• شنبه / ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۲:۴۰
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400053020579
  • خبرنگار : 71496

بحرین هم به روند خروج از افغانستان کمک‌ می‌کند

بحرین هم به روند خروج از افغانستان کمک‌ می‌کند

بحرین ضمن ابراز امیدواری نسبت به اینکه همه طرف‌های افغان در تثبیت شرایط داخلی این کشور و حفاظت از غیرنظامیان در شرایط موجود مشارکت کنند، اعلام کرد که تحولات جاری در افغانستان را با جدیت دنبال می‌کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت صدی البلد، وزارت خارجه بحرین در بیانیه‌ای اعلام کرد که این کشور همراه با شرکای بین‌المللی خود در حمایت از کمک‌رسانی‌ها به افغانستان و سهولت بخشیدن به روند خروج از این کشور با باز کردن مسیرهای پرواز و استفاده از آسمان این کشور به عنوان مسیر عبوری به سمت مقصدهای نهایی مشارکت دارد.

این وزارتخانه تاکید کرد: بحرین عضوی متعهد و موثر در جامعه جهانی است و به عنوان نمونه‌ای از تمدن که در سطح جهانی از آن الگوبرداری می‌شود، به تقویت همبستگی انسانی اهمیت ویژه‌ای قائل است.

در حال حاضر دولت آمریکا به ریاست جو بایدن برای تقویت اقداماتی که در راستای خروج هزاران شهروند آمریکایی و افغان در معرض خطر در حاکمیت طالبان در افغانستان تلاش می‌کند.

خبرگزاری رویترز عربی به نقل از برخی مسؤولان آمریکایی اعلام کرد با توجه به تعداد زیاد پروازهای خروج از افغانستان به مقصد قطر، وزارت خارجه این کشور به زودی پروازهای خروج از کابل را که امکان فرود آنها در اروپا وجود دارند، اعلام خواهد کرد.

برخی منابع به شبکه سی‌ان‌ان آمریکا گفتند: ۱۰ هزار تن برای خروج از افغانستان آماده هستند اما به دلیل اینکه جایی برای پرواز وجود ندارد، هنوز نتوانسته‌اند از افغانستان خارج شوند، چرا که قطر دیگر افغان جدیدی را نمی‌پذیرد و اعلام کرده که ظرفیتش تمام شده است.

این شبکه آمریکایی به نقل از یک قطری گزارش داد: تعداد زیادی از پروازهای خروجی دولت آمریکا به مقصد قطر بودند اما با نزدیک شدن دوحه به ظرفیت خود برای اسکان افراد، این پروازها کند شدند.

قطر موافقت کرد که با درخواست مهاجرت ۸۰۰۰ افغان موافقت کند و در حال نزدیک شدن به این عدد است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha