• چهارشنبه / ۲۷ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۳:۱۱
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400052719260
  • خبرنگار : 71475

حمله ترکیه به اطراف پایگاه آمریکا در سوریه/ روسیه درصدد کاهش تنش بین آنکارا و قسد برآمد

حمله ترکیه به اطراف پایگاه آمریکا در سوریه/ روسیه درصدد کاهش تنش بین آنکارا و قسد برآمد

برای چهارمین روز متوالی، تنش میان ارتش ترکیه و گروه‌های وفادار آن از یک سو  و نیروهای سوریه دموکراتیک(قسد) از سوی دیگر ادامه داشته و تشدید درگیری‌ها و عملیات گلوله باران منجر به موج گسترده‌ای از آوارگی ساکنان روستاهای تل تمر و راس العین در حومه شمال غربی حسکه شده است.

به گزارش ایسنا، توپخانه ارتش ترکیه مواضع نظامی متعلق به "نیروهای سوریه دموکراتیک" (قسد) در شمال استان حسکه را بمباران کرد که باعث آوارگی و فرار ده‌ها خانواده غیرنظامی به مناطق امن شد.

به نوشته روزنامه الشرق الاوسط، این حمله در حالی بود که نیروهای آمریکایی در روستای تل حفیان، نزدیک پایگاه نظامی وابسته به آن در منطقه القسرک در حال گشت‌زنی بودند که موشک‌های حرارتی در نزدیکی پایگاه ائتلاف فرود آمدند.

یکی از رهبران نیروهای سوریه دموکراتیک گفت، این نیروها به منابع شلیک گلوله پاسخ دادند و به گروه‌های وفادار ترکیه که سعی در پیشروی در محور روستای درداره داشتند، تلفاتی وارد کردند.

توپخانه ترکیه روستاهای درداره، الکوزلیه و الطویله در شمال غربی تل تمر را بمباران کرد و ده‌ها خمپاره و بمب نوری نیز در ساعات مختلف شب در این منطقه سقوط کرد.

آرام حنا، سخنگوی رسمی نیروهای قسد گفت که ارتش ترکیه و گروه‌های وفادار به آن حمله گسترده‌ای را علیه روستاهای این منطقه انجام دادند. نیروهای اشغالگر با اسلحه سنگین و توپخانه به نزدیکی منطقه تل تمر، به ویژه در محور شمالی به سمت الدرداره، مجیبره و شیخ علی حمله کردند.

وی افزود: نیروهای ما فورا به منابع شلیک گلوله پاسخ دادند و خسارت‌هایی را به مزدوران وارد کردند.  

آرام حنا گفت: این حمله به خانه‌های غیرنظامیان و زمین‌های کشاورزی اطراف و املاک آنها خسارت وارد کرد و مردم را از ترس هدف قرار گرفتن مجبور به ترک خانه هایشان کرد.

همچنین به نقل از شبکه لبنانی المیادین، به رغم اینکه هیچ اطلاعات قطعی درباره وجود قربانیان غیرنظامی در دست نیست و خسارات مالی گسترده‌ای وارد شده است، اما داده‌های المیادین بر این امر تاکید دارند که در صفوف نیروهای ترکیه در دو پایگاه تل المناخ و عنیق الهوی تعدادی کشته و زخمی برجای مانده است.

منابع افزودند: ارتش ترکیه اراده کرده است تا پاسخ شدیدی را علیه حملات به مواضع خود در حومه تل تمر بدهد تا بر آمادگیش در بازدارندگی حملات تاکید کند و حملات توسعه طلبانه بیشتری را در مناطق تحت کنترل نیروهای سوریه دموکراتیک در حومه حسکه  انجام دهد.

حملات موشکی و توپخانه‌ای شدید موجب ایجاد موجی از آوارگی در بیش از ۱۰ روستا و شهرک‌هایی در حومه تل تمر و ابو راسین شد و شایعاتی درباره قصد ارتش ترکیه برای آغاز عملیات نظامی جهت کنترل بر مناطق جغرافیایی جدید در این منطقه منتشر شد.

در این راستا، یک منبع میدانی به المیادین گفت که ارتش ترکیه و گروه‌های وفادار به آن تجهیزات نظامی گسترده‌ای را به حومه تل تمر و ابو راسین به منظور جلوگیری از نفوذ نیروهای قسد به مناطق تحت کنترل اشغالگران ترکیه اعزام کرده‌اند.

این منبع اشاره کرد که هیچ نشانه‌ای مبنی بر عملیات گسترده نظامی وجود ندارد و هدف از تشدید عملیات نظامی ارعاب مردم است تا از خانه‌هایشان فرار کنند.

این منبع فاش کرد، یک هیئت روس جهت اطلاع میدانی و تلاش برای آرام‌سازی اوضاع از مناطق درگیری بازدید کرد.

این منبع پیش‌بینی کرد، تلاش‌های روسیه در کاهش تنش و توقف درگیری‌ها موفقیت آمیز باشد و تلاش‌هایی نیز برای بازگرداندن آوارگان به روستاهایی که پس از تشدید اخیر از آنجا خارج شده‌اند، صورت گیرد.

فرمانداری حسکه پیشتر از توقف کامل فعالیت ایستگاه پمپاژ آب "علوک" به دلیل قطعی برقی که از نیروگاه برق الدرباسیه تامین می‌شود توسط نیروهای قسد خبر داد.

این بیست و ششمین باری است که از زمان اشغال شهر راس العین و روستاهای آن در اکتبر ۲۰۱۹، فعالیت این ایستگاه به دلیل اختلافات میان اشغالگران ترکیه و گروه‌های وفادار آن از یک سو و نیروهای قسد از سوی دیگر متوقف می‌شود.

در روزهای اخیر، روستاها و شهرک‌های توابع منطقه تل تمر در حومه حسکه و یا در حومه راس العین صحنه حملات توپخانه‌ای و موشکی میان اشغالگران ترکیه و گروه‌های وفادار آن از یک سو و نیروهای قسد از سوی دیگر بودند که باعث موج گسترده‌ای از آوارگی مردم شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha