• چهارشنبه / ۲۷ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۵:۳۳
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400052719343
  • خبرنگار : 71415

نتایج نظرسنجی نشان داد؛

آمریکایی‌ها معتقدند خروج از افغانستان باید در سالهای دولت بوش انجام می‌شد

آمریکایی‌ها معتقدند خروج از افغانستان باید در سالهای دولت بوش انجام می‌شد

بر اساس یک نظرسنجی اکثر آمریکایی‌ها معتقدند آمریکا باید در زمان دولت جورج دبلیو. بوش از افغانستان خارج می شد.

به گزارش ایسنا، بر اساس یک نظرسنجی انجام شده از سوی بیزینس اینسایدر، اکثر آمریکایی ها معتقدند این کشور باید در همان سالی که وارد افغانستان شد یعنی سال 2001 از افغانستان خارج می شد.

اینسایدر برای این نظرسنجی 1105 پاسخگو را مورد پرسش قرار داده و از آنها پرسیده است: شما فکر می کنید آمریکا در چه سالی باید از افغانستان خارج می شد" و پاسخگویان می توانستند از بین چند گزینه ممکن یک سال را انتخاب کنند.

بر اساس این نظرسنجی 16.6 خواستار خروج از افغانستان در سال 2001 یعنی همان سالی که آمریکا وارد این کشور شد بودند و 29.5 درصد نیز عقیده داشتند که آمریکا باید در طول دوره اول ریاست جمهوری جورج دبلیو. بوش از افغانستان خارج می شد.

همچنین 12.6 درصد گفتند آمریکا باید در دور دوم ریاست جمهوری جورج دبلیو. بوش از افغانستان خارج می شد.

14.3 درصد نیز عقیده داشتند آمریکا باید در دوره ریاست جمهوری اول باراک اوباما افغانستان را ترک می کرد.

4.5 درصد معتقد به خروج آمریکا از افغانستان در دوره دوم ریاست جمهوری اوباما بودند و 4.6 درصد نیز عقیده داشتند که آمریکا باید در طول دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا خاک افغانستان را ترک می کرد.

بر اساس این نظرسنجی 1.8 درصد معتقد بودند که آمریکا باید در سال نخست ریاست جمهوری جو بایدن یعنی 2021 خاک افغانستان را ترک می کرد.

11.4 درصد پاسخگویان اظهار کردند، آمریکا باید افغانستان را در "زمانی بعد از 2021" ترک می کرد. 21.4 درصد پاسخگویان اظهار کردند، نمی دانند چه زمانی آمریکا باید افغانستان را ترک می کرد.

آمریکا در اکتبر 2001 یک ماه بعد از حمله تروریستی 11 سپتامبر وارد افغانستان شد. در زمان اوج حضور نظامی آمریکا در افغانستان بالغ بر 100000 سرباز این کشور در افغانستان بودند.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در سال 2021 روند خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان را کلید زد که منجر به تصرف سریع این کشور از سوی نیروهای طالبان شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha