• پنجشنبه / ۲۸ مرداد ۱۴۰۰ / ۰۰:۰۲
  • دسته‌بندی: اقتصاد کلان
  • کد خبر: 1400052819473
  • خبرنگار : 71523

سهام عدالت چند؟

سهام عدالت چند؟

با وجود اینکه بازار سرمایه نسبت به ماه قبل روند صعودی داشته، ارزش واقعی سهام عدالت نسبت به مدت مذکور کمی کاهش یافته است که میتواند ناشی از افزایش سرمایه سهم ها یا برگزاری مجامع عمومی عادی سالیانه باشد.

به گزارش ایسنا، پس از آزادسازی سهام عدالت، مشمولان این سهام که روش مستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب کرده بودند، می‌توانند با مراجعه به سامانه www.samanese.ir ارزش واقعی سهام و جزئیات دارایی خود را مشاهده کنند. البته این ارزش یکسان نیست و تحت تاثیر نوسانات بازار افزایشی یا کاهشی می‌شود.

بر این اساس ارزش واقعی سهام عدالت با ارزش اولیه یک میلیون تومانی در روز ۲۰ اسفندماه سال گذشته ۱۸ میلیون و ۷۸۰ هزار تومان قیمت داشت. درحالی که قیمت این سهام در ۱۶ تیرماه سال جاری ۱۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان بود. سهامی که در روزهای نخستین آزادسازی سهام عدالت (اردیبهشت و خرداد سال گذشته) بیش از ۲۰ میلیون تومان قیمت داشت.

بر این اساس طبق آخرین قیمت ها، ارزش واقعی سهام عدالت با ارزش اولیه ۴۹۲ هزار تومانی، ۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است درحالی که این رقم در ۱۸ تیرماه کمی بیشتر از ۱۴ میلیون تومان بود. البته این کاهش ارزش سهام عدالت ربطی به روند بازار سرمایه طی یک ماه گذشته ندارد چراکه این بازار طی روزهای آخیر بر مدار صعود در حرکت بوده است. درواقع دلیل کاهش ارزش سهام عدالت میتواند ناشی از افزایش سرمایه برخی سهم ها باشد. از سوی دیگر زمانی که مجمع عمومی عادی سالیانه سهمی برگزار میشود، قیمت تئوریک سهم نیز کاهش پیدا میکند.

بر اساس این گزارش، مشمولان سهام عدالت سال گذشته می‌توانستند ۶۰ درصد سهام خود را بفروشند حدود ۹ ماه است که به دلیل شرایط بازار و فشار عرضه، این امکان را ندارند اما ذکر این نکته ضروری است که ارزش واقعی سهام عدالت همسو با نوسانات بازار صعودی و نزولی می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۰۵-۲۸ ۱۰:۳۱

توروبخداب پول احتیاج دارم سهام ماروبدین چقدربایدبگم

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۲۸ ۲۲:۵۷

چقدرپول نیازداری کا؟ تابرات واریزکنم

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۲۹ ۱۵:۲۶

بابا من سهام سری اول و دوم اصلا نگرفتم یعنی چی خوب اگه میدید به همه بدید دیگه ماهم بدبختی خودمارو داریم چه وضعشه

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۳۰ ۱۳:۱۴

تو واریز میکنی😕

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۲۸ ۲۳:۳۵

پول.ما را.واریز.کنید.احتیاج.داریم

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۲۹ ۰۲:۲۰

ما که نفهمیدیم سهام عدالت به چه دردی میخورد وقتی که نمیتوانیم از ان استفاده کنیم فقط بالا پایین میرود وهیچکس جوابگو نیست

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۲۹ ۱۰:۵۲

سلام ماهم احتیاج دارم توراخدابه دادمان برسین

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۲۹ ۱۵:۲۲

سلام تکلیف کسانی ک سهام عدالت رو ازاد نکردن چیه؟

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۲۹ ۲۲:۳۴

اقا من میخام سهامم.روارزون بفروشم چرا جلوی فروش سهام روگرفتین