• چهارشنبه / ۲۷ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۲:۰۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400052719210
  • خبرنگار : 71588

رویدادهای امنیتی عراق/ ناکام گذاشتن ۲ توطئه تروریستی در روز عاشورا

رویدادهای امنیتی عراق/ ناکام گذاشتن ۲ توطئه تروریستی در روز عاشورا

مدیر سازمان اطلاعات نظامی عراق از خنثی سازی دو عملیات تروریستی که قرار بود زائران حرم امام حسین (ع) را در روز عاشورا هدف قرار دهد، خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه المیادین، فائز المعموری، مدیر اطلاعات نظامی عراق خاطرنشان کرد، این دو عملیات مربوط به منطقه «الطارمیه» واقع در شمال بغداد و عملیات دیگر در یکی از مناطق استان بابل بود که خنثی شدند.

در همین راستا، سازمان حشد شعبی از آغاز عملیات امنیتی گسترده‌ برای تعقیب و پیگرد باقیمانده‌های اعضای گروه تروریستی داعش در جزیره الحضر واقع در نینوا خبر داد.

ارتش عراق پیشتر با همکاری نیروهای حشد شعبی عملیات تفتیش و بازرسی گسترده‌ای را برای جستجوی باقیمانده‌های اعضای گروه تروریستی داعش در شرق شهر تلعفر در نینوا واقع در شمال عراق آغاز کردند.

نیروهای حشد شعبی و یگان‌های ارتش عراق در شمال بغداد «عملیات محرم» را برای تفتیش و بازرسی شهرستان «الطارمیه» و تامین امنیت آن آغاز کردند.

نیروهای مشترک با پشتیبانی هواپیماهای ارتش عراق براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده با هدف تامین امنیت مناطق شمالی بغداد و پاکسازی آن از باقیمانده‌های داعش به عملیات خود ادامه می‌دهند.

صبح سه شنبه سازمان حشد شعبی از عملیات گسترده خود برای تعقیب تروریست‌های داعش در استان دیالی خبر داد.

در بیانیه این سازمان آمده که نیروهای ۷ تیپ حشد شعبی با همکاری نیروهای ارتش عراق عملیات «عاشوراء الکرامه» را در سه محور دریاچه حمرین و رودخانه نارین و محور شمالی استان آغاز کرده‌اند.

این بیانیه افزوده که این عملیات با حمایت نیروی هوایی ارتش عراق اجرا می‌شود و تا تحقق کامل اهداف ادامه خواهد داشت.

همزمان، نیروهایی از تیپ عاشوراء با همکاری فرماندهی عملیات جزیره و بادیه در الحشد الشعبی عملیات امنیتی گسترده‌ای را در شمال استان بابل آغاز کردند.

در بیانیه الحشد الشعبی آمده است، این عملیات در چارچوب طرح امنیتی برای تامین امنیت مراسم عاشورا صورت می‌گیرد و طی آن ده‌ها کیلومتر از باغ‌های انبوه در منطقه العسکری و مناطق مجاور آن در جرف النصر بازرسی و پاکسازی خواهد شد.

شهادت یک نیروی حشد شعبی در انفجار بمب کنارجاده‌ای در استان دیالی

واحد اطلاع‌رسانی سازمان حشد شعبی از شهادت یک رزمنده حشد در اولین روز عملیات «عاشوراء الکرامه» در استان دیالی خبر داد.

به گزارش میدل ایست نیوز، واحد اطلاع‌رسانی سازمان حشد شعبی از شهادت یک رزمنده حشد در اولین روز عملیات «عاشوراء الکرامه» در استان دیالی خبر داد.

در بیانیه رسمی این سازمان آمده که در انفجار یک بمب کنارجاده‌ای که تروریست‌های داعش کار گذاشته بودند، «نعمه جاسم محمد ابراهیم»، از رزمندگان حشد در این عملیات در شمال شرق دیالی به شهادت رسید و چهار رزمنده نیز زخمی شدند.

این بیانیه افزوده که این حادثه در منطقه دریاچه حمرین در شمال شرق استان دیالی رخ داده است.

از سوی دیگر، یک منبع در بغداد از هدف قرار دادن دو کاروان حامی مواد لجستیک وابسته به ائتلاف بین‌المللی ضد داعش تحت امر واشنگتن خبر داد.

ابن منبع اعلام کرد، این دو کاروان با بمب‌های کنار جاده‌ای در بابل و الدیوانیه واقع در جنوب بغداد هدف قرار گرفته شدند.

از سوی دیگر، یحیی رسول، سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح از ناکام گذاشتن تلاش برای هدف قرار دادن کابل‌های برق خبر داد.

در همین رابطه، رسانه‌های حشد شعبی عراق با صدور بیانیه‌ای از آغاز عملیات امنیتی در کوهستان «عجیل» واقع در استان صلاح الدین خبر دادند.

در این بیانیه آمده است، نیروهای حشد شعبی و نیروهای امنیتی امروز (چهارشنبه) عملیات امنیتی مشترکی را برای تعقیب و پیگرد باقیمانده‌های اعضای گروه تروریستی داعش در استان صلاح الدین آغاز کردند.

در بیانیه مذکور همچنین آمده است، در این عملیات فرماندهی عملیات کرکوک و شرق دجله وابسته به گروه حشد شعبی، تیپ ۸۸ حشد شعبی و هنگ مأموریت‌های ویژه، هنگ سوم تیپ ۵۶ حشد شعبی، نیروهای سازمان اطلاعات حشد شعبی، اداره طبابت و اداره مهندسی حشدشعبی مشارکت دارند.

در بیانیه مذکور همچنین آمده است، در این عملیات همچنین نیروهای ارتش و پلیس فدرال با پشتیبانی نیروهای مبارزه با مواد منفجره مشارکت دارند.

در ادامه این بیانیه آمده است، این عملیات با هدف تفتیش، پاکسازی، تامین امنیت کوهستان عجیل و تعقیب بقایای داعش انجام می‌شود.

از سوی دیگر، فرماندهی پلیس فدرال عراق با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، نیروهای مشترک عملیات تفتیش و پاکسازی روستاهای عریشة العلیا، الوسطی و عریشة السفلی، الرمانة و علوشة را آغاز کردند که در نتیجه آن ۱۰ خمپاره با انواع مختلف و دو موشک ضد زرهی کشف و ضبط شد.

در این بیانیه آمده است، با این بمب‌ها و موشک‌های ضبط شده طبق اقدامات نرمال و استاندارد برخورد شد. تلفات جانی و مالی این عملیات هنوز ذکر نشده است.

پیشتر، تیم رسانه‌ای امنیتی عراق از کشف سه مخفیگاه داعش در شمال بغداد خبر داد.

عراق دسامبر ۲۰۱۷ پس از حدود چهار سال درگیری خاک خود را از کنترل داعش آزاد کرد اما همچنان این گروه تروریستی در مناطقی که کنترل آنها را از دست داده، دست به عملیات نظامی می‌زند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha