• چهارشنبه / ۲۷ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۸:۴۰
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1400052719408

یادواره شهید امر به معروف فارس برگزار شد

یادواره شهید امر به معروف فارس برگزار شد

ایسنا/فارس همزمان با دهه اول محرم الاحرام و دهه احیای امر به معروف و نهی از منکر، یادواره‌ای با هدف گرامیداشت یاد شهید مهران ارجمندی، شهید امر به معروف و نهی از منکر فارس برگزار شد.

معاون اجتماعی سپاه فجر در مراسم یادواره مهران ارجمندی، شهید امر به معروف و نهی از منکر فارس که در روستای ابرج مرودشت، زادگاه آن شهید برگزار شد، با یادآوری تلاش و همت دشمن برای بی تفاوت کردن جامعه، این شهید نوزده ساله که دانشجوی تربیت معلم بود را مصداق عملی روایت «کلکم راع و کلکم مسئول عن رعیته» دانست.

به گزارش ایسنا به نقل از معاونت اجتماعی سپاه فجر، سرهنگ محمدجعفر دوستدار گفت: پدر، مادر، خواهران و برادران شهید ارجمندی با تربیت و تقدیم این شهید عزیز، دسته گل شهدای این منطقه را با سی آلاله پرپر، کامل کردند و برای دفاع از ارزش ها و بی تفاوت نبودن نسبت به شرایط جامعه، حجت بر همه ی ما تمام شده است.

دوستدار گفت: کمترین وظیفه ما در این ایام سرکشی از خانواده چهار شهید امر به معروف در استان فارس است که این کار بیعت دوباره با آرمان های شهدای مظلوم این دو واجب الهی است.

حجت‌الاسلام کرم‌عباسی دبیر ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر استان فارس نیز به خصوصیات بارز اخلاقی و رفتاری آن شهید، از جمله تقید به انجام واجبات، پاک دستی و اقامه نماز جماعت اشاره کرد.

براساس این گزارش، شهید مهران ارجمندی، که فرزند سوم خانواده بود. قاری قرآن در مراسم صبحگاه مدرسه به شمار می‌رفت.

او بعد از پایان تحصیلاتش در دانشسرای تربیت معلم، در تابستان سال ۱۳۷۱ به روستای ابرج برگشت و مشغول ترویج و تبلیغ قرآن و فرائض دینی و احکام در بین اهالی روستا شد.

آن شهید راه امر به معروف نهی از منکر، در دهمین روز مرداد ماه سال ۱۳۷۱ در حالی که مشغول رنگ زدن به پنجره خانه پدریش بود، متوجه تعرض به نوامیس مردم شد و بعد از اعتراض و تذکر، با ضربات چاقو به شهادت رسید و به درگاه معبود خویش شتافت.

در پایان این مراسم از خانواده شهید مهران ارجمندی قدردانی و تجلیل شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha