• شنبه / ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۲:۵۳
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1400053020597
  • خبرنگار : 71594

موافق کلیات برنامه پیشنهادی دولت سیزدهم

میرتاج‌الدینی: رفع تحریم‌های ظالمانه باید اولویت اول وزارت امور خارجه باشد

میرتاج‌الدینی: رفع تحریم‌های ظالمانه باید اولویت اول وزارت امور خارجه باشد

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی گفت: رفع تحریم‌های ظالمانه باید در اولویت اول وزارت امور خارجه باشد و در این رابطه با تغییر رویکرد انفعالی در مذاکرات برجامی به رویکرد اقتدار، خواهند توانست و دولت این قدرت را دارد که بتواند چک وصول نشده برجام را وصول کند تا همه تحریم‌ها برداشته شود.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام سید محمدرضا میرتاج الدینی نماینده مردم تبریز در جلسه علنی صبح امروز (شنبه) مجلس شورای اسلامی در موافقت با کلیات برنامه پیشنهادی دولت سیزدهم، گفت: دولت سیزدهم در شرایط سختی کار خود را آغاز کرده است، چه از جهت وخامت پاندمی کرونا و چه از جهت اقتصادی که تورم بیش از ۴۲ تا ۴۴ درصد است.

وی افزود: سخت شدن معیشت مردم به خصوص برای طبقات محروم و متوسط جامعه، بدهی دولت بیش از یک و نیم برابر بودجه سالانه است و کسری بودجه قابل توجه نمای این شرایط اقتصادی است که برای برون رفت از این وضعیت حرکتی جهادی، عالمانه و شجاعانه می‌طلبد.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: دولت جناب آقای دکتر رئیسی بر اساس شایستگی‌ها، مردمی بودن، مدیریت جهادی و انقلابی، پاکدست و فساد ستیزی شکل گرفته است. جوانگرایی به همراه نیروهای صاحب تجربه و ارزشمند و نخبه در مجموعه دولت وجود دارند و امیدواریم دولتِ در شان گام دوم انقلاب با پشتیبانی مجلس تحقق پیدا کرده و کار خود را شروع کند.

میرتاج‌الدینی با بیان اینکه در این دولت به امورات مهمی که ضرورت امروز جامعه است تاکید شده، تصریح کرد: اشتغالزایی، بهبود معیشت مردم، رونق تولید، خودکفایی و خوداتکایی در کالاهای اساسی، اصلاح نظام بانکی، حل مشکل حاشیه نشینان، ساخت یک میلیون مسکن و ایجاد شغل از نکات ارزنده و مورد تاکید دولت است.

وی خطاب به رییس جمهور گفت: اصلاح نظام یارانه‌ای و گمرکی، رفع موانع تولید، رفع خود تحریمی‌ها در برنامه دولت شما باید مورد تاکید قرار گیرد. 

نمابنده تبریز افزود: همچنین روابط بین الملل، تعامل و همکاری با کشورهای منطقه و جهان به ویژه همسایگان، داشتن رویکرد اقتصادی و ایجاد پیمان‌های منطقه‌ای با اولویت اقتصادی و بازرگانی و جذب سرمایه گذاران خارجی و توجه به حقوق و ظرفیت ایرانیان خارج از کشور از نقاط قوت برنامه دولت سیزدهم است.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: رفع تحریم‌های ظالمانه باید در اولویت اول وزارت امور خارجه باشد و در این رابطه با تغییر رویکرد انفعالی در مذاکرات برجامی به رویکرد اقتدار، ان‌شاءالله خواهند توانست و دولت این قدرت را دارد که بتواند چک وصول نشده برجام را وصول کند تا همه تحریم‌ها برداشته شود. در عین حال به این سیاست نیز تاکید شده است که هرگز مسائل داخلی مخصوصا اقتصاد را به مذاکرات پیوند نخواهند داد.

میر تاج‌الدینی خاطرنشان کرد: توجه به موضوعات اقتصادی در حوزه کشاورزی حتی کشت فراسرزمینی و امنیت غذایی، توجه به انرژی، حمل و نقل با تاکید بر ترانزیت در خط ابریشم و شرق به غرب کشور و به سمت اروپا از امتیازات این برنامه دولت سیزدهم است.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تاکید کرد: دولت در برنامه‌ها اعلام نموده ایجاد ثبات اقتصادی و تقویت ارزش پول ملی، حمایت از تولید و اشتغال در حوزه نفت، ایجاد قراردادهای تهاتر نفتی برای پروژه‌های زیرساختی کشور از نکات قوت این دولت است که امیدواریم با حمایت مجلس همه اینها تحقق پیدا کند و به موارد دیگری از جمله صنایع پایین دستی نفت در ایجاد پتروپالایشگاه‌ها و مشارکت دادن بخش خصوصی اهتمام داشته باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha