• شنبه / ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۳:۱۰
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1400053020618
  • خبرنگار : 50071

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد:

کمبود دارو نداریم/توزیع رمدسیویر در ۲۳ داروخانه

کمبود دارو نداریم/توزیع رمدسیویر در ۲۳ داروخانه

ایسنا/خراسان رضوی معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه کمبودی در خصوص داروهای بیماران خاص، کرونایی و غیرکرونایی نداریم، گفت: داروی رمدسیویر و دیگر داروهای مورد نیاز بیماران کرونایی در داروخانه‌های منتخب تمام مناطق شهر مشهد موجود است و در صورت نیاز تعداد داروخانه‌های منتخب افزایش می‌یابد.

دکتر جبرائیل موفق اظهار کرد: در موج پنجم بحران کرونا که درگیر ویروس دلتا هستیم، بیشترین موارد ابتلا و بستری به صورت خانوادگی بوده و به همین جهت نیازهای دارویی این گروه از بیماران هم افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: عمده نیازهای دارویی بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در بحث سرم و رمدسیویر  بوده که این داروها تأمین بوده و با پیگیری‌های صورت گرفته با سازمان غذا و دارو، تعداد بیشتری از این داروها در اختیار دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار گرفته است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: در حال حاضر ۲۳ داروخانه مسئولیت عرضه داروی رمدسیویر را بر عهده دارند، ضمن اینکه پزشکان صاحب صلاحیت تجویز این دارو متخصصان و فوق‌تخصص‌های داخلی، عفونی، اطفال، ریه، بیهوشی، مراقبت ویژه و طب اورژانس هستند.

به گزارش وبدا، موفق خاطرنشان کرد: در حال حاضر تقسیم‌بندی داروخانه‌های عرضه‌کننده داروی رمدسیویر و دیگر داروهای موردنیاز بیماران کرونایی به‌گونه‌ای بوده که در تمام مناطق شهر مشهد این نوع داروها موجود باشد و نیازی به تردد اضافه نباشد و تجمع در یک داروخانه خاص هم مشاهده نشود.

وی تصریح کرد: به جهت مدیریت وضعیت دارویی از پزشکان می‌خواهیم که فقط داروهای موردنیاز بیمار را تجویز کنند و از مردم می‌خواهیم که نسبت به تجویز یک دارو و درج در دفترچه تاکید نکنند و اجازه دهند که این کار طبق تشخیص پزشک انجام شود زیرا چنین درخواست‌هایی موجب می‌شود دیگر بیمارانی که نیازمند یک داروی خاص هستند، با کمبود آن دارو مواجه شوند و سلامتشان به خطر افتد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد: خروج از بحران کرونا نیازمند یک مشارکت همگانی بوده و حوزه سلامت به تنهایی نمی‌تواند بر این بحران غلبه کند و هرکس باید به سهم خود در این مسیر همکاری لازم را داشته باشد.

اسامی و آدرس داروخانه‌هایی که در آنها رمدسیویر و سرم توزیع می‌شود را در عکس زیر مشاهده می‌کنید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha