• چهارشنبه / ۲۷ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۷:۰۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400052719393
  • خبرنگار : 71145

رهبران طالبان: دیگر در سایه نمی‌مانیم

رهبران طالبان: دیگر در سایه نمی‌مانیم

یکی از سخنگویان طالبان در اظهاراتی از تمایل رهبران این گروه برای ملاقات با مقامات بلند پایه دولت اشرف غنی صحبت کرد.

به گزارش ایسنا، رویترز به نقل از یک عضو ارشد گروه طالبان می‌گوید که رهبران این گروه تمایل‌شان را برای دیدار با مقامات بلند پایه دولت سابق افغانستان ظرف ۴۸ ساعت آینده ابراز داشته‌اند.

این عضو ارشد طالبان بدون ذکر نام خود به خبرگزاری رویترز گفت که دوران مخفی‌کاری و پنهان شدن رهبران و مقامات این گروه پایان یافته است.

به گفته وی جهان به تدریج تصویر تمامی رهبران و فرماندهان طالبان را خواهد دید.

این مقام طالبان در ادامه گفت که اعضای ارشد این گروه با مسئولان دولت سابق افغانستان به گفت‌وگو خواهند نشست تا به آن‌ها ضمانت دهند که جانشان در امان است.

«انس حقانی»، عضو هیئت مذاکره‌کننده طالبان نیز ظهر امروز چهارشنبه‌ وارد کابل شد و با شماری از رهبران سیاسی افغانستان از جمله «عبدالله عبدالله»، رئیس شورای عالی مصالحه ملی، «حامد کرزی»، رئیس جمهوری پیشین و «فضل‌هادی مسلم‌یار» رئیس مجلس سنا دیدار و گفت‌وگو کرد.

«ذبیح مجاهد» سخنگوی طالبان نیز روز گذشته برای اولین بار در مقابل رسانه‌ها ظاهر شد. در حالی که تا پیش از آن به «مرد در سایه» معروف بود.

افراد وابسته به گروه طالبان عصر روز یکشنبه (۱۵ اوت) بدون درگیری وارد کابل شدند و آمریکا نیز سفارت خود را در این کشور تعطیل کرد و همان روز نیز اشرف غنی از افغانستان فرار کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۰۵-۲۸ ۰۹:۳۳

حکومت دینی افغانستان اگر عقلیتها را فرق بگذارد وسختگیری در لباس پوشیدن افراد داشته باشد به جایی نمی رسد وکشور را در عقب ماندگی نگه خواهد داشت

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۲۸ ۱۱:۱۰

چه قشنگ رو زمین نشستن باید ۱۰ سال دیگه بیای ببینی چطور زندگی می کنند این تصاویر برای ما تکراری است

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۲۸ ۱۱:۳۷

اینا هیچ چیزی از حکومت و کشورداری نمی دانند ، مقامات دولتی - مسئولین و سیاستمداران مانند عبدالله عبدالله و دیگر افغانستانی ها نباید برای اینها فعالیت کنند و کشور را اداره کنند زیرا پس از سال طالبان تروریست اینها را کنار میزنند ! و خودشان با القاب دکتر و مهندس مدعی کشور داری می شوند ! مانند اشتباهاتی که در کشورهای دیگر افتاد !!!

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۲۸ ۱۲:۱۳

چرا اینا کرونا نمیگیرن کثافتا صدتا جون دارن لعنتیا

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۲۸ ۱۲:۱۵

باید فکری برای بودجه کردوازسایه به سایه روشن هایی زد

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۲۸ ۱۲:۲۷

اینا چه مدت کلاس بازیگری رفتند

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۲۸ ۱۲:۴۲

این آقایان که اینجور مودب نشسته آند هر کدام چند نفررا سر بریده آند تا اینجا رسیده اند.

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۲۸ ۱۲:۴۳

شک نکنید باتوجه به اینکه اشرف غنی خودش پشتون میباشد ازقبل جهت واگذاری قدرت به طالبان تبانی کرده بود وفرارش هم صوری بوده تا مردم به این بندوبست با طالبان شک نکنند حالا اظهارداشته میخوادبرگردد به کابل .برگردی چکارکنی اگرفرارکردی برگشتنت بهر چی هست یعنی برگردی دوباره قدرت را دردست بگیری یا مردم رانادان فرض کرده ای.

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۲۸ ۱۲:۵۷

کدام کشور در زمان جنگ داخلی فرار کردن واز بیرون کشور کشور کردن

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۲۸ ۱۶:۵۶

شاه ملعون رفت الان زن بی شرقش دامادش پسرش از دور کشورو بهم میریزن مثل غنی بیشرف زیادن فراریای کثیف افغانیا ک خیلی بیعرضه جون دوست و خودخواهن گذاشتن کشور به اون بزرگی رو ۱۲ روزه داعشی طالبی بگیره دست امریکا و اسراییل و انگلیس درکاره و مردم بیعرضه و تنبل البته چوب اب روبستن ب روی مردم عزیز ما سیستان رو دارند میخورند این یک معحزه اس ولی بازم با کوله اشونو توله هاشون بازم هوار روسر ایرانی بیچاره ان کی ما ازدست افغانیا نجات پیدا میکنیم خدا داند خیلی ظلمها کردن همین کشت خشاش و تریاک و و جوونای مردم رو معتاد کردن تاوان داره الان افغانی قشنگتر زندگی میکنه داخل ایران مثل فرشته حسینی تیپ میزنه رجز میخونه زر میزنه ازادانه هرروزم لاو میترکونه با عشقش

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۲۸ ۱۴:۱۱

خدا لعنتتون کنه پست و مقام به قیمت خون مردم بی گناه لعنت به اعتقاداتی که باعث ازار مردمه

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۲۸ ۱۴:۲۹

طالبان درصورتی میتوانند حکومت کنندوافغانستان رابسوی افق روشن راه نمون کنندکه استهاله شوندولی طالبان قابل استهاله شدن نیستند ازتمدن انسانی ازخوی وخلق انسانی بدورند

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۲۹ ۱۰:۴۱

چرا نظرم پخش نشد چرا سانسور؟

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۲۹ ۱۱:۰۷

حقیقت بزودی اشکار می شود در تطهیر این جماعت عجله نورزید.

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۲۸ ۲۰:۳۴

مقامات طالبان به غیر چندین ملا چه کسانی هستند.ایا حداقل مدرک تحصیلی برابر دپیلم دارند .از علم اقتصاد .سیاست .پزشکی و سایر علوم شناخت دارند .

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۲۹ ۰۳:۳۳

بسیاری از طالبان همون داعش هستد درظاهر طالبان جای سردار سلیمانی خالی که اگر بود نمیزاشت داعشی با ظاهر طالبان دوباره قدرت بگیره و خون شیعیان ومردم وبیگناه افغان رو به زمین بریزه

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۲۹ ۱۴:۲۹

وحشی‌هاحالم ازتون بهم میخوره کشورمونابود کردین خدا شما و داعش نیست نابود کنه

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۳۰ ۱۰:۰۶

سلام. اینها ظاهر داستان طالبان است باطن را امریکا طراحی کرده است . حتما قبول ندارید چطور است جامعه جهانی متن توافق بین ارباب ونوکر را طلب کند از طالبان اسلامی .