• شنبه / ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۰:۵۳
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1400053020440
  • خبرنگار : 71594

موافق کلیات برنامه پیشنهادی دولت سیزدهم

ایزدپناه: وزرای پیشنهادی افرادی انقلابی، فساد ستیز، پاک‌دست و خوش فکر هستند

ایزدپناه: وزرای پیشنهادی افرادی انقلابی، فساد ستیز، پاک‌دست و خوش فکر هستند

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی گفت: در شرایط سخت و دشوار امروز باید آحاد ملت، نخبگان جامعه و مجلس انقلابی همدل و همراه در جهت رفع مشکلات اساسی کشور و تحقق شعار ایران قوی گام بردارند.

به گزارش ایسنا، عبدالله ایزدپناه در جلسه علنی صبح امروز (شنبه) مجلس شورای اسلامی در موافقت با کلیات برنامه پیشنهادی دولت سیزده، با تسلیت ایام سوگواری شهادت امام حسین(ع) اظهار کرد: دولت سیزدهم به نام دولت مردمی نام گرفت و خداوند متعال دلها را به سوی مردی از سلاله رسول خدا و فرزند خمینی کبیر و خامنه‌ای عزیز هدایت نمود تا با تکیه بر شعارهای انقلاب اسلامی به عنوان اولین دولت در گام دوم انقلاب اسلامی زمینه‌ساز جهش به سوی ایران قوی باشد.

وی افزود: دولت در حالی پا به عرصه خدمتگزاری گذاشته است که جنگ اقتصادی، تحریم‌های ظالمانه و سوء مدیریت در ادوار گذشته عرصه را بر مردم تنگ نموده است و دهک‌های پایین جامعه در شرایط بد اقتصادی با تورم، گرانی و بیکاری دست و پنجه نرم می کند.

نماینده مردم ایذه و باغملک گفت: امروز در چنین شرایط سخت و دشواری باید آحاد ملت، نخبگان جامعه و مجلس انقلابی همدل و همراه در جهت رفع مشکلات اساسی کشور و تحقق شعار ایران قوی گام بردارند.

ایزدپناه در ادامه خطاب به نمایندگان مجلس گفت: مشکلات کشور زیاد و فرصت خدمت بسیار کوتاه است. ما امروز این فرصت را در اختیار داریم که با کمک به برنامه‌های دولت از رنج‌ها و مشکلات مردم بکاهیم.

وی افزود: با مطالعه و بررسی دقیق برنامه دولت مشخص می‌شود که رویکرد اصلی دولت اجرای سند تحقق دولت مردمی است که با نگاه به محورهای بنیادین این سند یعنی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، رشد و تعالی فرهنگ اسلامی- ایرانی، اقتصاد مقاومتی، تامین و بهبود معیشت خانوارهای کم درآمد جامعه و توسعه روابط بین الملل بر اساس سه اصل عزت، حکمت و مصلحت می‌توان به ایرانی قوی امیدوار بود و لازم است که برای تحقق این اهداف در جهت استقرار دولت سبزدهم تلاش نماییم.

نماینده مردم ایذه و باغملک خاطرنشان کرد: در تمام برنامه‌های دولت و وزرای پیشنهادی عدالت به همراه پیشرفت کانون برنامه ریزی قرار گرفته و برآیند این برنامه‌ها رونق تولید داخلی و تعالی ایران اسلامی خواهد بود.

وی افزود: نکته اساسی در برنامه دولت این است که بر مبنای تحلیل واقع بینانه از وضع موجود دولت و کشور و دلایل ایجاد آن و در نهایت با توجه به ظرفیت‌های واقعی ساختاری، مالی و انسانی دولت این برنامه‌ها تهیه و ترسیم و برای آینده‌ای مطلوب هدف گذاری شده است.

نماینده مردم ایذه و باغملک خاطرنشان کرد: در بررسی برنامه‌های وزرای پیشنهادی نکات برجسته و مشترکی وجود دارد که نشان از اهمیت آنها از نگاه دولت و انسجام مجموعه هیئت دولت برای تحقق آنها دارد. عدالت محوری و مبارزه با فساد، تحول گرایی، اقدام جهادی برای حل مشکلات کشوری، بسیج نیروهای مردمی به ویژه جوانان و... نمونه‌هایی از مشترکات برنامه‌های اعضای دولت است.

ایزدپناه تاکید کرد: قطعاً اجرای این برنامه‌ها توسط دولت نیاز به وزرای متخصص و متعهد در کابینه دارد که با مطالعه کارنامه سیاسی و اجرایی وزیران پیشنهادی برای تشکیل دولت سیزدهم مشخص می‌شود که رئیس جمهور محترم برای گزینش افراد هماهنگ و متخصص و پیشبرد اهداف و برنامه‌های دولت تلاش فراوانی انجام داده است. اگرچه بررسی ادوار گذشته نشان می‌دهد از میان افرادی که به عنوان وزیر به مجلس معرفی می‌شوند ممکن است برخی نتوانند رای اعتماد لازم را از مجلس کسب کنند.

وی افزود: بررسی کلی نشان می‌دهد که فهرست وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم متشکل از افرادی با سوابق روشن انقلابی، فساد ستیز، پاک‌دست و خوش فکر می‌باشند که در تعامل آنها با مجلس و با اجرای قوانین می‌توان به حل مشکلات کشور امیدوار بود.

وی خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم در حالی سکان مدیریت اجرایی کشور را به دست گرفته است که شاخص‌های کلان اقتصادی نگران کننده است. به گونه‌ای که نرخ تورم ۴۴ درصدی، حجم بالای نقدینگی ۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومانی، بدهی دولت به بانک‌ها و شرکت‌ها و کسری ۴۵۰ هزار میلیارد تومانی بودجه سالانه، ضریب جینی ۴۰ درصدی، نرخ بالای بیکاری و وجود بیماری منحوس کرونا و ده‌ها مشکل دیگر کار اداره کشور را سخت نموده، اما می‌توان با تلاش مضاعف و همکاری همه قوا و استفاده از ظرفیت‌های عظیم مردمی به آینده امیدوار بود و با برنامه ریزی مشکلات را کاهش داد.

نماینده مردم ایذه و باغملک گفت: از همکاران گرامی تقاضا دارم با عنایت به برنامه‌های وزرای پیشنهادی از جمله استفاده از سرمایه انسانی نخبگان، شایسته سالاری، شفافیت، مبارزه با فساد، اشتغالزایی، بهبود معیشت مردم، کنترل نقدینگی، ساخت یک میلیون مسکن در سال و... به کلیات برنامه‌های دولت سیزدهم رای دهید تا همانگونه که رهبر عظیم الشأن انقلاب تأکید داشتند هر چه زودتر دولت جدید کار خود را آغاز کند.

وی گفت: اکثر وزرای پیشنهادی را در فراکسیون توسعه متوازن و مجمع نمایندگان خوزستان دعوت کردیم که وعده دادند نگاهشان به مناطق محروم و کم برخوردار منصفانه باشد.

ایزدپناه در پایان خطاب به رییس جمهور گفت: جناب آقای دکتر رئیسی بر اساس برنامه‌های ارائه شده جنابعالی و وزرای پیشنهادی، رویکرد اصلی جنابعالی اقدام و عمل است. بنابراین ایجاد توازن منطقه‌ای و برطرف کردن نیازهای اولیه مناطق محروم از جمله خوزستان در اولویت برنامه‌های جنابعالی قرار گیرد و بیکاری مفرط جوانان که بسیار مهم است، رفع شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha