• چهارشنبه / ۲۷ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۳:۳۶
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400052719271
  • خبرنگار : 71415

برگزاری رزمایش نظامی ارتش چین در نزدیکی تایوان

برگزاری رزمایش نظامی ارتش چین در نزدیکی تایوان

ارتش آزادیبخش خلق چین به اجرای مانور حمله نظامی در نزدیکی تایوان از جمله از سوی کشتی‌های جنگی و جنگنده‌هایش در سمت جنوب غرب و جنوب شرق این جزیره پرداخت؛ مانوری که طبق اعلام این ارتش پاسخی به "مداخله خارجی" و "تحریکات" بوده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری ایسنا، تایوان که پکن مدعی آن به عنوان بخشی از خاک خود است در طی دو سال گذشته از برگزاری مانورهای مکرر ارتش آزادیبخش خلق چین در نزدیکی اش به عنوان بخشی از یک کمپین فشار برای مجبور ساختن این جزیره به پذیرفتن حاکمیت چین، شکایت کرده است.

فرماندهی صحنه شرقی در ارتش آزادیبخش خلق چین در بیانیه کوتاهی اعلام داشت، کشتی های جنگی، هواپیماهای ضد زیردریایی و جنگنده ها به منظور اجرای "مانور حمله با آتش مشترک و مانورهای دیگر با استفاده از سربازان واقعی" به نزدیکی تایوان اعزام شدند.

این فرماندهی جزئیات بیشتری ارائه نکرد.

یک مقام ارشد آگاه به برنامه ریزی های امنیتی تایوان به رویترز گفت که نیروی هوایی چین به اجرای یک مانور "تصرف برتری هوایی" با استفاده از جنگنده های پیشرفته J-۱۶  خود پرداخته است.

این شخص اضافه کرد:  آنها علاوه بر پیگیری برتری هوایی بر تایوان، همچنین به اجرای عملیاتهای مکرر شناسایی الکترونیک و مداخله الکترونیک پرداختند.

منبع مذکور بیان داشت، تایوان معتقد است چین تلاش دارد به جمع آوری سیگنالهای الکترونیک از سوی هواپیماهای آمریکایی و ژاپنی بپردازد تا بتواند "هواپیماهای تقویت کننده از جمله اف-۳۵ را در یک جنگ فلج کند".

وزارت دفاع تایوان اعلام داشت، هواپیماهای چینی از جمله دو بمب افکن H-۶K با قابلیت حمل بمب هسته ای و شش جنگنده J-۱۶ وارد منطقه دفاع هوایی آن شده اند و جنگنده های آن برای دادن هشدار دور شدن به هواپیماهای چینی اعزام شده اند.

در حالی که چین در بیانیه خود مکان دقیق مانور را ذکر نکرد، وزارت دفاع تایوان گفت، هواپیماها در منطقه بین سرزمین اصلی تایوان و جزایر پراتاس در بالا دریای چین جنوبی که تحت کنترل تایوان هستند، پرواز کردند.

بر اساس یک نقشه ارائه شده از سوی این وزارتخانه، برخی از این هواپیماها همچنین برای مدت کوتاهی وارد کانال استراتژیک "باشی" در جنوب تایوان که به اقیانوس آرام منتهی می شود شدند.

این وزارتخانه گفت: ارتش ملت درک کامل و ارزیابی کاملی از وضعیت در منطقه تانگه تایوان و همچنین تحولات مربوطه در دریا و در هوا داشته و برای پاسخهای متعدد آماده است.

ارتش آزادیبخش خلق چین در بیانیه خود متذکر شد، اخیرا آمریکا و تایوان "مکررا برای تحریک تبانی داشتند و سیگنالهای جدا غلطی فرستادند و شدیدا حاکمیت چین را نقض کرده و شدیدا صلح و ثبات در تنگه تایوان را تضعیف کردند.

در این بیانیه عنوان شد: این رزمایش یک اقدام لازم بر مبنای وضعیت امنیتی فعلی در طول تنگه تایوان و لزوم حراست از حاکمیت ملی است. این یک پاسخ قاطع به مداخله خارجی و تحریکات از سوی نیروهای استقلال طلب تایوان است.

هنوز مشخص نشده چه چیزی عامل به جریان افتادن این موج فعالیت نظامی ارتش چین بوده هر چند که اوایل ماه جاری میلادی آمریکا به تصویب یک بسته فروش تسلیحات به تایوان شامل یک سیستم توپخانه ای با ارزش بالغ بر ۷۵۰ میلیون دلار اقدام کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha