۰:۱۰
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1400052719111
  • خبرنگار : 50037

برگزاری برنامه های عاشورا و تاسوعا حسینی در اسدآباد با رنگ محله محوری

برگزاری برنامه های عاشورا و تاسوعا حسینی  در اسدآباد با رنگ محله محوری

ایسنا/همدان رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اسدآباد از برگزاری برنامه‌های عاشورا و تاسوعای حسینی این شهرستان به صورت محله محوری خبر داد.

حجت الاسلام روح الله رستمی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: برنامه‌های امسال عاشورا و تاسوعای حسینی شهرستان با توجه به شرایط کرونا به صورت محله محور بوده و از تمرکز برنامه‌ها در یک نقطه شهر جلوگیری شده است .
وی با تاکید بر محدودیت و ممنوعیت برگزاری هرگونه مراسم عزاداری در فضاهای سربسته و ممنوعیت حرکت هرگونه هیئت و دسته‌ عزاداری در تاسوعا و عاشورا افزود: نماز ظهر عاشورا در شهر اسدآباد علاوه بر مسجد جامع شهر و مجتمع خلیج فارس در سایر مساجد به صورت غیر متمرکز و محله محوری اقامه خواهد شد.

رستمی با بیان اینکه تمامی پروتکل‌های بهداشتی در برنامه‌ها و مراسم محرم شهرستان بر اساس دستورالعمل و شیوه نامه‌های ابلاغ شده به نحو مطلوبی رعایت می‌شود،خاطر نشان کرد: با توجه به این که در شرایط کرونا قرار گرفته‌ایم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و پرهیز از بی‌توجهی به این موارد از مصادیق مهم امر به معروف و نهی از منکر است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان  همچنین ادامه داد: شهرستان اسدآباد دارای ۱۲۰هیئت مذهبی ثبت شده و دارای مجوز بوده که از این تعداد ۳۰ هیئت به علت اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی شاخص هستند.

رستمی مداحان این شهرستان را نیز ۱۸۰ مداح  عنوان کرد و یاد آور شد: از این تعداد ۶۵ مداح مستمر بوده و  این مداحان هم در طول سال دارای برنامه‌های فرهنگی مختلف بوده و فعالیت مستمر دارند.

وی ادامه داد: در این شرایط کرونایی نباید بهانه‌ای دست دشمنان داد که به واسطه برگزاری آیین محرم و رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی این بیماری در کشور تشدید شود.

رستمی در ادامه با بیان اینکه زنده نگه داشتن نهضت عاشورا موجب از بین رفتن ظلم، ستم و اجرای عدالت در جامعه می‌شود،یادآور شد: مهمترین درسی که می‌توان از مکتب امام حسین (ع) گرفت درس آزادگی، درس زیر بار ظلم ستم نرفتن، تن به ذلت ندادن و مرگ با عزت را ترجیح دادن به زندگی با ذلت است.
وی بیان کرد: دشمنان نظام اسلامی همواره در پی توطئه‌چینی هستند و باید در سایه هوشمندی و بصیرت و عشق به اهل بیت (ع) نقشه‌های شوم آنان را همچون گذشته بی‌اثر کرد.

انتهای پیام
 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha