• چهارشنبه / ۲۷ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۲:۱۸
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400052719220
  • خبرنگار : 71415

زاخارووا: واکنش جهان دموکراتیک به بحران افغانستان شوک آور است

زاخارووا: واکنش جهان دموکراتیک به بحران افغانستان شوک آور است

وزارت خارجه روسیه آمریکا و اتحادیه اروپا را متهم کرد که به جای کمک به مردم افغانستان صرفا از کشورهای همسایه میخواهند که گذرگاه های مرزی را نبندند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در برنامه تلویزیونی Soloviev Live YouTube اظهار کرد، آمریکا و اتحادیه اروپا به جای ایجاد کمپهای مخصوص پناهجویان و ارائه کمک انساندوستانه به شهروندان افغان، تنها از کشورهای همسایه می خواهند گذرگاه های مرزی را نبندند.

زاخارووا گفت: جهان غرب چه کار می کند؟ کشورهای ناتو و اتحادیه اروپا که برای 20 سال در آنجا "امور را تصحیح کردند" ... آیا آنها دارند هواپیما اعزام می کنند؟ آیا آنها دارند کمپهای پناهجویان تشکیل می دهند یا اعتبارات را صرف سازمان های غیردولتی که به ارائه کمک می پردازند، می کنند؟ خیر، همه چیز از این خیلی جالبتر است، آنها فقط در وبسایت وزارت خارجه بیانیه منتشر کرده و خواستار عدم بستن گذرگاه های مرزی و باز نگه داشتن جاده ها و فرودگاه ها می شوند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: ما از واکنش دموکراسی‌های جهانی به بحران انسانی در حال وقوع در افغانستان شوکه شده‌ایم. من با وحشت اظهارات در این مورد را دنبال می‌کنم. به عنوان مثال ، نخست وزیر استونی گفت که بحران انسانی در افغانستان برای کل جهان دموکراتیک شوکه کننده است-با پذیرش 10 پناهنده افغان در حل این بحران کمک کند...... این شوکه کننده است. واکنش جهان دموکراتیک حتی تکان دهنده‌تر از بحران انسانی در افغانستان است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۰۵-۲۷ ۱۵:۵۲

خنده داره که روسیه از دموکراسی صحبت بکنه!!! تو رو سننه به دموکراسی!! عین ایرانی ها خواب نما شده...!!! دموکراسی!!!

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۲۸ ۲۰:۰۵

از دمکراسی صحبت نمی کند بلکه دمکراسی غرب را به چالش کشیده است