• پنجشنبه / ۲۸ مرداد ۱۴۰۰ / ۰۹:۵۸
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 1400052819584
  • خبرنگار : 71505

تامین آب شرب مناطق عشایری استان تهران

تامین آب شرب مناطق عشایری استان تهران

مدیر امور عشایر استان تهران از اجرای سه طرح تامین آب شرب در مناطق عشایری استان تهران با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال در دشت لار خبر داد.

فرشید ذبیحی در گفت‌وگو با ایسنا، در تشریح روند تامین اب شرب مناطق عشایری استان تهران گفت: بی تردید تامین آب شرب بهداشتی در مناطق عشایری بسیار ضروری است بر همین اساس بازسازی شبکه تامین آب شرب خانوار و دام عشایر به طول ۳ هزار متر اجرا شد.

وی افزود: با توجه به کاهش چشمگیر بارندگی و همچنین افت ذخایر آبی، تامین آب شرب بهداشتی در دستور کار قرار گرفت بود اما با توجه به حضور و زندگی عشایری در مناطق صعب العبور کار تامین آب شرب عشایر با سختی های بسیاری مواجه بود. تاکنون بیش از 3000 سیلندر گاز و سه طرح تامین آب شرب بهداشتی با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال در سامانه های عرفی دشت لار صورت گرفته و تلاش داریم این سختی زندگی را کمی برای عشایر آسان کنیم.

مدیر امور عشایر استان تهران ادامه داد: مرمت و نگهداری راه های عشایری به طول ۲۵۰ کیلومتر، راه اندازی فروشگاه عشایری به منظور تامین مایحتاج ضروری خانوارهای عشایر و همچنین راه اندازی ۲ مرکز ارائه خدمات پشتیبانی به کوچندگان در شرق و غرب دشت لار شامل بهداشت و درمان و دامپزشکی، از خدمات ارائه شده به جامعه عشایر استان تهران است.همچنین نصب و راه اندازی سامانه های خورشیدی به میزان ۵۰ دستگاه شامل ۳۵ دستگاه حمام خورشیدی و ۱۵ دستگاه چراغ معابر و توزیع آرد خوراکی به میزان ۵۰۰ کیسه در بین خانوار عشایری دشت لار، از دیگر اقداماتی است که تاکنون برای ارتقای سطح زندگی عشایری این منطقه انجام شده است.

ذبیحی در خصوص آخرین وضعیت حضور عشایر در مناطق ییلاقی نیز گفت: این جامعه تا نیمه شهریورماه در این مناطق از جمله شهرستان های شمیرانات، دماوند و فیروزکوه در زیرسیاه چادرهای عشایر در امر تولید و زندگی مشغول هستند و سپس کوچ پاییزه خود را آغاز می کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha