• چهارشنبه / ۲۷ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۵:۰۹
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 1400052719328
  • خبرنگار : 71381

بسته اخبار سیاسی ۲۷ مرداد

ادامه ارزیابی‌ها از تحولات افغانستان و کابینه پیشنهادی

ادامه ارزیابی‌ها از تحولات افغانستان و کابینه پیشنهادی

تحولات افغانستان/کابینه سیزدهم از موضوعات و اخبار پربازدید سرویس سیاسی ایسنا بود که جزییات آن در ادامه می آید.

به گزارش ایسنا، ارزیابی یک کارشناس مسائل بین الملل درباره دلایل وضعیت فعلی افغانستان از خبرهای مورد توجه مخاطبان بود.

رضاذبیحی، واگرایی میان ایران و آمریکا یکی از دلایل وضعیت فعلی افغانستان دانست و افزود: روی کار آمدن طالبان به نفع هیچ کس نیست، اثرات حضور طالبان در قدرت علاوه بر اینکه نتایج منفی مشخص و ناگواری در زندگی مردم افغانستان در پی خواهد داشت، پیامدهای مخربِ بعضا غیرقابل پیش بینی برای همسایگان و جامعه جهانی نیز بوجود خواهد آورد.

از طرف دیگر به اعتقاد سردار محمد رضا نقدی این اتفاق‌ها و شکست و فرار آمریکا چندان نیازمند تجزیه و تحلیل پیچیده‌ای نیست.

معاون هماهنگ کننده سپاه با اشاره به اینکه در گذشته نیز شاهد شکست امپراتوری بریتانیا و شوروی در افغانستان بودیم که سرآغازی برای فروپاشی این دو قدرت بود،‌گفت: به زودی شاهد خواهیم بود پایگاه‌های آمریکا در منطقه به سرنوشت پایگاه‌های او در افغانستان دچار می‌شود و به همین علت است که همه باید حساب و راه خودشان را در منطقه از آمریکا جدا کنند.

در ادامه اظهارنظرها و تحلیل ها درباره وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم، غلامعلی حدادعادل با اشاره به جلسات فشردۀ نمایندگان با وزرای پیشنهادی در کمیسیون‌های مجلس گفت: هیچکس نمی‌داند نتیجۀ جلسات رأی اعتماد چه خواهد شد، ممکن است همه وزرا رأی بیاورند و احتمال دارد که بعضی از وزرا رأی نیاورند. پس هرچند که بین مجلس و دولت همدلی هست اما به این معنا نیست که انتظار داشته باشیم نمایندگان به همه وزرا رأی اعتماد بدهند.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب  کمک کردن و مشورت دادن به دولت برای حل مشکلات کشور را وظیفۀ اعضای شوراهای ائتلاف در سراسر کشور بیان کرد و افزود: البته ما به‌عنوان شورای ائتلاف حقی برای خودمان قائل نیستیم؛‌ سهم‌خواهی نکرده و نخواهیم کرد.

یک عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی هم درباره انتظارات خود از وزیر کشور آتی میگوید: از آنجاکه پشت سر اعتراضات مردمی،‌ عنادی علیه نظام وجود ندارد وزیر کشور باید مراقبت کند که این اعتراضات با هزینه کمی پایان یابد .

علی محمدنمازی با اشاره به سوابق وزارت وزیر پیشنهادی کشور در دولت احمدی نژاد، گفت: او نسبت به سایر وزرا سابقه بیشتری از حضور در دولت دارد با این حال وزارت کشور نماد دولت است و اکنون این نگرانی برای برخی جناح های سیاسی وجود دارد که آنها مورد بی توجهی واقع شوند.

کارنامه جواد اوجی به عنوان وزیر پیشنهادی نفت هم مورد ارزیابی هادی بیگی نژاد عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی قرار گرفت که معتقد است: وزیر پیشنهادی نفت دارای سابقه طولانی فعالیت در مجموعه های نفتی و گازی بوده و این امر باعث می شود تا بتواند با بدنه پرسنلی وزارتخانه ارتباط کاری خوبی برقرار کند. ایشان دارای چندین حسن می باشد که این امر باعث شده تا نظر مثبت کمیسیون انرژی را کسب کند و پیش بینی می شود بتواند از صحن مجلس نیز رای اعتماد بگیرد.

دیگر اخبار مرتبط را می توانید در لینک های زیر بخوانید.

مطالبات فراکسیون اهل سنت مجلس از وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی

«وحیدی» می‌تواند رأی مجلس را کسب کند

***

امروز همچنین مراسم عزاداری شب تاسوعای حسینی (علیه‌السلام) در حسینیه امام خمینی(ره) با حضور رهبر انقلاب اسلامی برگزار شد.

در این مراسم،  ضمن روضه‌خوانی و ذکر مصیبت توسط محمدرضا طاهری؛ حجت‌الاسلام والمسلمین سعدی در سخنانی«حفظ و تعمیق رابطه با امام حق» و «ایستادگی و سازش‌ناپذیری در مقابل جریان باطل و مرزبندی با آن» را دو درس مهم از سیره قمر بنی‌هاشم خواند و گفت: عهدی که خداوند از انبیاء و پیروان آنها گرفته این است که در مواجهه با باطل، پشت و عقب‌نشینی نکنند و کسانی که بر این عهد صادق و وفادار بمانند، در قرآن کریم، تحسین و تجلیل شده‌اند.

در پی گزارش اخیر منتشر شده از سوی آژانس بین المللی انرژی هسته ای درباره برنامه‌ها و اقدامات هسته ای ایران هم، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان تاکید کرد: کلیه برنامه‌ها و اقدامات هسته ای جمهوری اسلامی ایران در انطباق کامل با ان پی تی و تعهدات ایران ذیل پادمان بوده و تحت نظارت آژانس و با اعلام قبلی صورت گرفته‌است.

سعید خطیب‌زاده همچنین افزود: اقدامات کاهشی و جبرانی ایران در ارتباط با برجام نیز در چارچوب خود برجام صورت پذیرفته و همانگونه که بارها اعلام شده در پاسخ به نقض گسترده برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ از سوی ایالات متحده  و عدم پایبندی کامل طرف‌های دیگر برجامی، بویژه سه کشور اروپایی، به تعهداتشان ذیل برجام می‌باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha